«دور از دسترس کودکان نگه دارید» جمله‌ای است که روی بسیاری از مواد شیمیایی، داروها و لوازم برقی کوچک و... دیده می‌شود و در واقع هشداری به والدین است تا کودکان خود را از خطر دور نگه دارند و از وقوع حوادث تلخ و ناگوار پیشگیری کنند. اما برخی پدر و مادرها این نکته احتیاطی کوچک را نادیده می‌گیرند و سلامت و جان فرزندانشان را به خطر می‌اندازند.
کد خبر: ۴۳۳۳۱۴

یکی از شایع‌ترین حوادثی که در این زمینه رخ می‌دهد گیرکردن دست کودکان در چرخ گوشت است.

خردسالان خیلی کنجکاو هستند و به خاطر ناآشنایی با خطراتی که در کمین‌شان است دست به رفتارهای خطرناکی می‌زنند. حادثه دیگری که همیشه کودکان را تهدید می‌کند خوردن و آشامیدن مواد سمی یا داروهای سنگین است.این بار نیز همین اتفاق جان یک پسر 8 ساله را گرفت.

این کودک که ساکن روستایی از توابع شهرستان رشتخوار بود،چند روز پیش همان طور که در خانه بازی می‌کرد، چشمش به قوطی قرص‌های پدر افتاد. او که قبلا دیده بود پدر از آن قرص‌ها می‌خورد نتوانست بر کنجکاوی‌اش غلبه کند و به دور از چشم والدین خود در قوطی را باز کرد و 3 حبه قرص را برداشت و قورت داد.او دقایقی بعد از حال رفت.

پدر این کودک وقتی از راه رسید، پسرش را دید که نیمه جان بود و بسختی نفس می‌کشید.

پدر سراسیمه او را به بهداری روستا برد ولی تلاش پزشک کشیک هیچ فایده‌ای نداشت و پسرک به خاطر عوارض ناشی از مصرف قرص‌ها جانش را از دست داد. بعد از این اتفاق پلیس برای این‌که مطمئن شود حادثه دیگری درکار نبوده است، تحقیقاتی انجام داد و ثابت شد مرگ این کودک فقط به خاطر بی‌احتیاطی پدر بود. در حالی که براحتی و به‌سادگی می‌شد از این واقعه جلوگیری کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها