مساجد پاسخگوی دانشگاهیان نیستند

اعتکاف 65 هزار دانشگاهی

معاون فرهنگی وزیر علوم از اعتکاف 30 هزار دانشجو و عضو هیئت‌علمی در مساجد دانشگاه‌های بزرگ کشور در ایام‌البیض خبر داد و اذعان داشت: فضای مساجد دانشگاهی پاسخگوی جمعیت دانشجویان و اعضای هیئت‌علمی مشتاق به شرکت در مراسم اعتکاف نیست.
کد خبر: ۴۰۹۷۷۸

غلامرضا خواجه ‌سروی در گفتگو با مهر درباره عدم تناسب فضای فیزیکی مساجد دانشگاهی مجری مراسم معنوی اعتکاف با جمعیت دانشگاهیان مشتاق شرکت در این مراسم پر فیض گفت: 35 هزار دانشگاهی دیگر امسال به دلیل کمبود فضای فیزیکی مساجد این دانشگاه‌ها در ایام‌البیض ماه رجب در مساجد خارج دانشگاه‌ها معتکف شده‌اند.

وی افزود: متأسفانه بر اساس رویکردی که در دولت‌های قبل وجود داشته خیلی به مساجد دانشگاه‌ها توجه نشده و به این موضوع اهمیت داده نمی‌شده که در دانشگاه اسلامی باید مسجد درخور شأن دانشگاه داشته باشیم.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که استدلال دولت‌های وقت در گذشته که با عنوان «دوری از دین دولتی» مطرح می‌شده باعث شده مساجد دانشگاه‌های دولتی را کمتر مورد توجه قرار دهند.‌

خواجه‌سروی در حاشیه حضور در جمع معتکفان در مسجد دانشگاه تهران با انتقاد از اینکه پردیس فنی دانشگاه تهران هنوز هم فاقد مسجد است، گفت: شایسته است که به مساجد دانشگاه‌ها توجه بیشتری کنیم البته از سال 86 تلاش کردیم مساجد نیمه‌تمام دانشگاه‌ها تکمیل شوند و به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: دانشگاه دولتی نداریم که مسجد نیمه‌تمام داشته باشد و ساخت مساجد دانشگاه‌ها که با استفاده از بودجه خیرین شروع شده و نیمه‌ تمام مانده بود، به پایان رسید.

به گفته معاون فرهنگی وزیر علوم، وزارت علوم مقرر کرده که اگر دانشگاهی می‌خواهد تأسیس شود حتما باید دارای مسجد باشد و در پردیس دانشگاهی مربوطه باید مسجد در بهترین محل پردیس دانشگاهی احداث شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها