کوتاه از شبکه های سیما

«خروس زیرک، روباه کلک» کاری از مرکز پویا نمایی صباست که به کارگردانی میترا عبدی برای پخش از شبکه دو سیما تولید می شود.
کد خبر: ۴۳۷۴۶۵

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، قصه های این مجموعه برگرفته از ادبیات کلاسیک ایران شکل گرفته و روایت آنها در قالب انیمیشن به گونه ای خواهد بود که برای همه مخاطبان ایرانی جذاب و قابل فهم باشد.

در ساخت این انیمیشن علاوه بر بهره گیری از مینیاتور ایرانی در طراحی فضاها و زمینه ها، از ملودی محلی در موسیقی متن نیز استفاده شده است.

این انیمیشن علاوه بر جنبه سرگرمی به گونه غیر مستقیم برخی نکات اخلاقی و تربیتی را نیز بیان خواهد کرد.

انیمیشن «خروس زیرک، روباه کلک» در دو فصل تولید می شود که فصل اول این مجموعه در 20 قسمت 17 دقیقه ای آماده و پخش گردید و فصل دوم آن نیز هم اکنون در 26 قسمت مرحله پیش تولید را پشت سر می گذراند.

این انیمیشن داستان روباه گرسنه ای را بیان می کند که با سایه اش درگیر می شود و راجع به پیشنهاد همکاری سایه برای شکار پرنده ای مردد می ماند، اما شکم گرسنه او را راحت نمی گذارد و در نهایت روباه به همراه سایه اش راهی روستایی می شوند که در آنجا با ماجراهای بسیاری مواجه می شود...

عوامل تولید این مجموعه عبارتنداز:

مجری طرح: موسسه آرت فیلم/کارگردان: میترا عبدی ،علی صمیمی زاد/فیلمنامه و سرپرست نویسندگان: محمود خدا کریم/بازنویسی و اشعار: مهرداد رجبی ، ناصر خوشبخت/انیماتور: راحیل شهبازی، آزاده حمزه لو، مجید شیرعلی، عهدیه مدرس مطلق/تدوین: میترا عبدی، علی صمیمی زاد/مدیر دوبلاژ: ناهید امیریان/صداپیشگان: اکبر منانی ، علی همت، کریم بیانی،‌ مینا شجاعی، کتایون اعظمی.

فیلم گروگان از شبکه تهران پخش می‌شود

فیلم سینمایی " گروگان" به کارگردانی اصغر هاشمی یکشنبه هشتم آبان ماه ساعت 20:45 از شبکه تهران پخش می‌شود.

فیلم "گروگان"  با ساختار سینمایی محصول  کشور ایران سال 1374 است و در ژانر حادثه‌ای با بازی جمشید هاشم‌پور، جهانبخش سلطانی، زهره حمیدی، حسین کسبیان، محمد پورغلامی و... به روی آنتن می‌رود.

داستان فیلم این گونه شروع می‌شود: راننده یکی از تریلی‌هایی که محموله بزرگ مواد مخدر و اسکناس‌های تقلبی را حمل می‌کند در درگیری با پلیس زخمی می‌شود و در بیمارستان بستری می‌شود و ...

دانستنی های شگفت انگیز در شبکه دو

«دانستنی های شگفت انگیز» عنوان برنامه ای از گروه کودک و خردسال شبکه دو سیماست که به تهیه کنندگی پیمان شریفی برای پخش در زمستان سال جاری تهیه و تولید می شود.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو،‌ این برنامه با نگاه علمی به شگفتی های بکر موجود در حوزه های هنری، تاریخی و علمی ایران زمین که تا کنون کمتر به سمع و نظر همگان رسیده است را مورد بررسی و کنکاش قرار می دهد.

مجموعه برنامه «دانستنی های شگفت انگیز» در قالب 200 قسمت تهیه می شود و هم اکنون 10 قسمت از این مجموعه به سرپرستی فاطمه یاسینی نوشته شده و نگارش قسمتهای دیگر آن نیز در حال انجام است و همچنین تولید آن نیز بزودی آغاز می شود.

این مجموعه زمستان سال جاری از شبکه دو پخش خواهد شد.

فیلم تلویزیونی تلفن همراه

فیلم تلویزیونی «تلفن همراه»، پس از 22 جلسه تصویربرداری در مناطقی چون کاشانک و جنت آباد تهران به مرحله تدوین رسید.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک سیما، تله فیلم «تلفن همراه» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی بهروز خوش رزم، تولید گروه فیلم های تلویزیونی، با اتمام تصویربرداری، برای تدوین به علیرضا فرساد سپرده شد.

این فیلم تلویزیونی درباره دو تلفن همراه متعلق به دو نفر است که بر روی پیشخوان بانک به اشتباه، گوشی هایشان عوض می شود. یکی از صاحبان تلفن همراه افسر پلیس است و با این اتفاق درگیر یک پرونده می شود.

بهروز خوش رزم تهیه کننده این فیلم تلویزیونی با بیان اینکه کار پس از حدود دو ماه پیش تولید کلید خورد، ابراز امیدواری کرد «تلفن همراه» تا آذرماه آماده پخش از شبکه یک سیما شود.

نازنین فراهانی، بهنام تشکر، ارسطو خوش رزم، صدف طاهریان، الهام کردان به همراه بازیگر خردسال آریا صادقی، هنرپیشگان تله فیلم «تلفن همراه» هستند.

سایر عوامل این فیلم اجتماعی و طنز عبارتند از: مدیر تصویربرداری: محمد ناصری، صدابردار: منصور شهبازی، طراح صحنه: امیرحسین بابائیان، طراح لباس: مرضیه کرمی، طراح گریم: اعظم بیات، مدیر تولید: مهدی بدرلو، نویسنده: فروغ فروهیده.

راه نیلوفری در فیلم رشد

مستند راه نیلوفری از مجموعه شریان زمین، ساخته فرشاد فرشته حکمت در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم رشد شرکت می کند.

به گزارش روابط عمومی شبکه یک سیما، این قسمت از مجموعه 14 قسمتی شریان زمین تولید مشترک گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، درباره نگاهی فلسفی به کارکنان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت در منطقه شمال غرب کشور است که در سال جاری ساخته و پخش شده بود.

نویسنده، پژوهشگر، تصویربردار، تهیه کننده و کارگردان قسمت راه نیلوفری از مجموعه مستند شریان زمین، فرشاد فرشته حکمت است و این قسمت را با همکاری مسعود نصیری در مقام تدوینگر،آهنگسازی سعید کاظمی و صدابرداری سیدرضا گدازگر بروجردی تولید کرده است.

فرشاد فرشته حکمت، دکترای هنر دارد و تاکنون بیش از 65 فیلم مستند و هفت فیلم داستانی ساخته است.

جشنوارۀ بین المللی فیلم‌های آموزشی رشد قدیمی ترین جشنوارۀ فیلم در ایران و جشنواره ای تخصصی است که با مدیریت وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران و اهتمام دفتر تأمین رسانه های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، هر سال با هدف شناسایی، انتخاب و معرفی فیلم های برتر آموزشی و تربیتی، به طور همزمان در 16 استان کشور برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها