مردی که در نقش مامور قلابی ، پرستار بیماران و نظافتچی با ورود به منازل مردم اموالشان را سرقت می‌کرد، در تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۴۳۰۸۱۴

به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده روز 28 خرداد با شکایت مردی مبنی بر سرقت پول‌هایش از سوی یک مامور قلابی در دستور کار ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

شاکی به پلیس گفت: چندی پیش با مردی آشنا شدم که خود را مامور یکی از سازمان‌های دولتی معرفی می‌کرد. روز حادثه خودروام را به مبلغ 9 میلیون و پانصد هزار تومان فروختم.

مرد مامور وقتی متوجه شد می‌خواهم پول‌ها را به یک صرافی برده و آن را به دلار تبدیل کنم، خواست تا پول‌ها را در قبال یک چک به او تحویل دهم.وی اضافه کرد: با اعتماد به آن مرد پول‌ها را به او دادم و قرار شد به خانه‌اش برود و چک را برایم بیاورد.

یک ساعت در خیابان منتظر ماندم، اما خبری از او نشد. با مراجعه به خانه‌اش در میدان محلاتی سراغ او را گرفتم که زن صاحبخانه مدعی شد، آن مرد پرستار شوهر بیمارش بوده و در غیاب وی، چند عدد چک بانکی و سند خانه‌اش را سرقت کرده و متواری شده است.

در حالی که تحقیقات ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی برای دستگیری سارق فراری آغاز شده بود، ماموران متوجه شدند وی از سوی یک مرکز خدماتی برای نظافت و پرستاری از بیماران به خانه‌های مردم معرفی شده است.

متهم، سارق خودرو نیز بود

در بررسی از کارت به جای مانده از متهم در محل کارش، هویت وی از سازمان ثبت احوال استعلام و معلوم شد مدرک هویتی متهم فراری متعلق به یک شهروند سبزواری بوده که چندی پیش مدارک و خودرواش به سرقت رفته است و متهم فراری از هویت وی سوءاستفاده کرده است.

جستجوها برای دستگیری سارق فراری ادامه داشت تا این که زنان و مردان متعددی با حضور در پلیس آگاهی از او به اتهام کلاهبرداری و سرقت شکایت کردند.

با تحقیق از شاکیان جدید مشخص شد، متهم چند نفر از آنها را که از بانوان بوده‌اند، به بهانه ازدواج فریب داده و به بهانه بیماری والدینش و تامین هزینه درمانی، پول و سکه طلا از آنها تحویل گرفته و ناپدید شده است و با ورود به منزل بقیه شاکیان نیز به عنوان نظافت و پرستاری از بیماران آنها، پول، سند خانه و چک‌هایی را سرقت کرده است.

در مرحله بعدی تحقیقات، ماموران پاتوق‌های احتمالی متهم فراری را زیر نظر گرفتند تا این که چند روز پیش آخرین پاتوق او را در منطقه تهرانپارس شناسایی و وی را دستگیر کردند.

اعتراف به سرقت‌های سریالی

سرهنگ اشراقی، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در این زمینه گفت: ‌با دستگیری متهم به نام مرتضی (32 ساله) وی بازجویی شد و با اعتراف به سرقت از منازل مردم با جعل عنوان مامور سازمان‌های دولتی، پرستار بیماران و نظافتچی و فریب دختران دم بخت و زنان بیوه به بهانه ازدواج و کلاهبرداری از آنها، اکنون در بازداشت به سر می‌برد.در تحقیقات بعدی معلوم شد متهم از 4 سال قبل از مشهد به تهران آمده و جرایمش را آغاز کرده است.

با افزایش شکایت‌ها از این متهم، بازپرس خاکزاد، رئیس شعبه 13 دادسرای ناحیه 14 تهران دستور قضایی مبنی بر چاپ تصویر متهم بدون پوشش چهره را در روزنامه صادر کرد تا چنانچه افرادی در دام او گرفتار شده‌اند، بتوانند با حضور در دادسرا یا پایگاه ششم پلیس آگاهی از او شکایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها