مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران خبر داد:

مرگ 15 نفر در دریاچه سدهای تهران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: بر اثر بی دقتی و بی توجهی مردم، از ابتدای سال جاری تاکنون 15 نفر جان خود را در دریاچه سدهای استان، رودخانه و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی از دست داده‌اند.
کد خبر: ۴۱۶۵۲۷

به گزارش پایگاه خبری وزارت نیرو، مهندس خسرو ارتقایی امروز (سه شنبه) اظهار کرد: با آغاز فصل گرم تابستان، سفرهای مردم به حاشیه رودخانه‌های جاجرود و کرج و نیز دریاچه سدهای تهران افزایش می‌یابد.

ارتقایی با بیان این‌که آب پشت سدها جهت تامین نیازهای مردم در شهرها است و آب را در خود ذخیره می‌کند‌، تصریح کرد: متاسفانه با وجود هشدارهای فراوان مسوولان امر به مردم،از ابتدای امسال تاکنون 15 نفر در دریاچه سدهای استان،‌حوضچه‌های تغذیه مصنوعی و رودخانه کرج جان باخته‌اند.

ارتقایی اضافه کرد: دریاچه سدها قابل مقایسه با استخرها و حتی دریای خزر و خلیج فارس نبوده و با توجه به برودت،‌ عمق و حجم آب موجود در آن جهت شنا کردن به هیچ عنوان مناسب نیست.

وی با بیان این‌که با فاصله گرفتن تنها چهار متر از سواحل دریاچه به یک باره عمق دریاچه سد تا 70 متر هم افزایش می‌یابد،‌ گفت: حتی شناگران ماهر نیز در بسیاری از حوادث نتوانسته اند خود را به ساحل رسانده و جان خود را نجات دهند.

ارتقایی رعایت و توجه همه مردم به عدم شنا در دریاچه سدهای استان تهران را خواستار شد و گفت: استفاده از دریاچه‌ها جهت فعالیت‌های گردشگری در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته و مطالعات راهبردی آن در شورای تامین استان و نیز وزارت مسکن و شهرسازی انجام شده است.

به گفته وی، فعال شدن گردشگری در دریاچه سدها می‌تواند تا اندازه‌ای حوادث متعدد و ناگوار شنا در این مکان‌ها را کاهش دهد.

به گفته وی، کمبود فضاهای ورزشی و تفریحی و نیز هزینه بالای اینگونه امکانات برای تمام اقشار جامعه از دلایلی است که مردم را در روزهای پایانی هفته و یا ایام گرم تابستان به شنا در دریاچه و رودخانه‌های تهران ترغیب می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها