زندگی مسعود میرزا ملقب به ظل‌السطان پسر بزرگ ناصرالدین شاه در سریال سایه سلطان به تصویر کشیده می‌شود.این مجموعه 13 قسمتی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش‌زمزم به سفارش صدا و سیمای مرکز اصفهان برای پخش از یکی از شبکه‌های سراسری تهیه و تولید می‌شود.
کد خبر: ۴۱۰۵۹۴

مرتضی آتش‌زمزم در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ظل السلطان یا شازده لوچه مسبب تخریب بیش از 70 درصد از اماکن تاریخی اصفهان بوده است. ما در این مجموعه با دیدگاهی کمیک به شرح برخی از اتفاقات آن دوره پرداخته‌ایم. وی افزود: ماجراهای این مجموعه تلویزیونی در زمان گذشته، حال و آینده اتفاق می‌افتد ولی ما همزمان به معرفی برخی از اماکن تاریخی اصفهان از جمله مسجدجامع عباسی، کاخ چهل‌ستون، عمارت هشت بهشت و... نیز می‌پردازیم.

وی با بیان این‌که این مجموعه بیش از یک ماه پیش‌تولید داشته و به مدت 3 ماه تصویربرداری خواهد داشت، افزود: تصویربرداری ادامه این مجموعه به مدت 2 ماه در تهران و بقیه در لبنان صورت خواهد گرفت.

آتش‌زمزم درباره داستان سریال سایه سلطان گفت: این مجموعه درباره مسعود میرزا پسر بزرگ ناصرالدین شاه ملقب به ظل السلطان حاکم مستبد اصفهان است که در سفری به فرنگ با ملکه انگلستان ملاقات می‌کند اما اتفاقاتی او را به شفاخانه‌ای در فرانسه می‌کشاند که طی مراحل درمان سفری به اصفهان امروز می‌کند و ماجراهای بسیاری را پدید می‌آورد.

تهیه‌کننده و کارگردان سریال سایه سلطان از تدوین همزمان این سریال خبر داد و تصریح کرد: تدوین این مجموعه توسط سعید منتظری و کاووس آقایی انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که تولید این‌گونه آثار تاریخی نیاز به همکاری و مساعدت مناسب مسوولان دارد انتظار می‌رفت همکاری سازمان‌های ذی‌ربط با عوامل این مجموعه به نحو بهتری صورت می‌گرفت که متاسفانه تاکنون رضایت‌بخش نبوده و مشکلاتی را در روند تولید این مجموعه به وجود آورده است.

آتش‌زمزم با بیان این‌که صدا و سیمای مرکز اصفهان حمایت‌های جدی را از تولید این سریال داشته است، اظهار امیدواری کرد، مسوولان استان اصفهان نیز در تولید این اثر تاریخی مشارکت و همکاری کنند. وی اظهار کرد: فیلمنامه اولیه این مجموعه را محسن صفوی‌فر نوشته و نویسنده نهایی آن مجید شاکرین است.در این سریال بازیگرانی همچون بهزاد فراهانی، هوشنگ حریرچیان، بابک انصاری، اسماعیل موحدی، شراره رخام، مریم امینی، محمدعلی میاندار، سعید محقق، جمشید گنجعلی، مژگان رفیعی، حسین جویره و بازیگر خردسال طناز تجدد به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین 3 بازیگر خارجی به نام‌های مجدی مشموشی، رانیا سلوان و پولین حداد نیز در این مجموعه هنرنمایی خواهند کرد.در ساخت این سریال محمد فضیله(مدیر تصویربرداری)، یوسف افشاری(ناظرکیفی)، محسن شریفی(طراح صحنه و لباس)، مسعود اردلان(صدابردار)، علی بهادر (طراح گریم)، محمدحسین وجدانی(عکاس) و محسن آتش‌زمزم(مجری طرح) همکاری می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها