فرمانده پلیس‌ راه کشور خبر داد

720 کشته و زخمی در 3 روز تعطیلات

فرمانده پلیس‌ راه کشور با اشاره به وقوع 452 فقره تصادف فوتی و جرحی در جاده‌های کشور از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه هفته گذشته، گفت: متاسفانه در این تصادفات 720 نفر از هموطنان کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۴۲۵۹۶۲

سرهنگ محمدرضا مهماندار روز جمعه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که عدم توجه به جلو در 2 روز اول تعطیلات با بیش از 25 درصد و انحراف به چپ در روز پنجشنبه با حدود 24 درصد مهم‌ترین علت تصادفات در تعطیلات اخیر بوده است، افزود: آمارها نشان می‌دهد از روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در 69 فقره تصادف فوتی جاده‌ای 90 نفر کشته و در 383 فقره تصادف جرحی نیز 630 نفر مجروح شدند.

فرمانده پلیس ‌راه کشور به مهم‌ترین تصادفات طی روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین تصادفات روز عید در محور چمن‌بید خراسان شمالی بین 2 دستگاه سواری به دلیل انحراف به چپ رخ داد که در آن 3 کشته و 6 نفر مجروح شدند. همچنین در استان مازندران برخورد وانت نیسان با پراید به دلیل عدم توجه به جلو 4 کشته و 4 مجروح برجا گذاشت.

وی تصریح کرد: همچنین روز پنجشنبه نیز در استان مازندران محور فرعی زاغمرز به دلیل انحراف به چپ پراید با پژو 405، متاسفانه 4 کشته و 6 مجروح برجا گذاشت.

فرمانده پلیس‌ راه کشور با اشاره به این‌که سفرهای انجام شده در تعطیلات اخیر بی‌سابقه بوده است از تمامی رانندگان خواست ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از انحراف به چپ در ترافیک‌های سنگین و تردد در شانه خاکی جدا خودداری کنند چرا که پلیس به طور قطع با این دسته از رانندگان متخلف بشدت برخورد می‌کند.

40 هزار نیرو در محورهای پرترافیک

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی نیز از استقرار 40 هزار نیروی ثابت و 8000 نیروی گشتی در تعطیلات اخیر در محورهای پرترافیک خبر داد.

سردار اسکندر مومنی گفت: متاسفانه حجم بالایی از ترافیک را در محورهای شمالی بویژه مسیرهای کندوان و رشت شاهدیم و مردم باید سفرهای خود را مدیریت کنند و از این طریق از هدررفت وقت خود در ترافیک جلوگیری به‌عمل آورند.

وی با تاکید بر آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز، افزود: بسیاری از تلفات جاده‌ای در جاده‌های غیراصلی اتفاق افتاده که ما در این جاده‌ها حضور کمرنگی از دستگاه‌ها را شاهدیم، به همین منظور برای کاهش آمار تلفات به این دست از جاده‌ها نیز باید توجه ویژه‌ای شود.

وی به امضای قراردادی با راهداری به منظور کنترل برخی از جاده‌ها به صورت هوشمند اشاره کرد و گفت: در توافقی که با وزیر راه صورت گرفته قرار است کنترل و نظارت الکترونیکی به وسیله دوربین‌های ثبت سرعت و تخلفات در 2000 کیلومتر دیگر از جاده‌های کشور افزایش داشته باشد و امید است این طرح تا پایان سال به اتمام برسد.

رئیس ‌پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این‌که سی‌ام شهریور مصادف با بازگشایی مدارس در مقطع ابتدایی و راهنمایی است، بر ساماندهی شبکه حمل و نقل عمومی از جمله شبکه اتوبوسرانی، مینی‌بوس‌ها و تاکسی‌های خطی تاکید کرد.

وی با اشاره به این‌که شماره‌گذاری خودروی روآ تا پایان شهریورماه بیشتر صورت نمی‌گیرد، گفت: این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: طی بررسی‌هایی که انجام دادیم دیده شد برخی از مردم اقدام به پیش‌خرید این خودرو کرده بودند؛ لذا ضروری بود تا فرصتی دوباره به خودروسازان داده شود، اما این آخرین فرصت است و دیگر این زمان تمدید نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها