رصد خسوف بر فراز برج میلاد

رییس انجمن نجوم آماتوری ایران گفت: این انجمن میزبان علاقه مندان به رصد ماه گرفتگی بر فراز برج میلاد خواهد بود.
کد خبر: ۴۴۴۳۲۳

مهندس مسعود عتیقی گفت: انجمن نجوم آماتوری ایران با برگزاری برنامه ای در روز شنبه 19 آذر این امکان را فراهم کرده است تا شیفتگان پدیده ماه گرفتگی از فراز برج میلاد این رویداد جذاب آسمانی را ببینند و حتی از آن عکسبرداری کنند.

عتیقی افزود: امکان رصد ماه گرفتگی از درون شهر و عدم نیاز به سفرهای خسته کننده آن هم در روز آغازین هفته با این برنامه به خوبی برای منجمان و علاقه مندان فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه استثنایی فرصت ویژه ای فراهم آمده است تا افراد معدودی پذیرش شوند و امکان بازدید کامل از تمامی طبقات و بخش های مختلف برج میلاد را از رصد این خسوف همراه با عکسبرداری از پشت تلسکوپ های قدرتمند انجمن نجوم آماتوری ایران در کنار کارشناسان با تجربه این مرکز تخصصی داشته باشند.

رییس انجمن نجوم آماتوری ایران برگزاری یک همایش کوتاه و در عین حال جامع آموزشی در مورد این رخداد نجومی، پخش اسلایدهای نجوم، بازدید از بخش های مختلف سازه نمادین تهران بازدید و رصد ماه گرفتگی بر فراز برج میلاد را از جمله برنامه های این انجمن در این روز عنوان کرد.

عتیقی افزود: به عکس های برگزیده خسوف کامل 19 آذر از سراسر کشور جوایزی اهدا خواهد شد و این عکس ها به زودی در نمایشگاه ویژه ای در گالری فرهنگسرای پایداری در پاسداران به نمایش در خواهد آمد.

رییس انجمن نجوم آماتوری ایران در مورد ماه گرفتگی شنبه 19 آذر گفت: این ماه گرفتگی در ایران از ساعت 16و 15 دقیقه و 42 ثانیه عصر شنبه 19 آذرماه امسال به صورت جزیی آغاز می شود و در ساعت 19و 47 دقیقه پایان می یابد. این پدیده از ساعت 17و 36 دقیقه تا 18و 27 دقیقه به صورت خسوف کامل در سراسر ایران قابل مشاهده است.

عتیقی افزود: حداکثر گرفت کامل ماه ساعت 18و دو دقیقه و 49 ثانیه خواهد بود و رنگ ماه در هنگام وقوع این خسوف قرمز نسبتا روشن می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از ساکنان زمین در آمریکا، اروپا، استرالیا و آسیا از جمله ایران شاهد این پدیده جذاب آسمانی هستند.

عتیقی افزود: این ماه گرفتگی در غرب آفریقا، آمریکای جنوبی و قطب جنوب قابل مشاهده نیست.

رییس انجمن نجوم آماتوری ایران تاکید کرد: برای رصد ماه گرفتگی نیاز به ابزار خاصی نیست و با چشم غیر مسلح نیز می توان آن را مشاهده کرد . هر چند که برای مشاهده دقیقتر این رویداد ، تلسکوپ به کمک منجمان می آید.

عتیقی افزود: دیدن پدیده خسوف برای چشم انسان مشکل ساز نیست از این رو به فیلتر خاصی برای رصد ماه گرفتگی جهت جلوگیری از مشکل احتمالی برای چشم، نیاز نیست.

وی خاطر نشان کرد: علاقه مندان می توانند برای ثبت نام و حضور در این برنامه با تلفن 66922627 ، گروه آموزش کاربردی انجمن نجوم آماتوری ایران تماس حاصل نمایند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها