ابراهیم شکوری: به خاطر سرعت زیاد در محمودآباد اعمال قانون شدم

سفر مکه بهترین سفر زندگی‌ام بود

ابراهیم شکوری، مدافع جوان تیم پرسپولیس عاشق سفر و گشت‌و‌گذار در طبیعت است، چرا که از سفر درس‌های زیادی گرفته و دوستانش را در مسافرت شناخته و از حضور در طبیعت لذت می‌برد. سفر بویژه در طبیعت برای او معنای آرامش دارد.
کد خبر: ۴۳۹۵۵۴

 شکوری برای رسیدن به این آرامش، بیشتر اوقات شمال کشور را انتخاب می‌کند، چرا که هم راه نزدیک است و هم مناظر زیبایی دارد که در کمتر جایی آنها را دیده است. جالب است بدانید او علاقه خاصی هم به آثار باستانی دارد و هرگاه به شهری می‌رود که ردپایی از آثار تاریخی آنجا هست، از دیدن آن غافل نمی‌شود. ماحصل گفت‌وگو با این مدافع جوان درباره سفر را در زیر می‌خوانید.

دوست دارم نظر شخصی‌ات را در مورد سفر بدانم؟

به نظر من سفر یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های زندگی هر فردی است؛ تجربه‌ای که می‌تواند خاطرات زیادی هم به همراه داشته باشد. ‌فکر می‌کنم سفر همیشه لازم است و هر کسی باید در مقاطعی از سال به سفر برود تا با روحیه و انگیزه بهتری زندگی را ادامه دهد.

خودت چقدر اهل سفر هستی؟

خیلی، تا دلتان بخواهد به مسافرت می‌روم، البته ما بیشتر درگیر تمرین و مسابقات هستیم و اکثر سفرهایی که می‌رویم ورزشی است، اما هر وقت تعطیل باشیم، هر چند که خیلی کوتاه باشد به مسافرت می‌روم و سعی می‌کنم از این فرصت‌‌ها بخوبی استفاده کنم.

خوش‌ سفر هم هستی؟

این سوال را باید از دوستانم بپرسید که با من به سفر می‌آیند، اما مطمئن هستم آنها هم خواهند گفت که خیلی خوش سفر هستم، چون سعی می‌کنم وقتی از دغدغه و مشکلات زندگی و فوتبال فاصله می‌گیرم، به خودم و دوستانم خوش بگذرد، چون آدم به سفر می‌رود تا کمی استراحت کند و از فضای کار و مشغله‌های روزمره فاصله بگیرد.

سفر چه دستاوردها و درس‌هایی برای انسان دارد؟

سفر به آدم درس صبر و استقامت می‌دهد، چون از شرایط عادی زندگی فاصله می‌گیری و مثل همیشه همه چیز نرمال نیست و باید در مقابل اتفاقاتی که می‌افتد صبر و طاقت داشته باشی. در سفر همیشه به آدم خوش نمی‌گذرد و ممکن است اتفاقاتی بیفتد مثل تصادف، خراب‌شدن ماشین یا بیماری که باید آدم با صبر و حوصله با آنها روبه‌رو شود.

پس با این نگاه در سفر می‌شود آدم‌ها را هم شناخت.

دقیقا، این‌که می‌گویند آدم دوستان و اطرافیانش را باید در سفر بشناسد، کاملا قبول دارم و سفر باعث شده خیلی از اطرافیانم را بشناسم و با بعضی از آنها دیگر ارتباط نداشته باشم و با عده‌ای هم صمیمی‌تر شوم، چون آدم‌ها در لحظات سخت خودشان را نشان می‌دهند.

در این سفرها چقدر دوست پیدا کرده‌ای؟

ما چون اکثر اوقات با تیم به سفر می‌رویم و در این گونه مسافرت‌ها همواره هواداران کنار تیم هستند، با خیلی‌ها ارتباط پیدا می‌کنیم. پرسپولیس یک تیم مردمی است و باید با هواداران رابطه خوبی داشته باشیم؛ به همین دلیل دوستان زیادی پیدا کرده‌ام که رابطه خوبی هم با هم داریم و همیشه ارتباط صمیمانه‌ای بین ما برقرار است که باعث می‌شود ما و هواداران به هم نزدیک‌تر شویم.

دوستانی که در سفر پیدا می‌کنی، بیشتر از چه قشری هستند؟

اکثرا جوان‌هایی هستند که به فوتبال علاقه دارند؛ آنها دانشجو یا دانش‌آموز هستند، اما از قشرهای دیگر مثل دکتر، مهندس و بازاری هم دوستانی پیدا کرده‌ام.

سفر چقدر روی خودت تاثیر دارد؟

خیلی، ‌سفر غذای روح است و آدم وقتی به سفر می‌رود، از نظر روحی شارژ می‌شود، خودم همیشه با سفر از نظر روحی و جسمی شارژ می‌شوم و با انگیزه بیشتری به کارم ادامه می‌دهم. واقعا از سفر روحیه می‌گیرم و با نشاط می‌شوم.

وقتی از سفر برمی‌گردی، چه تفاوتی در خودت احساس می‌کنی؟

حس می‌کنم مشکلاتی را که قبل از سفر داشته‌ام، فراموش کرده‌ام و زندگی از یک نقطه دیگر برایم شروع شده و با انگیزه و روحیه بهتری کارم را دنبال می‌کنم. فکر می‌کنم سفر یک هدیه خدادادی برای همه آدم‌هاست تا بتوانند با توان بیشتر و بهتر به زندگی ادامه دهند.

بیشتر با چه کسانی به مسافرت می‌روی؟

کسی که با او راحت باشم و خوش بگذرد، حالا این فرد جزو خانواده یا دوستانم باشد، فرقی نمی‌کند و برایم زیاد مهم نیست، مهم این است که آن چند روز به ما خوش بگذرد.

کدام شهر را برای سفر ترجیح می‌دهی؟

بیشتر شمال را ترجیح می‌دهم و اکثرا به نمک‌آبرود می‌روم، چون طبیعت بسیار خوبی دارد و از آن خیلی لذت می‌برم. من عاشق طبیعت هستم و از دیدن مناظر طبیعی لذت می‌برم.

سفری هست که در ذهنت ‌مانده باشد؟

برای هر مسلمانی سفر به خانه خدا بهترین سفر زندگی است که این توفیق نصیب من هم شد و همراه با تیم پرسپولیس به مکه رفتم و توانستم خانه خدا را از نزدیک زیارت کنم. سفری بسیار لذت‌بخش و فراموش نشدنی‌ بود که همواره در خاطرم می‌ماند و از این خوشحالم که خدا توفیق چنین سفری را در جوانی به من داد.

حضور در خانه خدا چه حاصلی برایت داشت؟

این سفر به حدی معنوی است که تا آن را تجربه نکنید، نمی‌دانید من چه می‌گویم. وقتی جلوی کعبه ایستاده بودم، عظمت و بزرگی خدا را با تمام وجود لمس کردم. سفر مکه را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم، چون تاثیر زیادی در روحیه و افکار من داشت و با شکل‌ دیگری از زندگی آشنا شدم.

تا حالا شده شب جایی بروی و مجبور شوی چادر بزنی و بمانی؟

آره، البته الان نه اما قبلا که با خانواده یا دوستان به سفر می‌رفتیم، خیلی پیش می‌آمد که شب را در چادر بگذرانیم و اتفاقا خیلی هم خوش می‌گذشت و خاطرات زیادی از آن ایام دارم، اما مدت‌هاست چنین اتفاقی نمی‌افتد.

به آثار باستانی علاقه داری؟

آثار تاریخی و باستانی را خیلی دوست دارم و به هر شهری می‌روم، اگر وقت داشته باشم، به دیدن آثار باستانی آن شهر می‌روم، چون احساس می‌کنم در آن لحظات در تاریخ آن منطقه قدم می‌زنم.

فکر می‌کنی کشور ما از صنعت گردشگری به اندازه کافی درآمد دارد؟

نه، ما پتانسیل بسیار بالایی در این زمینه داریم، ولی توریست آنچنان که باید به ایران نمی‌آید، چون امکانات لازم را برای ارائه خدمات به توریست‌ها نداریم و درآمد خوبی از این صنعت جهانی نصیب کشورمان نمی‌شود.

اگر روی این صنعت سرمایه‌گذاری کنیم و مشکلات برطرف شود، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

مطمئن باشید توریست‌های زیادی از سراسر دنیا به کشورمان سرازیر خواهند شد و درآمد زیادی خواهیم داشت. ایران آثار باستانی و منابع و مناطق طبیعی بسیار زیادی دارد و می‌تواند گردشگران زیادی را جذب کند.

حالا برگردیم به سفرهای خودت، آخرین سفری که داشتی به کجا بوده؟

3 ماه قبل به شمال رفتم که خیلی خوب بود و حسابی خوش گذشت. کلا در شمال به من خوش می‌گذرد چون آب و هوا و طبیعت بسیار خوب و زیبایی دارد.

چه وسیله‌ای را برای سفر ترجیح می‌دهی؟

اگر سفر تفریحی باشد، سعی می‌کنم با ماشین شخصی‌ام بروم. سفر برای من فقط سریع رسیدن به مقصد نیست؛ دوست دارم در طول راه از طبیعت لذت ببرم.

با اتوبوس هم به سفر رفته‌ای؟

رفته‌ام، اما الان نه و بیشتر با ماشین خودم می‌روم، اما بچه که بودم، با اتوبوس زیاد به مشهد و شمال می‌رفتیم و چون دور هم بودیم و خانوادگی بود، خیلی خوش می‌گشت. اصلا لذت سفر به دسته‌جمعی بودن آن است؛ در این صورت حتما لحظات خوبی دارید.

دوست داری با قطار هم به سفر بروی؟

با قطار هم دوست دارم به مسافرت بروم. قطار هم حس و حال خودش را دارد و خاطرات خوبی از سفر با قطار دارم. همیشه سر و صدای واگن‌ها بود و دور هم کلی شوخی می‌کردیم و می‌خندیدیم و خوش می‌گذشت.

غذای سنتی کدام شهر را دوست داری؟

غذاهای سنتی تبریز معروف است و کوفته تبریزی عالی است. شمال هم که می‌روم، همیشه میرزا قاسمی و ماهی می‌خورم.

لباس محلی کدام منطقه ایران را می‌پسندی؟

لباس عشایر ایران را خیلی دوست دارم. چون اصالت خاصی دارد و مرا به یاد گذشته و تاریخ کشورمان می‌اندازد.

کدام سنت خاص کشورمان را دیده‌ای که به دلت نشسته؟

در ماه‌های محرم عزاداری مردم در شهرهای شمالی را دیده‌ام که خیلی برایم جالب بود، شهرهایی مثل لاهیجان؛ عزاداری آنها خیلی خاص است.

اهل دیدن فیلم هم هستی؟

آره خیلی می‌بینم، همیشه به سینما می‌روم و فیلم‌های روز را می‌بینم. البته در خانه هم زیاد فیلم می‌بینم.

موسیقی چطور؟

دوست دارم، اما نه به اندازه فیلم و گاهی گوش می‌کنم.

اولین سفر زندگی‌ات را یادت می‌آید؟

فکر کنم 5 یا 6 سالم بود که با قطار همراه با خانواده‌ام به مشهد رفتم که این سفر برایم خیلی جالب و خاطره‌انگیز بود و خاطرات زیادی از آن دارم.

خاطره بد هم از سفرهایت داری؟

یک بار به خاطر سرعت زیاد در محمودآباد اعمال قانون شدم و ماشینم توقیف شد که خاطره بدی بود.

و یک خاطره خوب؟

سفر که همیشه خاطره خوب دارد. من با دوستانم به سفر می‌روم مثل محسن خلیلی که کل مسیر را شوخی می‌کنیم و می‌خندیم و خوش‌ می‌گذرد.

مهدی نوری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها