بندرعباس ـ مهر: رئیس پلیس اطلاعات و امنیت هرمزگان از تشدید اجرای طرح ممنوعیت تردد و اسکان اتباع خارجه غیرمجاز در استان خبر داد. سرهنگ احمد دادستانی افزود: پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان در راستای طرح ممنوعیت تردد و اسکان اتباع خارجه غیرمجاز با بررسی‌های همه جانبه کار اطلاعاتی محل‌های اختفا و تردد اتباع بیگانه غیرمجاز را در سطح شهر بندرعباس و واحدهای صنفی شناسایی کرد.وی افزود: این طرح با همکاری و هماهنگی سایر ادارات مرتبط شامل شهرداری، فرمانداری، بازرگانی، اداره کار و امور اجتماعی، دفتر اموراتباع و مهاجرین خارجه استانداری انجام شد.
کد خبر: ۴۲۸۸۴۳

اصفهان ـ ایسنا: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: بیش از 2000 خانه روستایی در استان اصفهان امسال بهسازی و مقاوم‌سازی شد.منصور شیشه‌فروش افزود: برای مقاوم‌سازی این خانه‌ها20 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است که تا پایان امسال نیز با 45میلیارد ریال تسهیلات 4500 خانه روستایی دیگر در استان بهسازی و مقاوم‌سازی می‌شود.

خرم‌آباد ـ ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان گفت: پل‌دختر در انتظار ثبت جهانی است.محمد رحمدل افزود: این پل در محلی بنا شده که رودخانه کشکان پس از عبور از دره‌های عمیق و تنگ به گستره فراخ خود می‌رسد.وی ادامه داد: بیشتر بقایای این پل در ساحل غربی است و در ساحل شرقی دو تاق اصلی و رمپ شرقی پایدار است و بخش عمده‌ پل در بخش میانی تخریب شده است. با گذر از باریکه راهی مرتفع، مسیر به رمپ شرقی پل می‌رسد. در کنار این معبر، جاده آسفالت خرم‌آباد به اندیمشک قرار دارد که از زیر یکی از دهانه شرقی پل عبور می‌کند.

اهواز ـ ایسنا: مدیرجهادکشاورزی ماهشهر با بیان این‌که اواخر شهریورماه برداشت خرما از اراضی این شهرستان آغاز می‌شود، گفت: امسال تمام محصول خرمای شهرستان از سوی دولت تحت پوشش بیمه رایگان قرار گرفت. وی افزود: بعضی از کشاورزان و باغداران خرما در شهرستان مراجعاتی مبنی بر خسارت‌دیدن محصولات خود داشتند که هنوز میزان خسارت این محصول مشخص نشده و پس از بررسی توسط کارشناسان بیمه مشخص خواهد شد.

کرمان ـ فارس: استاندار کرمان گفت: دولت به منظور حمایت از دست‌اندرکاران صنعت پسته طی سال جاری 400 میلیارد تومان اعتبار تصویب کرده است.اسماعیل نجار در شورای پسته استان کرمان افزود: باید به گونه‌ای اقدام شود که میزان میانگین برداشت 700 کیلوگرم به سطح برداشت 13 تن نزدیک شود.وی تصریح کرد: با توجه به وجود مشکل کم‌آبی در استان کرمان، باید با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری، از هدررفت آب در بخش کشاورزی کاسته شود.

یاسوج ـ فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تا پایان امسال 900 هکتار از اراضی شیب‌دار در نقاط مرتفع شهرستان باشت به باغات دیم تبدیل می‌شود.رضا عنایتی افزود: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های مهم جهاد کشاورزی این استان توسعه باغات در اراضی شیب‌دار است، لذا باشت به لحاظ برخورداری از شرایط آبی و خاکی مناسب، یکی از مناطق مستعد این استان برای توسعه باغ است.وی گفت: باغات دیم در مناطق شیب‌دار که ارتفاع آنها از 1400 متر بیشتر بوده و خاک آن نیز از رطوبت کافی برخوردار باشد، اجرا می‌شود.

شهرکرد ـ فارس: مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برنامه پنجم توسعه ایجاد سالانه 2 هزار هکتار باغ در این استان در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.صفدر نیازی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حدود 35 درصد توسعه باغات به توسعه باغات بادام اختصاص یافته است.وی با اشاره به سطوح زیر کشت بادام در این استان، گفت: سطح زیر کشت بارور بادام در این استان 10 هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود 15 تا 20 هزار تن محصول بادام از این سطح برداشت شود.

اهواز ـ فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از حذف پیاده‌روی الحاقی به پل باستانی این شهرستان خبر داد و گفت: بررسی‌ها در این باره آغاز شده است. غلامعلی باغبان‌زاده با اشاره به چگونگی نصب این پیاده رو افزود: این پیاده‌رو فلزی بوده و بنا به ضرورت در دهه‌های پیش‌ روی عرشه نصب شده است.وی گفت: حدود یک‌سال از توقف عبور و مرور وسایل نقلیه از روی این پل باستانی می‌گذرد و پل مزبور هنوز دارای روکش آسفالت است که باید این روکش به منظور آغاز کف‌سازی برداشته شود.همچنین کار کف‌سازی پل باستانی دزفول با استفاده از مصالحی نظیر آجر و به سبک معماری سنتی دوران ساخت آن انجام خواهد شد.

رشت ـ ایسنا:رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت: بیش از50 درصد اراضی شالیزاری گیلان قابلیت کشت دوم را دارد. اردشیر روحی با اشاره به این‌که از 238 هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان تاکنون 98 درصد برنج برداشت شده است، افزود: برخی از کشاورزان کشت دوم خود را در مزارع شروع کرده‌اند. وی تصریح کرد: پرهیز از تک محصولی و پرداختن به کشت دوم موجب رفاه اقتصادی کشاورزان می‌شود و کشاورزانی که کشت دوم خود را ارتقا دهند از20 تا60 درصد از خدمات سازمان کشاورزی بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها