تبریز ـ فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: سد شهید مدنی تبریز شنبه آینده با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نیرو آبگیری می‌شود. ارسلان هاشمی افزود: این سد از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی و با حجم مخزن 361 میلیون مترمکعب احداث شده و تاکنون یکهزار و 92 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است. وی گفت: با بهره‌برداری کامل از این سد برای 8 هزار نفر اشتغال ایجاد شده و 25 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه دشت تبریز زیر پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۴۱۱۲۹۷

ساری ـ ایرنا: رئیس سازمان بازرگانی مازندران به تعدیل قیمت برنج در آینده نزدیک به دلیل عرضه آن به بازار اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از 10 هزار تن برنج داخلی در انبارهای عمده فروشان و بنکداران این استان نگهداری می‌شود که به بازار عرضه خواهد شد. عباسعلی وفایی‌نژاد، افزایش قیمت انواع برنج در روزهای اخیر را مقطعی و ناشی از جو روانی ناشی از افزایش قیمت جهانی غلات و قیمت دلار در سطح بازار ذکر کرد. وی از هماهنگی‌های به عمل آمده با تعاونی‌ها و اتحادیه‌های برنج استان برای برقراری ثبات قیمت این کالا در مازندران خبر داد و به مصرف‌کنندگان این محصول راهبردی اطمینان داد با نزدیک شدن به ایام برداشت برنج استان، تولید داخل و همچنین عرضه ذخائر مناسب، برنج تولیدی این استان جوابگوی نیازها خواهد بود.

مشهد ـ مهر: معاون فنی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ضمن هشدار در خصوص شیوع تب کریمه کنگو گفت: نظارت بر کشتار دام در کشتارگاه‌ها و پرهیز از کشتار غیرمجاز دام از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از بیماری تب خونریزی‌دهنده است. جواد اعلمی افزود: با توجه به شروع فصل گرما و در نتیجه گسترش فعالیت کنه‌های عامل بیماری، احتمال بروز بیماری در دام‌هایی نظیر گوسفند و بز، شترمرغ و گاو وجود دارد و در صورت بی‌احتیاطی در کشتار دام و تماس با ترشحات دام‌آلوده، امکان انتقال این بیماری به انسان قوت می‌گیرد.

رشت ـ ایسنا: مدیرکل امور روستایی استانداری گیلان گفت: به صورت پایلوت در 50 روستای شهرستان رشت طرح ساماندهی زباله‌های روستایی اجرا می‌شود. عیسی مهدوی افزود: به منظور کاهش حجم زباله‌های روستایی این تفاهم نامه انعقاد شده و شهرستان رشت پایلوت اجرای این طرح است که سال گذشته 20 روستا و در 6 ماهه اول سال جاری 30 روستای دیگر مورد اجرای این طرح قرار می‌گیرند. وی افزود: در 6 ماهه دوم سال جاری نیز چند روستای دیگر برای اجرای این طرح انتخاب خواهند شد.

اهواز ـ ایسنا: استاندار خوزستان با بیان این‌که برای لایروبی رودخانه‌های استان با سرمایه‌گذار خارجی مذاکره شده است، گفت: برای اجرای این پروژه 300 میلیارد تومان یا 300 میلیون دلار اعتبار تعریف شده است. سیدجعفر حجازی افزود: قرار است این سرمایه‌گذاران از این رودخانه بازدید کنند، این شرکت‌ها تجهیزات بسیار مدرن و خوبی دارند و دولت نیز سرمایه‌گذاری این افراد را تضمین کرده است.

وی افزود: این پروژه فقط لایروبی نیست و ساماندهی رودخانه‌ها نیز در اجرای این پروژه مدنظر قرار می‌گیرد.

اراک ـ مهر: مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان مرکزی گفت: تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی این استان امسال ساماندهی می‌شود. این ساماندهی تعیین حریم، ثبت‌، گمانه‌زنی و حفاری‌های باستان‌شناسی را شامل می‌شود. محمدحسین فراهانی، اعتبار پیشنهادی برای ساماندهی تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان را یک‌ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در این میان ساماندهی و تعیین حریم قانونی تپه‌ها و محوطه‌های باستانی در اولویت قرار دارند.

کرمان ـ فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج گفت: در راستای خروج از تک‌محصولی خرما برآورد می‌شود از مزارع هندوانه شهرستان فهرج 250 تن هندوانه برای نخستین ‌بار برداشت شود.

علی دریجانی با بیان این‌که هندوانه تولید شده در این شهرستان به صورت ارگانیک و بدون استفاده از سموم شیمیایی است، افزود: سابقه کشت هندوانه در شهرستان فهرج به دهه 50 و 60 بر می‌گردد که به دلیل کشت درختان خرما، در سال‌های گذشته از تولید خارج شده بود، اما در سال‌های آینده شهرستان فهرج دوباره به عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق تولید جالیز مطرح خواهد شد.

رشت ـ ایسنا: مدیر جهاد کشاورزی رودبار گفت: امسال سال خوب تولید زیتون است و پیش‌بینی می‌شود 15هزار تن زیتون در رودبار برداشت شود.تیمور رنگیدن افزود: زیتون رودبار از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که متاسفانه نه‌تنها برای توسعه صادرات این محصول اقدامات موثری انجام نمی‌شود؛ بلکه با واردات بی‌رویه زیتون‌های کشورهای همسایه نظیر ترکیه و سوریه، بازارهای داخلی زیتون رودبار مورد آسیب قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها