کد خبر: ۴۲۸۵۲۶

طرز تهیه: ابتدا مرغ‌ها را خرد و با روغن سرخ کنید. پیازها را هم خلالی خرد و در روغن سرخ کنید تا طلایی شود. سپس آلوها را بشویید و بعد از این که آب آن گرفته شد، به پیازها اضافه کنید تا آلوها هم تفت بخورد. در این مرحله زردچوبه را هم به آلوها و پیازها اضافه کنید و کمی تفت دهید. سپس مقداری آب به مواد اضافه کنید. حالا مرغ‌های سرخ‌شده را داخل مواد دیگر بریزید، نمک و فلفل را هم اضافه کنید و بگذارید جوش بیاید. سپس شعله گاز را کم کنید و بگذارید غذا آرام بجوشد تا آماده شود.

مربای تمشک

مواد لازم: تمشک: یک کیلو، شکر: یک کیلو و آبلیمو: نصف استکان.

طرز تهیه: ابتدا تمشک‌ها را خوب بشویید تا تمام خاک و آلودگی‌های آن از بین برود. پس از این‌که تمشک‌ها شسته شد، آنها را داخل یک ظرف بریزید که البته بهتر است ظرف لعابی باشد. حالا شکر را لابه‌لای تمشک‌ها بریزید و ظرف را درون یخچال بگذارید. بعد از گذشت 12 ساعت ظرف تمشک و شکر را روی شعله زیاد گاز بگذارید تا جوش بیاید. بعد شعله گاز را کم کنید و بگذارید آرام بجوشد. وقتی مربا قوام آمد، آبلیمو را هم اضافه کنید و بگذارید چند جوش بزند. سپس مربا را از روی گاز بردارید و بگذارید کاملا سرد شود.

خوراک سبزیجات

مواد لازم: پیاز متوسط: 2 عدد، سیر یا پودر سیر: 2 حبه، پودر زیره و تخم گشنیز: 3 قاشق چایخوری، هویج متوسط: 3 عدد، کدو سبز متوسط: 2 عدد، سیب‌زمینی استامبولی: 350 گرم، لیموترش تازه: 2 عدد، گشنیز خرد شده: 2 قاشق سوپخوری، نمک، فلفل و روغن سرخ‌کردنی: به میزان دلخواه.

طرز تهیه: ابتدا مقداری روغن داخل ظرفی بریزید و پیازها را که نگینی و البته در اندازه‌های بزرگ‌تر خرد کرده‌اید کمی سرخ کنید. سیرها را هم رنده کنید و به پیازها اضافه نمایید. سپس مخلوط سیر و پیاز را کمی تفت دهید. هویج، کدو سبز و سیب‌زمینی استامبولی را هم حلقه‌حلقه خرد و به پیازها اضافه کرده و تفت دهید. حالا پودر زیره و تخم گشنیز را هم به بقیه مواد اضافه کنید. وقتی این مواد تفت خورد، مقدار کمی آب ـ‌ حدود یک لیوان ـ‌ به مواد اضافه کنید. حالا آب لیموترش‌ها، نمک و فلفل قرمز تند را هم اضافه کنید (میزان فلفل بستگی به ذائقه افراد خانواده دارد). در این مرحله، شعله گاز را کم کنید و بگذارید غذا بپزد. در آخر هم گشنیزها را خرد کنید و به غذا اضافه نمایید. البته حواستان باشد این غذا معمولا زیاد آب ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها