مرحله مقدماتی رقابت های " نفوذ و دفاع در فضای مجازی " توسط مرکز «آپا»ی دانشگاه صنعتی شریف با هدف احراز صلاحیت تخصصی و انتخاب تیم های شرکت کننده برگزار شد. به گزارش خبر آنلاین، در این مرحله که با شرکت 49 تیم از مراکز دانشگاهی ، شرکت های خصوصی و گروه های متخصص فعال در این حوزه برگزار شد ، تیم های شرکت کننده در محورهای مختلفی همچون سوالات عمومی امنیت ، نفوذگری در وب، کشف شواهد الکترونیکی (Forensics)، مهندسی معکوس (Reverse Engineering) و نوشتن کد سوء استفاده (Exploiting) به رقابت پرداختند.
کد خبر: ۴۱۰۷۴۲

این مرحله به صورت برخط و از راه دور و با اتصال هر یک از تیم های شرکت‌کننده به صفحه سوالات مسابقه برگزار شد. هر یک از تیم های شرکت کننده در این مرحله با پاسخگویی به سوالات و حل هر چالش به یک کلید دست پیدا می‌کردند که با ثبت کلید در سیستم، امتیاز مربوط را به دست آوردند . علاوه بر این، برای تیم‌هایی که موفق به حل سریع تر چالش ها شدند، یک امتیاز اضافی علاوه بر امتیاز تعیین شده اختصاص داده شد. طی برگزاری مسابقه ، امکان تعامل تیم های شرکت کننده با یکدیگر و با برگزارکنندگان مسابقه از طریق IRC ( یکی از سرویس های چت) فراهم شد که این امر به اعلام سریع اخبار به تمامی تیم ها کمک کرد.

طی برگزاری این رقابت ، تیم نظارت بر مسابقه به رصد فعالیت های هر یک از تیم‌ها پرداختند. نکته قابل توجه در این باره حجم قابل ملاحظه حملات منع سرویس توزیع شده (DDoS) به کارگزارهای مسابقه بوده که تلاش تیم نظارت مسابقه مانع ایجاد اختلال جدی در روند برگزاری مسابقه شد . طبق نظر داوران از بین 49 تیم شرکت کننده ، 29 تیم موفق به کسب امتیاز شدند . از میان این 29 تیم نیز 9 تیم صرفا موفق به کسب 200 امتیاز یا کمتر شدند و 19 تیم موفق به کسب بیش از 600 امتیاز شدند. مرحله اصلی مسابقه در روزهای 7 و 8 تیر و با حضور تیم های منتخب، در محل دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف توسط مرکز «آپا»ی این دانشگاه برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها