سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان به مناسبت روز داروسازی، بر استفاده از داروهای گیاهی تاکید کرد و گفت: نوشیدن یک فنجان چای سیاه در روز موجب کوچک شدن واز بین رفتن سلول های سرطانی می شود و می تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.
کد خبر: ۴۲۴۷۶۱

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسن تامینی لیچایی، چای سیاه را عامل جلوگیری از رشد سرطان دانست و گفت: مدت هاست که تصور می شود چای باعث پائین آمدن خطر بروز سرطان معده، کولون (بخشی از روده بزرگ)، و سرطان پستان می شود؛ البته چنین ارتباطی هنوز ثابت نشده اما امروز مطالعات آزمایشگاهی مشخص کرده که چای سیاه می تواند باعث جلوگیری از رشد سرطان شود.

وی افزود:  محققان دانشگاه روتگرز نشان دادند که ترکیبی بنامTF-۲ در چای سیاه باعث می شود سلول های سرطان کولورکتوم (قسمتی از روده) دست به «خودکشی» بزنند ضمن اینکه این ترکیب تأثیری روی سلول های سالم ندارد.

نماینده مردم رشت عنوان کرد: چای سیاه که پراستفاده ترین چای در دنیای غرب است، در واقع همان چای سبز است که برگ هایش را بیشتر خشک می کنند، و این کار باعث می شود طعم و رنگ آن تغییر کند. از آنجایی که چای سیاه را به میزان بیشتری تخمیر و اکسیده می کنند، برگ آن هم تیره می شود و آن عطر معروف خود را می گیرد. به محض اینکه طعم و عطر چای به میزان لازم ارتقاء پیدا کرد، فرایند اکسیداسیون را متوقف می کنند. پس از آن برگ ها را در اندازه های مختلف خرد میک نند و دسته بندی هم طبق اندازۀ آنها صورت می گیرد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان چای سبز یا سیاه را مملو از آنتی اکسیدان ها دانست و گفت: چای می تواند با مولکول های مضری که در بدن جمع می شوند، مبارزه کنند و آنها را از بین ببرد.

وی افزود:  نوشیدن دو فنجان چای به اندازه مصرف پنج وعده سبزیجات و یا دو عدد سیب، آنتی اکسیدان در بدن آزاد می کند و به پیشگیری از ابتلا به سرطان نیز کمک کند.

تامینی درباره مطالعات به عمل آمده در این باره افزود: در مطالعه اول محققان آمریکایی مولفه «تی فلاوین –۲» را که تنها در چای سیاه یافت می شود و مولفه «اولونگ» را در چای چینی مورد تجزیه و تحلیل قراردادند؛ در مطالعه دوم محققان هندی تاثیر پلی فنول ها را در چای سیاه و سبز در ابتلا به سرطان سینه در موش های مونث بررسی کردند؛  در این مطالعه دیده شد که هر دو چای به اندازه قابل توجهی شمار تومورهای سینه را به ترتیب ۷۷درصد و ۹۲درصد کاهش می دهند و رشد این تومورها را نیز کم می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها