ایران زمین

مشهد ـ واحد مرکزی خبر: مراسم ویژه جشن عید سعید غدیر خم دیروز همزمان با سالروز این عید بزرگ ولایت در حرم مطهر رضوی برگزار شد. رئیس اداره تبلیغات و مناسبت‌های ویژه آستان قدس رضوی در این باره گفت: مراسم ویژه جشن شب‌عید سعید غدیر خم روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در رواق امام خمینی (ره) و در صحن آزادی، تالار اماکن متبرکه برگزار شد. حجت‌الاسلام محمود روحانی‌نژاد تصریح کرد: قرائت دعای ندبه ویژه روز عید غدیر توسط امیر عارف ابتدای طلوع آفتاب در رواق امام خمینی (ره) و قرائت خطبه غدیر به صورت کامل در روز عید در همین مکان از دیگر برنامه‌های این روز بود.
کد خبر: ۴۴۰۸۳۳

اهواز ـ واحد مرکزی خبر: ترانزیت گندم از خوزستان به خارج از کشور آغاز شد. معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر خوزستان با بیان این مطلب گفت: در این مرحله نخستین محموله گندم کشور قزاقستان به وزن 10 هزار و 124 تن با همکاری بخش خصوصی از منطقه ویژه اقتصادی به کشور امارات ترانزیت شد. علیرضا خجسته افزود: این محموله با 2 دستگاه جرثقیل ساحلی140تنی در مدت کمتر از 48 ساعت بارگیری و به مقصد کشور امارات ترانزیت شد.طبق برنامه قرار است300 هزار تن گندم از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به خارج از کشور ترانزیت شود.

یزد ـ فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از ثبت ملی قنات حسن‌آباد شهرستان مهریز در فهرست آثار ملی کشور خبر داد. بهرام رضایی با بیان این که این قنات مربوط به دوره میانی اسلامی (قرن هشتم) است، افزود: قنات حسن‌آباد به شماره ثبتی 29976 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید. با توجه به این که حق آب قنات متعلق به برخی اهالی شهرستان مهریز و یزد است، این قنات از محدوده کوه‌های غربالبیز آغاز می‌شود و پس از گذر از شهرستان مهریز تا روستای دهنو، حسن‌آباد و مریم‌آباد یزد نیز امتداد می‌یابد.

بندرعباس ـ ‌ایسنا: مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد و بازارپسندی شتر جمازه، گفت: در سال جاری تاکنون 126 نفر از این نوع شتر از شهرستان‌های سیریک و جاسک به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است. عباس زارعی افزود: ارزش صادرات این تعداد شتر، 4 میلیارد ریال برآورد شده است، علاوه‌بر این سالانه تعداد زیادی از شترهای استان به دیگر استان‌های کشور خصوصا استان یزد صادر می‌شود.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار کرد: کار صادرات 50 شتر دیگر جهت صدور به کشورهای حاشیه خلیج فارس در شهرستان جاسک انجام شده که یک میلیارد و 750 میلیون ریال ارزش ریالی آنهاست.

بجنورد ـ ایسنا: مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طی سال جاری تاکنون 276 نفر از جمعیت استان به بیماری سالک مبتلا شده‌اند.

دکتر افشین دلشاد، با اشاره به این‌که خراسان شمالی یکی از استان‌هایی است که میزان شیوع سالک در آن زیاد است، افزود: آمار مبتلایان به این بیماری در هفت ماه نخست سال جاری 204 نفر بوده و این در حالی است که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 147 نفر بوده است. به گفته وی، میزان شیوع سالک در مناطق روستایی این استان بیش از مناطق شهری است. دلشاد با اشاره به این‌که این بیماری در شهرستان‌های اسفراین، گرمه و جاجرم بیشتر بروز پیدا می‌کند، گفت: متاسفانه این بیماری به سمت شمال این استان مانند شهرستان‌های مانه و سملقان نیز در حال گسترش است.

زاهدان ـ مهر: معاون هماهنگ‌کننده فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: طی هفته گذشته بیش از 51 هزار لیتر مواد سوختی قاچاق کشف شد.سرهنگ احمد شهرکی افزود: مرزبانان در این مدت با توقیف 31 دستگاه خودرو و شناور حامل مواد سوختی، از خروج 51 هزار و 734 لیتر مواد سوختی به خارج از مرزهای ایران جلوگیری کردند. در این مدت از ورود 55 دستگاه تجهیزات دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای به داخل کشور نیز توسط مرزبانان جلوگیری شده است.

اهرـ خبرنگار جام‌جم: با امضای پنج تفاهم‌نامه میان سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران بیش از 500 میلیارد ریال در شهرستان اهر سرمایه‌گذاری می‌کنند.تراب محمدی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اعلام این خبر افزود: مجتمع خدماتی، رفاهی و تفریحی با مبلغ 300 میلیارد ریال، بیشترین حجم سرمایه‌گذاری را بین موارد امضا شده در برمی‌گیرد.وی افزود: مجتمع چند منظوره خدمات گردشگری به‌عنوان یک هتل چهار ستاره، هتل و مجموعه امکانات گردشگری اهر و تالار و اقامتگاه گردشگری موارد این تفاهم‌نامه برای سرمایه‌گذاری را تشکیل می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها