در این هوای سرد پاییزی که البته بی‌شباهت به هوای زمستان نیست، سفر به یک منطقه گرم و آفتابی، حسابی می‌چسبد بخصوص اگر این منطقه در سواحل نیلی خلیج فارس باشد و مردم مهمان‌نواز آن دیار هم میزبان شما.
کد خبر: ۴۴۵۷۰۳

پیشنهاد این هفته ما علاوه بر این‌که جایی گرم و دلچسب است، زیبا، وهم آلود و خیال‌انگیز هم هست و یک جورهایی جان می‌دهد برای آدم‌های کنجکاو و نترسی که دوست دارند به هر جای عجیب و غریبی سرک بکشند و به کشفیاتشان بیفزایند.

دره ستاره‌هاى جزیره قشم که بی‌اغراق یکى از شاهکارهاى عالم خلقت است و در جنوب شهر بندرعباس قرار دارد، مکان مورد نظر و پیشنهاد این هفته ماست.

این دره همان‌طور که گفته شد در جزیره قشم؛ بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس واقع شده که خودش دارای طبیعتی شگفت‌انگیز و پیچیده است آنقدر که به دلیل همین جاذبه‌های طبیعی و بکر، به آن جزیره عجایب هفتگانه می‌گویند؛ چراکه در پهنه‌ 1400 کیلومتر مربعی آن، طبیعتی بی‌نظیر آرمیده است.

بگذریم، برویم سراغ سوژه پیشنهادی خودمان که یکی از این عجایب هفتگانه جزیره زیبای قشم است.

در ضلع شمالی جزیره قشم، در نزدیکی روستای برکه خلف، عارضه زمین‌شناسی عجیبی خودنمایی می‌کند که نه تنها زیبا و اسرار‌آمیز که هراس‌انگیز و دلهره‌آور نیز هست بویژه اگر پس از غروب آفتاب در آن قدم بگذاری و خودت را به هوهوی بادهای سرگردان و صخره‌های کوتاه و بلند با آن شکل‌های عجیب و غریبش بسپاری.

در این زمان و هر چه به تاریکی و سکوت شب نزدیک‌تر می‌شوی، ترس فرود آمدن موجودات فرازمینی و احاطه شدن و احتمالا قبض روحت توسط آنها بیشتر می‌شود.

راستی این را نگفتم که این احساس به این خاطر وجودت را در برمی‌گیرد که از همان ابتدای ورودت به جزیره و شنیدن نام دره ستاره‌ها، روایاتی از قبیل افتادن ستاره‌ای از آسمان و ایجاد اشکال عجیبی توسط آن از خاک و سنگ و ماسه، گوش و ذهنت را پر می‌کند؛ روایاتی که اهالی جزیره به آن معتقدند. داستان‌های وهم‌آلود و خیال‌انگیز فراوان دیگری از قبیل حضور شبانه ارواح و اجنه در منطقه هم خواهید شنید که خالی از لطف و شیرینی و البته ترس نیست.

اما در واقع دره ستاره‌ها به شکل تندیس‌های بلندقامت و ستون کاخ‌هایی قدیمی است که این اشکال مختلف حاصل فعالیت باد و آب است که با فرسایش بی‌وقفه، این سازه را همچون مجسمه‌هایی انسان ساخت، جلوه می‌دهد هرچند بومیان جزیره قشم بر این باورند که در گذشته‌هاى دور ستاره‌اى از آسمان در این منطقه فرو افتاده و اشکال عجیب ایجاد شده در این منطقه را پدید آورده است.

علت شنیدن صداهای دهشتناک و هراس‌انگیز در این دره نیز شرایط طبیعى این پدیده زمین‌شناسى است که موجب شده هنگام وزش بادهاى تند و گردش هوا در این دره، صداهایى تولید و در فضا طنین‌انداز شود که مردم بومى قشم از آن به عنوان صداى ارواح و اجنه‌اى یاد مى‌کنند که با تاریک شدن هوا در این محل آمد و شد مى‌کنند.

متاسفانه این دره که یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد و زیبای جزیره قشم است تاکنون نه تنها در دنیا بلکه در ایران نیز برای خیلی‌ها ناشناخته مانده است، اما مطمئنا با سفر شما به جزیره و تعریف و تبلیغی که برای آن می‌کنید این منطقه زیبای کشورمان نیز از گمنامی درخواهد آمد. البته اگر پیش از بازگشت از این جزیره اسرارآمیز قالب تهی نکرده باشید!

فاطمه مرادزاده - ‌گروه ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها