کد خبر: ۴۳۴۳۱۷

شما فکر می‌کنید قورباغه‌ها در زمستان کجا می‌روند؟ آیا به نظر شما قورباغه‌ها می‌میرند؟

نه، قورباغه‌ها نمی‌میرند. قورباغه‌ها جزو‌ جانوران دوزیست هستند. یعنی آنها می‌توانند هم در آب زندگی کنند و هم در خشکی.

قورباغه‌ها دارای ریه هستند، ولی نمی‌توانند هوا را کامل به داخل ریه ببرند. بلکه این موجودات هوا را از طریق 2 سوراخ بینی خود به داخل دهان برده و در عین حال گلوی خود را پایین می‌کشند و بعد از آن دو سوراخ بینی خود را می‌بندند و گلوی خود را بالا برده و هوا را با فشار به طرف ریه‌هایشان می‌فرستند.

در بعضی از مناطق وقتی فصل سرد زمستان فرا می‌رسد بعضی از قورباغه‌ها به ته استخرها یا برکه‌ها می‌روند و خود را در زیر گل و لای ته آب پنهان می‌کنند و فصل زمستان را می‌گذرانند. آب این‌گونه برکه‌ها در زمستان‌های بسیار سخت هم یخ نمی‌زند. بنابراین قورباغه‌ها منجمد نمی‌شوند و زنده می‌مانند.

جانوران دوزیست وقتی که هوا خیلی سرد می‌شود به اکسیژن کمی‌ احتیاج دارند. زیرا اکسیژن برای سوختن غذا لازم است.

قورباغه‌ها حشرات موذی را می‌خورند و فضا را از حشرات پاک می‌کنند.

زبان قورباغه به طرز عجیبی ساخته شده است؛ بسیار بلند است و نوک آن دارای چسبی مخصوص است و حشرات را به خود جذب می‌کند و بعد آنها را به داخل دهانش می‌برد و می‌خورد.

پاهای قورباغه هم عجیب است. یعنی وقتی که روی زمین یا خشکی قرار دارد به حالت Z درمی‌آید، ولی در آب به شکل دیگری درمی‌آید. قورباغه‌ها براحتی می‌توانند در آب شنا کنند و در خشکی بخوبی می‌جهند. قورباغه‌ها در آغاز کاملا آبزی هستند و در آب زندگی می‌کنند، یعنی شبیه ماهی هستند، ولی در گذشت زمان و روزها که می‌گذرد دچار تغییر و تحول شده یعنی از صورت ماهی به حیوانی مبدل می‌شوند که قادر است در خشکی زندگی کند. ابتدای بهار قورباغه تخم‌هایش را در آب می‌گذارد و تعداد این تخم‌ها در حدود 1000تا است و در بعضی انواع قورباغه‌ها به چندین هزار می‌رسد و بعد از این که تخم‌هایش را می‌گذارد ماده‌ای ژلاتینی دورتادور آنها را می‌گیرد و باعث می‌شود همه تخم‌ها به صورت توده‌ای دیده شود. بعد از چند روز بچه قورباغه‌ها از تخم خارج می‌شوند که نه می‌توانند غذا بخورند و نه می‌توانند شنا کنند و فقط می‌توانند به جایی بچسبند. مثلا به برگ گیاهان آبی متصل می‌شوند و طی گذشت مدتی دهان قورباغه ظاهر می‌شود و 2 چشم در زیر پوست آنها شکل می‌گیرد و بعد دمش می‌روید و رشد می‌کند و در 2 طرف گردن حیوان 2 شکاف پدیدار می‌شود.

بچه‌های عزیز می‌دانید قورباغه‌ها چگونه صدا درمی‌آورند؟

قورباغه برای صدا درآوردن، ابتدا نفس می‌کشد، سپس دهان و سوراخ‌های بینی‌‌اش را می‌بندد و هوا را بین دهان و شش‌ها به جریان درمی‌آورد. موقعی که هوا از روی تارهای صوتی می‌گذرد آنها را به ارتعاش درآورده و صدا تولید می‌شود.

‌دوستان خوبم امروز درباره قورباغه هم نکته‌های جالبی یاد گرفتید. حالا در جدولی که برایتان کشیده‌ایم یک قورباغه کوچولو می‌بینید. نقاشی آن را تمرین کنید تا یاد بگیرید. بعد از آن یک تصویر قشنگ از یک برکه زیبا بکشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها