نخستین گروه حجاج کشورمان 16 مهر عازم مکه مکرمه می‌شوند و نخستین گروه از زائران ایرانی پس از انجام مناسک حج، 20 آبان‌ به کشور باز خواهند گشت.
کد خبر: ۴۳۲۱۸۷

 به گزارش فارس، از 97 هزار زائر ایرانی که امسال به مناسک حج تمتع مشرف می‌شوند، 51 هزار و 196 نفر توسط شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و حجاجی که توسط شرکت هواپیمایی ماهان جابه‌جا می‌شوند، 48 هزار و 415 نفر است.

جمع کل پروازهای حجاج امسال 274 پرواز است که از این تعداد 141 پرواز متعلق به هواپیمایی ماهان و 133 پرواز متعلق به ایران‌ایر است.

امسال روزانه 12 پرواز حج از شهر‌های مختلف کشور انجام می‌شود که ‌از این تعداد 8 پرواز به مقصد جده و 4 پرواز به مقصد مدینه خواهد بود.

پرواز حجاج به مقاصد مکه مکرمه و مدینه منوره در سال جاری، از 16 مهر ماه برابر با 10 ذی‌القعده به مکه مکرمه آغاز می‌شود و پرواز رفت حجاج از 18 مهرماه به مقصد مدینه انجام می‌شود.

20 آبان نخستین گروه حجاج به کشور بازمی‌گردند

‌زمان بازگشت حجاج از مکه مکرمه و مدینه منوره به ایران، از روز ‌20  آبان ‌ماه شروع می‌شود و تا پایان روز 11 آذر ماه ادامه دارد.

پیش پروازها که به منظور استقرار و آمادگی گروه خدمه مربوط انجام می‌شود، از 5 ذی‌القعده 11 مهرماه) آغاز می‌شود.

آخرین پرواز حج تمتع امسال در 9 آبان ‌ماه سال جاری انجام می‌شود و به طور کلی ‌انجام پرواز در عملیات رفت به سمت مکه و مدینه، 29 روز به طول می‌انجامد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها