س ـ شیخی از اهواز: حدود 2 هفته است که متوجه شده‌ام دچار بیماری واریکوسل درجه 2 هستم. لطفا کمی در مورد این بیماری توضیح دهید و بگویید چه کنم این بیماری بیشتر نشود.
کد خبر: ۴۱۷۵۰۶

واریکوسل یا واریسی شدن عروق بیضه، شایع‌ترین بیماری مردان پس از بلوغ است و از عوامل ناباروری محسوب می‌شود. به طور کلی سن شروع بیماری معمولا در زمان بلوغ یا بلافاصله پس از بلوغ است و 10 درصد مردان بالغ به این مشکل مبتلا هستند، البته همه آنها احتیاج به درمان ندارند، اما اگر واریکوسل برای فرد، عارضه‌ای ایجاد کند، لازم است درمان انجام شود. درمان دارویی برای واریکوسل وجود ندارد و درواقع درمان واریکوسل فقط اقدامات مداخله‌گرانه (غیردرمان خوراکی یا دریافت دارو از طریق تزریق) است.

در جراحی واریکوسل یا واریکوسلکتومی اقدام به بستن وریدهای بیضه در فرد مبتلا می‌شود. پس از انسداد این وریدها بتدریج به دلیل عدم حرکت خون، وریدهای مسدود شده کوچک شده و از بین می‌رود و واریکوسل برطرف می‌شود. به طور کلی به تمام افرادی که واریکوسل دارند، توصیه می‌شود ورزش‌های سنگین انجام ندهند.

مریم ـ س: چگونه می‌توانم از بروز مشکلات مرتبط با گودی کمر پیشگیری کنم؟

ثبات ستون فقرات به دو نوع حمایت وابسته است؛ مهره‌های استخوانی و دیسک بین‌مهره‌ای و ماهیچه‌ها و رباط‌های اطراف آن. اگرچه این ساختمان‌ها بسیار محکم و قوی هستند، اما برای انجام ساده‌ترین حرکات کمر که فشار بسیار زیادی به مهره‌های کمر وارد می‌کند، بودن عضلات قوی مانند عضلات شکم، کمر و پهلوها ضروری است.

بنابراین به عنوان راهکاری ساده برای پیشگیری و کاهش گودی بیش از حد کمر پیشنهاد می‌شود در زمان نشستن، کف پا را صاف روی زمین قرار دهید، صندلی خود را تنظیم و در صورت نیاز از یک بالشتک کوچک برای پر کردن فضای خالی پشت کمرتان استفاده کنید. درضمن وقتی ایستاده‌اید، یک پا را مستقیم روی زمین و دیگری را روی یک پله، چهارپایه یا هر چیز مشابه (در سطح کمی بالاتر از پای دیگر)‌ قرار دهید. فراموش نکنید بهترین حالت برای خوابیدن، وضعیتی است که در آن شکم و صورت به سمت بالا قرار گرفته در حالی که بالشی زیر زانوها قرار می‌گیرد. اما در صورتی که تمایل دارید روی شکم بخوابید، حتما بالشی زیر شکم خود قرار دهید.

توجه داشته باشید پوشیدن کفش‌های پاشنه بلند، موجب افزایش گودی کمر خواهند شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها