ایلام ـ فارس: فرماندار دره‌شهر در استان ایلام گفت: بزرگ‌ترین طرح فضای سبز در دره‌شهر احداث می‌شود. پرویز کوثری افزود: توسعه و ایجاد زیرساخت‌های عمرانی دره‌شهر در دستور کار قرار دارد. اکنون کار زیباسازی و عمران این شهر در دستور کار قرار گرفته و برای احقاق آن برنامه‌ریزی شده است.
کد خبر: ۴۳۵۵۲۵

وی ادامه داد: قرار است با اختصاص اعتباری بیش از 4 میلیارد ریال، بزرگ‌ترین فضای سبز استان ایلام در این شهر احداث شود.

این مسوول اضافه کرد: این طرح به مساحت 17 هزار متر مربع شامل مکان‌های تجاری و رفاهی در دره‌شهر ایجاد می‌شود.

سمنان ـ مهر: مدیر کل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: زنگ خطر پیشروی ریزگردها و گردو غبار برای استان سمنان به صدا درآمده است.

احمد طاهری افزود: پدیده خشکسالی، بیشترین سهم را در بین خسارت ناشی از حوادث قهری در این استان به خود اختصاص داده است.

وی خسارت حوادث طبیعی در نیمه اول امسال را یک‌میلیارد و 340 میلیون ریال بیان کرد و گفت: بیشتر این خسارت از ناحیه خشکسالی بوده است.

یاسوج ـ فارس: معاون فرماندار کهگیلویه با بیان این‌که این شهرستان یکی از قطب‌های تولید گندم در استان کهگیلویه و بویراحمد است، گفت: بخش کشاورزی کهگیلویه، سیلوی ذخیره گندم می‌خواهد.

ابراهیم جعفری، نبود سیلوی ذخیره گندم و صنایع تبدیلی را از مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: شورای کشاورزی باید با جذب سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی به یاری تولیدکنندگان بشتابد تا فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی به تولید این شهرستان در این بخش رونق دهند.

اصفهان ـ ایسنا: مدیرجهاد کشاورزی شهرستان فریدونشهر از هجوم سن گندم به 2400 هکتار از دیم‌زارهای شهرستان واقع در دهستان پیشکوه، خبر داد.

محمد رحیمی افزود: در سال جاری شاهد هجوم سن گندم از استان لرستان به دیم‌زارهای دهستان پیشکوه بودیم که حدود 2400 هکتار را مورد تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: حدود 1400 هکتار از این سطح برای مبارزه تشخیص داده شد که تاکنون 350 هکتار با سن مادری و حدود 700 هکتار با پوره‌های سن مبارزه شده و این در حالی است که مبارزه برای سطوح باقیمانده نیز به‌شدت ادامه دارد.

اهواز ـ فارس: مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان گفت: مطالعات استفاده از انرژی‌های نو در شهرهای استان در سال جاری انجام می‌شود.

شاپور رستمی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرهای استان برای استفاده از انرژی‌های نو افزود: در این راستا مطالعات بهره‌گیری از انرژی‌های نو برای مصارف شهرداری‌ها در سال جاری انجام می‌شود.

وی افزود: علاوه بر وجود ۳۵ شهررود (شهرهایی که کنار رودخانه‌ها قرار دارند) در استان، در تمام شهر‌ها قابلیت استفاده از انرژی خورشیدی وجود دارد و تعدادی از شهر‌ها نیز ظرفیت استفاده از انرژی بادی دارند.

بندرعباس ـ ایسنا: استاندار هرمزگان گفت: معضل قاچاق باید در دریا کنترل شود نه این‌که بگذاریم وارد شهر شود و بعد به دنبال اماکن، انبارهای ذخیره و وسایل حمل و نقل محموله‌های قاچاق باشیم زیرا این امر انرژی، نیروی انسانی و امکانات وسیع‌تری را می‌طلبد.

ابراهیم عزیزی افزود: ساماندهی شناورهای بدون مجوز، پیگیری برای کاهش تعرفه‌های بالای گمرکی و یکپارچگی تعرفه‌های سوخت گازوئیل از راهکارهایی است که به عنوان یک برنامه پیشگیرانه از انجام قاچاق باید در دستور کار جدی کمیسیون قرار گیرد.

همدان ـ فارس: مدیر آب و فاضلاب روستایی اسدآباد از رفع مشکل تأمین آب 7 روستای شهرستان اسدآباد استان همدان خبر داد.

احد احدی‌ایمان افزود: در سال جاری چاه آب‌شرب این روستاها به علت خشکسالی، مصرف بالای آب در بخش کشاورزی و کاهش شدید سطح آب‌های زیرزمینی خشک شده بود که با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام گرفته بخش اعظم مشکلات اهالی این روستاها رفع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها