مستوره برادران نصیری / گروه جامعه

سادگی خبرنگاران یا زرنگی مسوولان؟

دیروز در همایش بیمه سلامت، چالش‌ها و چشم‌اندازها، رئیس سازمان نظام‌پزشکی در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این سازمان آمادگی دارد خدمات رایگان بیمه پایه و تکمیلی را از طریق بیمه آسایش این سازمان برای خبرنگاران انجام دهد. شاید در نگاه اول اعلام چنین خبری خوشایند به نظر برسد، شاید اگر در روزی مثل روز خبرنگار چنین خبری اعلام شود، باز هم خوب به نظر برسد، اما وقتی چنین خبری بدون مقدمه و در حاشیه یک همایش اعلام می‌شود، به دلایلی چندان جالب به نظر نمی‌رسد.
کد خبر: ۴۳۳۹۱۲

1. بسیاری از خبرنگاران، خصوصا کسانی که به شکل حق التحریر در مطبوعات مشغول به کار هستند، امکان استفاده از بیمه را ندارند، مسلما حل این مشکل کمک بزرگی برای این دسته از خبرنگاران محسوب می‌شود که مسوولان وزارت ارشاد باید به فکر باشند. در همین خصوص ظاهرا در معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد امکان این امر فراهم شده است، با این تفاسیر این‌که سازمان نظام پزشکی یا هروزارتخانه و سازمان دیگری برای این کار اقدام کند، بیشتر از هر چیزی عجیب به نظر می‌رسد.

2. اگر بخواهیم سوزنی به خودمان بزنیم و بعد جوالدوزی به سازمان نظام پزشکی، متاسفانه باید پذیرفت که برخی از همکاران مطبوعاتی بدون توجه به جایگاه و شان خبرنگاران در نشست‌های خبری یا حاشیه برنامه‌ها از مسوولان تقاضای چنین مواردی را دارند که چندان جالب به نظر نمی‌رسد. پیشنهاد دریافت تسهیلات ویژه از هر نهاد یا سازمانی دست کم از این جهت که می‌تواند شبهه حمایت آن خبرنگار یا رسانه‌اش را از آن نهاد یا سازمان به وجود آورد، عملی غیرحرفه‌ای محسوب می‌شود.

3. مثلی قدیمی می‌گوید کسانی هستند که گاهی از در دروازه رد نمی‌شوند، اما گاهی از سوراخ سوزن می‌گذرند، حالا ماجرای برخی از مسوولان هم تداعی‌کننده همین مثل است. مسوولانی که برای گفت‌وگو با رسانه‌ها وقت و زمانی نمی‌گذارند، بذل و بخشش‌هایی را از طریق همین همکاران مطبوعاتی رسانه‌ای می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها