طی 24 ساعت گذشته رخ داد

42 کشته و زخمی در افغانستان

در 24 ساعت گذشته 21 شبه نظامی و پلیس افغان در ولایت‌های مختلف این کشور کشته و 27 تن دیگر زخمی شده‌اند.
کد خبر: ۴۱۹۰۸۹

فرماندهی پلیس ولایت «کنر» در گفتگو با فارس از کشته شدن 2 عامل انتحاری و دستگیری 2 نفر دیگر در جریان عملیاتی در منطقه «اسعد آباد» مرکز این ولایت خبر داد.

«عوض محمد نظری» افزود: این چهار عامل انتحاری قصد حمله به پاسگاه پلیس را داشتند که قبل از انجام هر گونه حمله‌ای کشته و دستگیر شدند.

 خوست

سخنگوی والی ولایت «خوست» اظهار داشت: ساعت 14:00 روز گذشته به وقت محلی یک عامل انتحاری به پاسگاه پلیس حمله کرد که در نتیجه آن یک پلیس افغان کشته و 3 تن دیگر زخمی شدند.

«مبارز زدران» افزود: در این حادثه یک غیرنظامی نیز کشته و یک نفر دیگر زخمی شدند.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در گفت‌وگو با رسانه‏ها ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حمله، افزود: بیشتر از 10 پلیس افغان در این حادثه کشته شدند.

لوگر

همچنین سخنگوی والی ولایت لوگر نیز اظهار داشت: روز گذشته در نتیجه درگیری نیروهای پلیس افغان با طالبان مسلح در منطقه «بره کی» این ولایت 2 شبه نظامی طالبان کشته شدند.

«دین محمد درویش» افزود: در این درگیری که نیم ساعت ادامه یافت، به پلیس افغان هیچ آسیبی نرسیده است.

کاپیسا

در یک درگیری دیگر در منطقه «میرزاد» ولایت «کاپیسا» بیش از 34 تن کشته و زخمی شدند

سخنگوی والی کاپیسا نیز اظهار داشت:  عصر روز گذشته در نتیجه درگیری پلیس با طالبان مسلح، 11 شبه ‌نظامی طالبان و 2 پلیس کشته شدند.

«عزیزالرحمن تواب» افزود: در این درگیری 17 شبه‌نظامی طالبان و چهار پلیس افغان نیز زخمی شدند.

این درگیری که شب گذشته رخ داد، پس از یک ساعت پایان یافت.

هلمند

سخنگوی والی هلمند از کشته شدن 10 پلیس و یک غیرنظامی خبر داد و افزود: هفت پلیس و 2 غیرنظامی نیز بر اثر حمله انتحاری صبح امروز زخمی شده اند.

«داوود احمدی» اظهار داشت: یک عامل انتحاری صبح امروز خودروی مملو از مواد منفجره خود را در مقابل مقر فرماندهی پلیس شهر «لشکرگاه» مرکز این ولایت منفجر کرد که در نتیجه آن 11 پلیس به همراه یک کودک کشته شدند.

همچنین هفت پلیس و 2 غیرنظامی نیز در این حادثه زخمی شدند.

سخنگوی والی هلمند وضعیت زخمی‌شدگان را خوب توصیف کرد.

«قاری یوسف احمدی» که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند، در تماس با رسانه‌های محلی افغانستان مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و گفته است که در این حمله بیش از 10 پلیس کشته و زخمی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها