شیراز ـ ایسنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس، خواستار متناسب و منطقی کردن نرخ خرید گندم با قیمت تمام‌شده این محصول استراتژیک شد.حسن طلعتی با تاکید بر لزوم منطقی‌سازی نرخ خرید گندم افزود: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اثر اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها و وابستگی تولید گندم در اکثر مناطق استان به حامل‌های انرژی بویژه هزینه استحصال آب، سبب بالارفتن هزینه تولید شده است.
کد خبر: ۴۲۴۸۶۳

وی گفت: نرخ خرید تضمینی اعلام‌شده به هیچ‌وجه متناسب با هزینه تولید نیست و بدون بسته‌های حمایتی نیز نمی‌توان این اختلاف را جبران کرد.

ایلام ـ فارس: فرماندار مهران گفت: مقابله با پدیده گرد و غبار در شهرستان مرزی و گرمسیری مهران در دستور کار قرار دارد.ولی‌الله حیاتی افزود: این دستگاه اجرایی برای رفع این موضوع برنامه‌های مختلفی را در این شهرستان تدوین کرده و تاکنون بخشی نیز اجرایی شده است. ایجاد کمربند فضای سبز از مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده در شهرستان مرزی و گرمسیری مهران است.

کرمانشاه ـ خبرنگار جام‌‌جم: مدیر شیلات استان کرمانشاه اظهار کرد: در 4 ماهه نخست سال جاری 1500 تن ماهی قز‌ل‌آلا از مزارع سرد آبی سراسر استان برداشت شده است.کیومرث شهبازی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 90 تولید ماهیان سردآبی به 6 هزار تن برسد.

ایلام ـ ایرنا: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی ایلام از سرگرفته شدن صادرات میوه و تره‌بار از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق خبر داد.

مرزبانان عراقی از اوایل امسال تاکنون از واردات هرگونه میوه و تره‌بار در مرز بین‌المللی مهران به آن کشور به بهانه نبود استاندارد بین‌المللی، خودداری می‌کردند. محمد نظری، افزود: روز گذشته 39 کامیون هندوانه از طریق مرز مهران به کشور عراق صادر شد.

کرمان ـ ایرنا: فرماندار فهرج گفت: عارضه خشکیدگی خوشه خرما در این شهرستان باعث از بین رفتن 40 درصد محصول خرمای منطقه شده است. حسین زین‌الصالحین، «مضافتی» را یکی از مهم‌ترین ارقام خرمای این منطقه برشمرد و افزود: گسترش عارضه خشکیدگی خوشه‌های خرما موجب نگرانی و ضرر و زیان کشاورزان و نخلداران فهرج شده است. وی اظهار کرد: خسارات عارضه خشکیدگی در بعضی از نخلستان‌های این شهرستان بین 60 تا 100 درصد است.

اصفهان- مهر: رئیس مرکز تحقیقات آب استان چهارمحال و بختیاری گفت: رودخانه زاینده‌رود دارای سیستم خودپالایی است که موجب می‌شود آب هیچ‌گونه آلودگی نداشته باشد.

حسین صمدی با اشاره به این‌که هیچ‌گونه آلودگی در آب رودخانه زاینده‌رود وجود ندارد، اظهار کرد: رودخانه زاینده‌رود چون به صورت شیبدار در جریان است همانند یک تصفیه‌خانه عمل کرده و آب را تصفیه می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها