چه فایده دارند چشم‌های رنگی که نمی‌توانند ببینند؟! ‌این روزها جراحی تغییر رنگ چشم در برخی بیمارستان‌های کشور انجام می‌شود و کسانی که چشم‌هایشان را به تیغ جراحی می‌سپارند، غافلند از این که شاید بینایی‌شان را برای همیشه از دست بدهند. دکتر پرویز زرین بخش، رئیس مرکز تحقیقات اپتیک و لنز ایران با هشدار درباره این نوع جراحی‌های چشمی می‌گوید: این روش به دلیل قرار گرفتن صفحه رنگی سیلیکونی داخل اتاق قدامی چشم و روی عنبیه (قسمت رنگی چشم) می‌تواند باعث ایجاد التهاب داخل چشمی، بالا رفتن فشار داخل چشم، صدمه به سلول‌های قرنیه و کدر کردن آن، آب سیاه،‌پخش رنگدانه به داخل چشم و روی سطح پشتی قرنیه و آب مروارید شود.
کد خبر: ۴۱۷۹۵۲

وی اظهار می‌کند: عمل جراحی تغییر رنگ چشم به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به عنوان معتبرترین مرکز علمی ـ پزشکی جهان که استفاده از داروها و فرآورده‌های غذایی را مورد تایید قرار می‌دهد، نرسیده و این مرکز درباره عوارض آن تحقیقاتی انجام نداده است./ جام‌جم آنلاین

کاربران کامپیوتر در خطر ابتلا به دیسک گردن

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اعلام این که کاربران کامپیوتر، نویسندگان و افرادی که سرشان را به مدت طولانی پایین نگه می‌دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیسک گردن هستند، گفت: مردان بیشتر از زنان به دیسک گردن مبتلا می‌شوند.

دکتر محمد جزایری، با اشاره به این که التهاب دیسک مفصلی گردن، جزو بیماری‌هایی است که معمولا مهره پنجم و ششم کمری را درگیر می‌کند، اظهار کرد: وضعیت قرار گرفتن سر هنگام کار کردن و خوابیدن مورد اهمیت است و خطر ابتلا به دیسک گردن، اغلب برای کسانی که سرشان را به مدت طولانی به زیر می‌اندازند مانند حسابدارها، نویسندگان یا نقاش‌ها بیشتر وجود دارد.

وی اضافه کرد: بیماری التهاب، بیرون زدگی یا پارگی دیسک مفصلی در مردان شایع‌تر است. گردن درد، فشار به کتف، عضلات بالای بازو و درد در ناحیه شانه از جمله نشانه‌های شروع این عارضه است. نکته قابل توجه این است که اغلب فردی که مراجعه می‌کند ممکن است در ناحیه گردن، دردی نداشته باشد و این درد در نواحی دیگری چون بازو و شانه پخش شده باشد.

دکتر جزایری افزود: گاهی گزگز سرانگشتان دست که حتی می‌تواند بیمار را از خواب شبانه بیدار کند نیز از علائم فشار به مهره‌های گردنی است./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها