با کیوان محمودنژاد بازیگر سریال «تا رهایی»

تا رهایی برای من یک اتفاق بود

تا به حال در کارهای متفاوتی بازی کرده است. از سریال داوطلب گرفته تا سفر به چزابه. کیوان محمودنژاد علاوه بر بازیگری، کارگردانی هم می‌کند و فیلم‌های کوتاه زیادی ساخته است. از او در شب‌های سرد پاییزی سریال‌ «تا رهایی» از شبکه 2 سیما پخش می‌شود. به بهانه حضورش در همین کار به سراغش رفتیم تا از او و دنیایش بیشتر بدانیم.
کد خبر: ۴۴۴۱۴۰

علاقه شما را به عالم بازیگری کشانده یا کنجکاوی؟

بیشتر علاقه. البته ابتدا به معجزه علاقه‌مند بودم و چون معجزه در عالم هنر وجود دارد وارد دنیای بازیگری شدم. بازیگری شغل عجیب و در عین حال دوست‌داشتنی‌ است و در واقع هزار شغل است. چون تو می‌توانی در سمت و حرفه‌ای خودت را محک بزنی؛ مانند دکتر بودن، پلیس بودن و... و این علاقه من به تجربه کردن زندگی‌های مختلف باعث شد به بازیگری روی بیاورم.

در حال حاضر هنر برایتان مهم‌تر است یا نتیجه مالی کار؟

من هیچ‌وقت برای به دست آوردن پول این حرفه را انتخاب نکردم؛ چون تقدسی که در این حرفه وجود دارد بیشتر از اینها ارزش دارد. معنویت و زیبایی هنر به هر چیز دیگری می‌ارزد.

شما کارگردانی هم می‌کنید. ساخت اولین فیلم کوتاهتان چه طعمی داشت؟

خیلی شیرین بود. احساس قدرت و بزرگی داشتم، البته جالب است بدانید وقتی اولین بازی‌ام را دیدم از خودم بدم آمد و گفتم کیوان تو هیچ وقت یک بازیگر خوب و موفق نمی‌شوی.

اما شدید!

بله، البته اگر موفقیتی هم به دست آمده، مدیون لطف و نظر پروردگار هستم.

به نظر شما به دست آوردن موفقیت کار سختی است؟

برعکس. بسیار هم راحت است. مهم این است که در درجه اول به کاری که می‌خواهیم انجام دهیم و هدفی که داریم ایمان داشته باشیم. ایمان و یقین داشتن خیلی مهم است، چرا که ایمان داشتن باعث حرکت و پیشرفت می‌شود.

آیا تاکنون از خودتان پرسیده‌اید چرا وارد این حرفه شده‌اید و آن را ادامه داده‌اید؟

بله، ولی آن قدر به این حرفه علاقه دارم که تمام مسائل و مشکلات آن را بتوانم تحمل کنم و از طرفی کارم را با علاقه و انرژی انجام دهم.

و اما تا رهایی. چه شد در این سریال بازی کردید؟

از طرف آقای اوجی تهیه‌کننده بازی در این سریال به من پیشنهاد شد، قبل از این مجموعه در یک تله‌فیلم با آقای اوجی همکاری کرده بودم و چون تجربه شیرینی برایم بود خواستم دوباره با ایشان تجربه جدیدی به دست آورم.

نقش و خود قصه‌ را چقدر دوست داشتید؟

خیلی زیاد. تا رهایی جزو معدود کارهای من است که در آن کار نقش منفی ‌را ایفا می‌کنم. من همیشه نقش‌های مثبت و آرام را بازی کردم، اما تا رهایی این فرصت را به من داد که بتوانم تا حدی این کلیشه را بشکنم و در یک نقش متفاوت ظاهر شوم و به دلیل عمقی که این نقش داشت بخوبی توانستم با آن ارتباط برقرار کنم و به او نزدیک شوم.

تا رهایی جزو سریال‌های پرکاراکتر است. از این مساله هراسی نداشتید که نقش شما دیده نشود؟

خیر، چون ما اصلا نقش کوچک و بزرگ نداریم و برعکس بازیگر کوچک و بزرگ داریم. در ضمن آنقدر این نقش عمیق و زیبا نوشته شده بود که دیگر دلهره نداشتم که شاید نقشم دیده نشود یا در بین کاراکترهای دیگر گم شود.

از کارگردانی حسین تبریزی بگویید. تجربه همکاری با ایشان چگونه بود؟

بسیار خوب بود. آقای تبریزی جزو دوستان قدیمی من هستند و یکی از شاخصه‌های مهم کارهای ایشان این است که بسیار باسرعت کار می‌کنند و فضای دوستانه‌ای را در تمام کارهایشان به وجود می‌آورند و برای همین تمام اعضای گروه با خاطری آسوده می‌توانند به کارهایشان برسند.

در ارتباط با اجرای نقش‌هایتان چقدر با کارگردان یا نویسنده بحث می‌کنید؟

خیلی زیاد، چون به نظرم نویسنده، کارگردان و بازیگر درست مثل یک مثلث هستند که با کمک و همفکری یکدیگر می‌توانند یک اثر را خلق کنند. برای همین من همیشه هر چیزی را که در ارتباط با نقش‌هایم به ذهنم می‌رسد با کارگردان و نویسنده مطرح می‌کنم.

فکر می‌کنید مخاطب بتواند با مجموعه تا رهایی آن طور که باید ارتباط برقرار کند؟

بله، چون قصه این مجموعه بسیار تازه و بکر است و همه چیز درست سر جای خودش قرار گرفته است. به هر حال امیدوارم مخاطبان از نتیجه کارمان راضی باشند.

راستی چرا مدتی کم‌کار بودید، آن هم در تلویزیون؟

بیشتر وقتم را صرف ساختن پیام‌های بازرگانی کرده بودم و برای همین کمتر فرصت بازی کردن داشتم.

اگر روزی دیگر نتوانید کار هنری انجام بدهید چه خواهید کرد؟

نمی‌دانم. قطعا زندگی برایم دشوار خواهد شد؛ چرا که اصولا خلق کردن و زایش را دوست دارم.

بازی در سینما برایتان مطلوب‌تر است یا تلویزیون؟

تلویزیون، چون هم مخاطبان بیشتری دارد و هم اقبالم در این رسانه بیشتر بوده است.

تا رهایی...

برای من یک اتفاق تازه بود.

فکر می‌کنید بازی در نقش منفی چقدر جذاب است؟

فقط می‌توانم بگویم متفاوت است و به بازیگر فرصت می‌دهد بتواند خلاقیت‌های بیشتری در ارتباط با نقش ایجاد کند.

در آینده شاهد چه کارهایی از شما خواهیم بود؟

2 تله‌فیلم آماده پخش دارم و کارهای تیزرسازی‌ام هم که همچنان پابرجاست.

کیوان محمودنژاد؟

تشنه تجربه و خلق کردن آثار هنری.

محبوبه ریاستی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها