کوپا آمریکا برای سومین بار، بدون قدرت‌های سنتی اش وارد مرحله نیمه‌نهایی می‌شود

برزیل هم مثل آرژانتین نقره داغ شد

برزیل هم با شکست مقابل پاراگوئه به سرنوشت آرژانتین دچار شد تا در نیمه‌نهایی رقابت‌های کوپا آمریکا 2011، هیچ اثری از دو قدرت سنتی فوتبال آمریکای جنوبی نباشد. تا قبل از این و در چهل و دو دوره گذشته، فقط دو بار نیمه نهایی‌های جام ملت‌های آمریکا بدون حضور آرژانتین و برزیل برگزار شد؛ یک بار در سال 1939 و دیگری در سال 2001.اما تفاوت عمده امسال با آن دو سال در این است که یکی از 2 تیم آرژانتین و برزیل میزبان بودند و پای هیچ کدامشان به 4 تیم برتر نرسید.
کد خبر: ۴۱۶۹۲۳

به عبارتی در 12 دوره‌ای که برزیل و آرژانتین میزبان کوپا آمریکا بودند، همواره یا هر دو تیم یا یکی از آنها در نیمه‌ نهایی حضور داشتند، جز امسال که آرژانتین میزبان بود و هر دو مدعی در مرحله یک چهارم نهایی در ضربات پنالتی از گردونه رقابت‌ها کنار رفتند.این افسوس بیشتر از همه برای برزیلی است که می‌توانست برای اولین بار در 95 سال گذشته در خاک رقیب سنتی اش، یک قهرمانی بزرگ را جشن بگیرد.

آنها در شرایطی به مصاف پاراگوئه رفتند که یک شب قبل از آن، از حذف آرژانتین روحیه‌ای دوچندان گرفته بودند، اما اتفاقات درون زمین به گونه‌ای دیگر رقم خورد. طلایی پوشان نه تنها طی 120 دقیقه بازی نتوانستند دروازه پاراگوئه را باز کنند که در ضربات پنالتی هم در باز کردن دروازه حریف ناکام بودند و بازی را با نتیجه 2 بر صفر واگذار کردند.

به دنبال این شکست تلخ رئیس کنفدراسیون فوتبال برزیل زودتر از بقیه مسوولان فوتبال این کشور واکنش نشان داد و گفت: «مانوئل منزس با وجود حذف برزیل از دور رقابت‌های کوپا آمریکا از سمت خود برکنار نمی‌شود.» ریکاردو تکسیرا افزود: «منزس ثابت کرده یک مربی باصلاحیت است و عملکرد وی مطابق انتظار کنفدراسیون فوتبال برزیل بوده است.»

در دیگر دیدار برگزار شده بامداد دیروز، ونزوئلا، تیم شگفتی ساز این دوره از رقابت ها، با حساب 2 بر یک از سد شیلی گذشت تا حریف پاراگوئه در دیدار نیمه نهایی شود. دیگر بازی نیمه نهایی چهل و سومین دوره رقابت‌های کوپا آمریکا هم میان دو تیم اروگوئه و پرو برگزار می‌شود. این بازی ساعت 15‌/‌5 بامداد روز چهارشنبه به وقت تهران برگزار می‌شود و دیگر بازی نیز یک روز بعد از آن و در همین ساعت انجام می‌شود.

این اولین باری است که نیمه نهایی جام ملت‌های آمریکای جنوبی با حضور این 4 تیم برگزار مـــی‌شود و جـــالب آن که ونزوئلا برای اولین بار طی95 سال گذشته به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها صعود می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها