کنترل ذهن با گوش‌های ‌گربه‌ای

در یک طرح ترکیبی علمی ـ تخیلی، یک شرکت ژاپنی مجموعه‌ای از حسگرهای الکترومکانیکی را به شکل گوش‌های گربه طراحی کرده که مانند کلاه روی سر انسان قرار گرفته و با ذهن انسان کنترل می‌شود. نام این کلاه گوش گربه‌ای «نکومیمی» است که این نام در واقع ترکیبی از الفاظ گوش و گربه به زبان ژاپنی است و شباهت زیادی به لباس‌های گربه‌ای دارد که کودکان می‌پوشند.‌این گوش‌ها توسط حسگرهای روی یک باند (نوار)‌ کوچک که به جلوی پیشانی متصل است نسبت به افکار و حالات ما واکنش نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۰۹۸۱۹

فردی که این لباس را پوشیده، چنانچه در حال تمرکز روی چیزی باشد این گوش‌ها همچون گوش‌های گربه به هنگام تمرکز مستقیم و رو به بالا می‌ایستند. هنگامی که فرد در حال تفریح و سرگرمی است گوش‌ها تکان خورده و به آهستگی چرخش می‌کنند و هنگامی که فرد خسته یا کسل است، گوش‌ها به شکل خوابیده روی سر قرار می‌گیرند. این حالت اثبات‌کننده آن چیزی است که کمپانی سازنده از آن به عنوان توانایی ابراز احساسات نام برده است.

شرکت سازنده این وسیله Nevrowear نام دارد و محصول جدیدش را در سایت شرکت با عنوان خنده‌بازار شهر در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده است.

در این سایت تصاویر ویدئویی‌ای می‌بینیم که در آنها شرکت‌کنندگان لباس را پوشیده و از این که نسبت به حالت‌های آنها گوش‌ها تغییر می‌کنند متحیر شده‌اند. البته کمی سخت به نظر می‌رسد که بتوان گفت افراد چقدر روی این گوش‌ها کنترل دارند.‌سوال دیگری که ممکن است به ذهن برسد این است که آیا اگر افراد زمان‌های بیشتری این لباس را بپوشند می‌توانند کنترل بهتری روی این گوش‌ها داشته باشند یا خیر.‌به نظر می‌رسد به‌رغم کیفیت این وسیله کاربردهای جدی‌تری برای استفاده از این وسیله وجود داشته باشد مثلا افرادی که به سختی می‌توانند در ارتباط‌های اجتماعی، خودشان را ابراز کنند یکی از هدف‌های مناسب برای این ابزار هستند.‌البته بخشی از تجربه نکومیمی که زیاد واضح نیست، عکس‌العمل افراد اطراف‌ فردی است که این لباس را پوشیده است. در تصاویر ویدئویی می‌بینم که اطرافیان فرد هم دچار خوشحالی و شور زیادی هستند.‌ نکومیمی محصول تازه‌ای از ابزار تعاملی میان انسان و ماشین است که با واکنش به امواج مغزی نسبت به‌ آنها واکنش نشان می‌دهد و بی‌تردید می‌تواند باعث سرگرمی و تفریح شود.

سایت Nevrowear / مترجم: آتنا حسن‌آبادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها