همایون اقلیما - برازجان: هنگام نصب MeeGo 1.2 SDK با پیام خطای زیر روبرو می شوم
کد خبر: ۴۱۸۱۳۹

The installer was unable to download the target configurations.

Please check your network connection and try again.

Error returned: Error downloading

http://s3.amazonaws.com/meegosdk/repositories/windows/Updates.xml -

server replied: Forbidden

چگونه می‌توانم این خطا را از سر راه خود بردارم و مراحل نصب را ادامه دهم؟

متاسفانه سرورهای آمازون به‌دلایلی در ایران فیلتر شده‌اند و این پیغام به همین دلیل نشان داده می‌شود. بنابراین نمی‌توان به آنها دسترسی پیدا کرد!

علی کوهپایه از تهران: می‌خواستم بدانم سایتی را می‌شناسید که نرم‌افزارهای آیفون را معرفی و در موردش توضیح مختصری داده باشد؟ یا سایتی که اسم نرم‌افزار را بدهم و بدانم که آن نرم‌افزار چیست؟

اگر آیپاد خود را جیل‌بریک کرده‌اید، می‌توانید از وب‌سایت Apptrackr استفاده کنید که منبع کاملی برای دریافت نرم‌افزارهای سیستم‌عامل iOS است. اگر هنوز دستگاهتان جیل‌بریک نشده است، از فروشگاه آیتونز اپل استفاده کنید.

مجید رحمانی: من کاربر وایمکس ایرانسل با سرعت 512 هستم. وقتی می‌خواهم بازی «ندای وظیفه: جنگاوری مدرن» را با برنامه گیم‌رنجر به صورت آنلاین بازی کنم، پینگم اکثرا خیلی بالاست. یک روش را که از طریق رجیستری انجام می‌شود انجام دادم، ولی روی ویندوز 7 جواب نداد.

عموما بازی‌های FPS را با این وضع اینترنت در ایران و به دلیل زمان پینگ بسیار بالا نمی‌شود انجام داد. اگر این بازی سروری نزدیک‌تر به کشور دارد، آن را انتخاب کنید. برای این که متوجه شوید دسترسی شما به کدام کشور سریع‌تر است، از نشانی زیر استفاده کنید:

http:‌‌/‌‌‌‌/‌‌www.speedtest.net/‌‌‌‌

حسن عارفیان: من چند فیلم با پسوند MKV همراه با زیرنویس دارم که می‌خواهم آنها را به فیلم دی‌وی‌دی همراه با منو تبدیل کنم که قابل پخش در دی‌وی‌دی پلیر‌های خانگی باشد. لطفا بهترین برنامه را معرفی کنید.

می‌توانید از نرم‌افزار Convert X to DVD استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر به نشانی سایت سازنده آن مراجعه کنید:

http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

مسعود جواهری: 1 ـ با چه برنامه‌ای می‌توان فایل‌های جاوای گوشی را روی کامپیوتر اجرا کرد؟

2 ـ من رایانه‌ام را به جای خاموش کردن، همیشه روی حالت SLEEP می‌گذارم. آیا مشکلی پیش نمی‌آید؟

1‌‌ـ‌ بسته به نوع گوشی مورد نظر، VM آن را باید از وب‌سایت توسعه‌دهنده آن دریافت کنید. این VM در SDK توسعه نرم‌افزار آن گوشی‌‌/‌‌ سیستم‌عامل وجود دارد.

2‌‌ـ‌ در صورتی که برای مدتی طولانی رایانه خود را رها می‌کنید، روش بهتر استفاده از Hibernation است که مصرف برق را کمتر کرده و همچنین برنامه‌های در حال اجرا حفظ می‌شوند.

ایمان بابکی ‌‌ـ‌ اراک: یک روز سیستم من حدود 10 ساعت در حال دانلود بود و طی 10 ساعت کارهای دیگری نظیر بازی هم با آن انجام دادم. روز بعد وقتی آن را روشن کردم فهمیدم رایانه در محیط ویندوز اکس‌پی مدام هنگ می‌کند (من 2 ویندوز اکس‌پی و هفت دارم) به طوری که پس از چند بار نرم‌افزارهایی نظیر فایرفاکس در آن اجرا نمی‌شد یا اگر هم می‌شد باز هم هنگ می‌کرد. در محیط ویندوز 7 سیستم هنگ نمی‌کند، ولی سرعت سیستم بشدت افت کرده و به طور کلی صداهایی که از‌ هارددیسک شنیده می‌شود بیشتر شده است. سیستم فاقد از هرگونه ویروس بوده و رم من 2گیگ و سی‌پی‌یو 8/2 گیگاهرتز 2 هسته‌ای است و سیستم بتازگی دیفرگمنت شده است.

با این توصیف‌هایی که شما می‌کنید، احتمال حضور بدافزار در سیستم وجود دارد. اما در صورتی که از نبود ویروس مطمئن هستید، دیسک سخت خود را با نرم‌افزاری همانند HDDHealth چک کنید تا از صحت کارکرد آن مطمئن شوید.

1‌‌ـ‌ پس از نصب سرویس پک یک روی ویندوز 7، در محیط نرم‌افزارهایی که به زبان فارسی هستند، متن کلیدها به صورت کاراکترهای نامفهوم نمایش داده می‌شود در حالی که زبان و کیبورد فارسی روی سیستم نصب بوده و تایپ فارسی مشکلی ندارد.

2‌‌ـ‌ پس از نصب سرویس پک یک روی ویندوز 7، نام درایوهای سی و دی با یکدیگر جابه‌جا شده در حالی که مکان فیزیکی آنها روی‌ هارددیسک تغییر نکرده است.

1‌‌ـ‌ نخست اطمینان حاصل کنید که نرم‌افزارهای فارسی در حالت ویندوز اکس‌ پی اجرا می‌شوند. برای این کار با کلیک راست روی فایل شورتکات یا فایل اجرایی، از منوی Compatibility، ویندوز اکس‌پی را انتخاب کنید. در صورتی که مشکل پیش از این وجود نداشته است، در این صورت به مسیر زیر بروید و زبان فارسی را انتخاب کنید:

Control Panel -» Region and Language -»
Administrative -» Change System Locale

2‌‌ـ‌ مشکل حادی در ویندوز 7 شما وجود ندارد، برای تغییر نام درایوها، به مسیر زیر بروید:

Control Panel-» Administrative Tools -»
Computer Management -» Storage -» Disk Management

سپس با کلیک راست روی درایوهای اشتباه، حرف آنها را با یکدیگر تغییر دهید.

سارا ولی رضایی ‌‌ـ‌ ارومیه: آیا راهی برای جستجوی یک تصویر (مثل یک بنای تاریخی) در اینترنت وجود دارد؟

بله، بتازگی گوگل سرویس جدیدی به جستجوی تصاویر خود اضافه کرده است که در آن می‌توان تصاویر را به عنوان مبنای جستجو ارائه کرد و تصاویر مشابه آن را دید. اما روش مطمئن‌تر، جستجوی نام آن بنای تاریخی است.

سهیل ابراهیمی: با سلام. من ویندوز اکس‌پی را در درایو C و ویندوز 7 را در درایو E دارم. چطور می‌توانم اکس‌پی را حذف کنم و از 7 استفاده کنم؟

برای این کار کافی است در ویندوز 7، فولدر Windows را در درایو C حذف کنید و سپس منوی استارت را زده، عبارت msconfig را تایپ و اینتر را بزنید. در تب Boot، گزینه ویندوز اکس پی را انتخاب کرده و سپس آن را حذف کنید.

همایون تلاندشتی ‌‌ـ‌ کرمانشاه: من از مرورگر گوگل کروم استفاده می‌کنم و می‌خواستم وقتی می‌خواهم چیزی را دانلود کنم، از طریق یکی از دانلودر‌هایی که به صورت جداگانه نصب می‌شود دانلود خودم را انجام بدهم و از طریق خود گوگل کروم دانلود نشود.

این کار به نرم‌افزار دانلودر شما بستگی دارد که آیا مرورگر کروم را پشتیبانی می‌کند یا خیر. دانلودرهای Orbit و
Internet Download Manager این کار را بسادگی انجام می‌دهد. می‌توانید از این دانلودرها استفاده کرده و در بخش Browser Integration، مرورگر کروم را فعال کنید.

1 ‌‌ـ‌ برای نصب برنامه‌های لینوکس اوبونتو با فرمت‌های tar.bz2 tar.gz چه کار باید کرد؟

2 ‌‌ـ‌ من برنامه wine لینوکس را دارم، اما این برنامه دارای چند فایل و پوشه است و اصلا فرمت آن.deb نیست که آن را نصب کنم. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

1‌‌ـ‌ اغلب بسته‌های لینوکسی که با این فرمت‌ها عرضه می‌شوند، در اصل پکیج نصب آنها هستند و هنوز به پکیج دبیانی تبدیل نشده‌اند. برای نصب آنها کافی است به دنبال فایل نصب آنها بگردید (که معمولا نام نرم‌افزار یا INSTALL دارند) سپس از طریق ترمینال به فولدر آنها رفته و دستور زیر را تایپ کنید:

‌‌INSTALL/. یا

‌‌Packagename.sh/.

2‌‌ـ‌ برنامه Wine نیز به روش 1 قابل نصب است، همچنین با مراجعه به Synaptic Package Manager می‌توانید این نرم‌افزار را ساده‌تر نصب کنید. در سینپتیک کافی است Wine را جستجو کنید و تیک کنار گزینه آن را بزنید. سپس گزینه Apply را از منوی بالایی انتخاب کنید.

امیربهاالد‌ین سبط‌الشیخ

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها