وزیر امور خارجه آمریکا دراظهارات متناقض ازیک سو برحل اختلافات با ایران به شیوه دیپلماتیک سخن گفت و از سوی دیگر از امکان تشدید تحریم‌های یک جانبه کشورش علیه ایران خبرداد.
کد خبر: ۴۴۵۳۱۷

اظهارات متناقض هیلاری

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «هیلاری کلینتون» گفت: که کشورش به دنبال حل و فصل اختلافات با ایران به شیوه دیپلماتیک است. وی از سوی دیگر از امکان تشدید تحریم‌های یک جانبه کشورش علیه ایران سخن گفت و مدعی شد: «ایران مسیر خطرناکی را از نظر ما و منطقه طی می‌کند».

وزیر امور خارجه آمریکا درسخنانی در واشنگتن درباره پهپاد جاسوسی آمریکایی متجاوز به حریم هوایی ایران گفت: ما درخواست رسمی (برای بازگرداندن پهپاد) داده‌ایم اما با توجه به رفتار ایران تا این لحظه پیش بینی نمی‌کنیم که به این درخواست پاسخ دهد.

نیروهای مسلح ایران هفته گذشته توانستند یک پهپاد بسیار پیشرفته آمریکایی از نوع RQ-۱۷۰ را که به حریم هوایی ایران تجاوز کرده بود، به کنترل خود در بیاورند.

سم  210برابری جایگاه‌های سوخت

رییس کمیته محیط زیست شورای شهرگفت: «اندازه‌گیری‌‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان داده که میزان سم بنزن که به عنوان یک ترکیب آلی اروماتیک فوق‌العاده سرطان‌زا شناخته می‌شود چندین برابر حد مجاز است.

"معصومه ابتکار" درگفت وگو با ایلنا با بیان اینکه هم‌اکنون میزان بخارات بنزن در هوای تهران بسیار بالا‌تر از حد مجازواستاندارد است اظهار داشت: «متاسفانه بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام شده، میزان بنزن در هوای شهرتهران ۳۰برابر حد مجاز و در جایگاه‌های سوخت ۲۱۰ برابرحد استاندارد است.»

وی توضیح داد: «طبق آخرین آمار شرکت کنترل ترافیک شهر تهران میزان بنزن در جایگاه‌های عرضه سوخت به طور میانگین ۳۱۵ (PPB) است این در حالیست که استاندار آن یک و نیم (PPB) است.»

ابتکار ادامه داد: «همچنین بر طبق این آمار، میزان بنزن در هوای تهران نیز۴۱ (PPB)، که نشان دهنده این است که میزان این آلاینده ۳۰ برایر حد مجاز است.»

اوباما  ترسید

به دنبال تجاوز پهپاد آمریکایی به حریم جمهوری اسلامی ایران وبه غنیمت گرفتن آن توسط نیروهای مسلح ایران  پنتاگون گزینه های مختلفی را برای بازگرداندن این هواپیما به کاخ سفید ارائه داده بود ؛ اول ارسال تیم ویژه عملیاتی به داخل ایران و دوم راه اندازی یک حمله هوایی برای نابود کردن پهپاد RQ۱۷۰ اما به گفته بولتون، اوباما رییس جمهور آمریکا از ترس واکنش های احتمالی ایران ، گزینه های ورود به خاک ایران را نپذیرفته است .

به گزارش فاکس نیوز ،جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل گفته است : گزارش هایی در دست داریم که بیان می کنند ، ایران چندی پیش تجهیزات بسیار پیچیده سیستم اختلال در سیستم های الکترونیکی ، از روسیه دریافت کرده است .

به گزارش فاکس نیوز ، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل در ادامه ادعا کرده است : با وجود این گزارش اما نظامیان ما تاکید دارند این مساله درست نیست و پهپاد جاسوسی آمریکا به دلیل نقص فنی موجود در آن ، در خاک ایران سقوط کرده است.

در مورد ادعاهای بولتون دو نکته مهم قابل ذکر است: یک،پیشرفت های ایران در جنگ الکترونیکی به اندازه ای است که موجب غافلگیری آمریکا شده و مقامات واشنگتن تلاش دارند این پیشرفت غیر قابل انکار را به دیگران نسبت دهند.

نکته دوم اینکه اگر ادعای بولتون در مورد سقوط پهپاد جاسوسی درست باشد پس چرا این هواپیما با بدنه و اطلاعات کاملا سالم  تحت کنترل ایران درآمده و مقامات ارشد آمریکایی به ویژه اوباما با دستپاچگی خواستار باز پس گیری آن هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها