اهواز ـ فارس: مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: در 2 سال اخیر بیش از 1000 هکتار باغ جدید در دزفول احداث شده است. محمد مهران‌زاده افزود: تلاش شده است با ارائه نهال رایگان و آموزش‌های جدید و ویژه برای مبارزه بیولوژیک با آفات، زمینه‌ای را برای اقتصادی کردن باغداری در دزفول مهیا کنیم تا رونق گذشته خود را باز یابد.
کد خبر: ۴۲۰۴۵۴

شیراز ـ ایسنا: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تأخیر در پرداخت وجه گندم خریداری شده از کشاورزان توسط دولت، بالا بودن نرخ علوفه‌های دامی و وجود واسطه‌ها و دلالان، تقاضا برای خرید و مصرف گندم به‌صورت دامی را بشدت افزایش داده است. محمدحسن طلعتی، افزود: به دلیل افزایش قیمت محصولات علوفه‌ای بویژه جو و ذرت و به تبع آن کمبود این محصول در بازار باعث شده که پول گندم پرداخت نشود و دامداری‌ها گندم را به صورت نقدی خریداری و مورد مصرف دام قرار دهند و این عدم پرداخت به طور حتم کاهش سطح زیرکشت این محصول استراتژیک را در سال آتی در پی خواهد داشت.

بندرعباس ـ خبرنگار جام‌جم:‌ مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان شنا کردن در محدوده سدها و بندهای انحرافی استان را ممنوع اعلام کرد. جعفر زیرراهی افزود: همه ساله با آغاز فصل گرما و بویژه در روزهای پایانی هفته و تعطیل، شماری از شهروندان بدون توجه به علائم هشداردهنده و اطلاعیه‌های مکرر در دریاچه سدها و نیز بند انحرافی و کانال‌های آبیاری و زهکشی اقدام به شنا می‌کنند که این سهل‌انگاری و بی‌توجهی موجب بروز خسارت‌های جانی و مالی فراوان برای مردم می‌شود. وی افزود: از آنجا که کانال‌های آبیاری به منظور انتقال آب به اراضی کشاورزی طراحی و احداث شده است، شیب بدنه کانال‌ها خروج شناگران را با مشکل مواجه کرده و همین امر خطر غرق شدن را افزایش می‌دهد.

تویسرکان ـ ایرنا: سرپرست فرمانداری تویسرکان گفت: جشنواره ملی گردو با توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیل اقلیمی و سطح بالای کمی و کیفی تولیدات این محصول مهرماه امسال در تویسرکان برگزار می‌شود.

محمدمجید ارجمندی در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره ملی گردوی تویسرکان افزود: استان همدان سالانه 14 هزار تن گردو تولید می‌کند که 4 هزار تن از این میزان به تویسرکان اختصاص دارد. وی افزود: تویسرکان مقام نخست تولید این محصول را از لحاظ کمی و کیفی در استان داراست.

تبریز ـ فارس: معاون دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: ‌25 درصد روستاهای استان سرویس بهداشتی مناسب ندارند و این مشکل موجب بیماری‌های مختلف می‌شود.

احمد کوشا با اشاره به برنامه مطالعاتی بیماری‌سنجی در شهرها و روستاهای آذربایجان‌شرقی افزود: در این برنامه مطالعاتی فعالیت‌های کارشناسی انجام شده و آماری که در این زمینه به دست می‌آید کارشناسی و دقیق است. یکی از مشکلات جدی بهداشتی در روستاها موضوع کودهای حیوانی و استفاده از این کودها به عنوان سوخت بود که با وجود پیشرفت‌های صورت گرفته شرایط بهداشتی نامطلوب در برخی روستاها حاکم است و در برخی روستاها روند استفاده از فضولات حیوانی به عنوان سوخت وجود دارد.

مشهد ـ فارس: مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری مشهد گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان طرح ضیافت کالا در 6 بازار ارزاق عمومی این سازمان اجرا می‌شود.جلال قربانی افزود: در این طرح پنج قلم جنس با تخفیف ویژه در این بازارها عرضه می‌شود.وی افزود: در 27 بازار عرضه میوه و تره بار این سازمان میوه و تره‌بار و سبزی بسته‌بندی شده نیشابور به قیمت کمیته نرخ‌گذاری که معمولا به صورت 10 درصد زیر قیمت سطح شهر است عرضه می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها