اولین سفر کامرون به روسیه

دیوید کامرون نخست‌وزیر انگلیس روز گذشته در جریان سفری یکروزه وارد مسکو، پایتخت روسیه شد. کامرون اولین مقام بریتانیایی است که از سال 2005 تاکنون به مسکو سفر کرده است. به گزارش ایسنا، کامرون با دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کرده و نیز نشستی با ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر داشت. اگرچه گفته می‌شد هدف اصلی این سفر توسعه روابط تجاری و بازرگانی لندن و مسکو بوده است اما کامرون تحت فشار بود تا از این سفر برای مطرح کردن موضوع کشته شدن الکساندر لیتویننکو، جاسوس سابق روسیه که در لندن پناهنده شد، استفاده کند.
کد خبر: ۴۲۸۵۶۶

دیوید میلیبند، جک استراو، مارگارت بکت و مالکولم ریفکایند، 4 وزیر امور خارجه سابق انگلیس در اقدامی غیرعادی با صدور بیانیه‌ای مشترک از کامرون خواستند در مقابل روسیه محکم بایستد. به گزارش منابع خبری، آندری لوگووی، از محافظان سابق سازمان اطلاعاتی (ک.گ.ب)‌ در زمان شوروی سابق، مظنون اصلی پرونده قتل لیتویننکو در سال 2006 است و در حال حاضر در روسیه حضور دارد.

اگرچه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در آستانه سفر کامرون خواستار مطرح نکردن تقاضا برای دستگیری لوگووی شد اما نخست وزیر انگلیس در سخنرانی خود در دانشگاه مسکو اذعان کرد: ما همچنان با روسیه درخصوص پرونده لیتویننکو اختلاف نظر داریم. رویکرد ما کاملا مشخص است. زمانی که جرمی اتفاق می‌افتد، دادگاه درخصوص آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها