با کشف خودرو و 4جسد در عمق 15 متری زمین، پزشکی قانونی از این پرونده رازگشایی می‌کند

ادامه رازگشایی از حادثه نیم قرن پیش

پس از گذشت 2 روز از پیدا شدن خودرویی با 4 جسد که گفته می‌شود 50 سال پیش بر اثر سیل در شبستر آذربایجان شرقی در این محل مدفون شده است، تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد. به گزارش خبرنگار جام‌جم از تبریز، شنبه گذشته یک مقنی برای گشودن دهانه یک چشمه قدیمی در مسیر شهرستان شبستر به خامنه داخل چاه شد که در عمق 15 متری زمین و در محل انشعاب چاه یک خودروی قدیمی را همراه بقایای 4 جسد درون آن مشاهده و موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کرد.
کد خبر: ۴۳۱۴۸۳

با عزیمت ماموران به محل و گزارش موضوع به مسوولان قضایی، ساعتی بعد ماموران تشخیص هویت و پزشکی قانونی نیز برای بررسی این موضوع در محل حضور پیدا کردند.

با شروع تحقیقات ابتدا فرماندار شبستر اعلام کرد 2 تا 4 جسد درون یک وسیله نقلیه کشف شده و آزمایش‌های لازم برای تشخیص علت حادثه آغاز شده است.

ناصر قاسم‌زاده، رئیس دادگستری شبستر نیز در این باره گفت: زمان دقیق فوت سرنشینان خودرو مشخص نیست ولی این فرضیه وجود دارد که احتمالا 50 سال پیش در پی یک سیل ویرانگر در شبستر این خودرو با سرنشینانش در عمق زمین گرفتار شده باشند.

آخرین پیگیری‌ها

2 روز پس از کشف خودرو و اجساد در عمق 15 متری زمین، قاسم‌زاده به خبرنگار جام‌جم گفت: در حال حاضر تحقیقات در این زمینه ادامه دارد و استخوان‌های کشف شده شامل جمجمه و استخوان‌های دست است و برای بررسی و اعلام نظرکارشناسی به پزشکی قانونی ارسال شده است.

وی افزود: با توجه به قطعی نبودن نتیجه بررسی‌های اولیه، هنوز مشخص نیست که این اجساد به عمد درون چاه انداخته شده‌اند یا عوامل دیگری در این حادثه که سال‌ها از زمان آن می‌گذرد، دخالت داشته است.

سرهنگ مداحی، رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی نیز به «جام‌جم» گفت: هنوز تعداد دقیق اجسادی که درون خودرو کشف شده مشخص نیست؛ اما با توجه به تحقیقات اولیه احتمال این‌که تکه‌های استخوان مربوط به یک نفر است، قوت گرفته که در این ارتباط باید پزشکی قانونی نتیجه نهایی را اعلام کند.

مداحی اضافه کرد: پس از کشف بقایای خودرو و اجساد، پرونده به پلیس آگاهی ارسال و در حال حاضر تحقیق درباره افراد گمشده سال‌های گذشته آغاز شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها