سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان با ابراز امیدواری از اینکه تیمش در دیدار رفت با تیم عراق با دست پر از زمین خارج شود ، گفت: ایران همیشه مدعی بوده و در پیکارهای انتخابی المپیک 2012 لندن هم می‌تواند یکی از مدعیان سه سهمیه قاره آسیا باشد.
کد خبر: ۴۰۹۷۱۹

علیرضا منصوریان ، سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان در گفتگو با مهر، ضمن مطلوب خواندن شرایط این تیم پیش از دیدار با عراق در مرحله انتخابی المپیک 2012 لندن گفت: تمرینات خوبی را پشت سرگذاشته‌ایم و شکر خدا مشکلات خروج از کشور امیدهای فوتبال ایران با مساعدت و همکاری مسئولان امر برطرف شد تا تیم بدون دغدغه عازم عراق شود.

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان با یادآوری اینکه تمرینات امیدهای فوتبال ایران از روز دوشنبه 23 خرداد با حضور کلیه بازیکنان و بدون غایب برگزار شده است، افزود: تصور من این است که تیم تا قبل از اعزام به عراق و بازی با تیم فوتبال امید این کشور به هماهنگی لازم برسد و با انسجام به میدان برویم.

وی امیدوارانه از آینده تیم فوتبال امید یاد کرد و گفت: امیدوارم تیم امید بتواند نمایشی ایده‌آل برابر عراق داشته باشد و از مصاف با این تیم دست پر از زمین خارج شود.

منصوریان با مثبت ارزیابی کردن روند آماده سازی تیم فوتبال امید کشورمان خاطر نشان کرد: در نشستی که با آقای کارلوس کی‌روش داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که تیم فوتبال امید ایران از نظر هماهنگی و کار تیمی از برنامه عقب بوده و با کمبودهایی مواجه است به همین خاطر کلیه تمرینات ما در روزهای اخیر بصورت گروهی انجام شد. از گرم کردن تا تمرینات تاکتیکی بصورت گروهی انجام شد تا بازیکنان به درک تاکتیکی و تکنیکی برسند.

شناخت ما از تیم عراق به اندازه کافی است

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان شناخت خود از تیم فوتبال امید عراق را در حد قابل قبول توصیف کرد و گفت: تلاش ما بر این بوده که در تمام زمینه‌ها نسبت به عراق شناخت پیدا کنیم و با آگاهی کامل از شرایط این تیم به میدان برویم. آنقدر از تیم عراق شناخت داریم که می دانیم هر آن احتمال دارد، رئیس فدراسیون فوتبال عراق از سمت خود کناره گیری کند. با توجه به ارتباط خوبی که بین رئیس فدراسیون و سرمربی تیم فوتبال امید عراق وجود دارد، شاید کناره گیری رئیس فدراسیون عراق، استعفای سرمربی امیدهای این کشور را نیز به دنبال داشته باشد.

وی از برنامه ریزی کادر فنی تیم فوتبال امید کشورمان برای آگاهی یافتن از شرایط تیم فوتبال امید عراق خبر داد و در پاسخ به این پرسش که «آیا تیمش می تواند به طلسم ناکامی‌های فوتبال ایران در راهیابی به المپیک پایان دهد؟» ، گفت: اگر از نظر سخت افزاری بخواهیم به این موضوع نگاه کنیم که باید بگویم:«نه»! چون بستر برای صعود به المپیک باید بعد از بازی با عراق فراهم شود. بازی با عراق یک صخره کوچک برای ماست که اگر با موفقیت آن را پشت سربگذاریم تازه کارمان برای حضور در المپیک آغاز می شود.

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان خاطرنشان کرد: تیم فوتبال امید ایران بعد از بازی با عراق نیاز به 10 دیدار دوستانه دارد، دو اردوی بلند مدت و کوتاه مدت در داخل و خارج از کشور باید برپا کنیم و همه دست به دست هم دهند و به معنای واقعی یار دوازدهم تیم فوتبال امید ایران باشند. مطبوعات باید یاری کنند تا بازیکنان تیم امید شناخته شوند. مردم شاید پنج بازیکن تیم امید را از نظر چهره‌ای بشناسند، شناساندن بازیکنان به مردم وظیفه رسانه‌هاست که امیدوارم دوستانم در رسانه‌ها این کار کوچک را برای امیدهای فوتبال ایران انجام دهند.

منصوریان با دشوار خواندن کار تیم فوتبال امید عراق در اربیل گفت: عراقی‌ها با انتخاب چهار بازیکن از شهر اربیل و برگزاری بازی در این شهر به دنبال آن هستند که تماشاگران و فوتبال دوستان اربیلی را به حمایت از تیم فوتبال المپیک عراق دعوت کنند. شاید بهترین راهکار برای مقابله با تماشاگران عراقی دعوت من از ایرانی‌های عزیز مقیم عراق باشد که با حضور خود در ورزشگاه شهر اربیل بی دریغ از تیم کشورشان حمایت و پشتیبانی کنند.

بیش از 100 روز برای آماده سازی تیم امید فرصت داریم

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه را مایه دلگرمی بازیکنان این تیم خواند و گفت: مطبوعات و رسانه‌ها باید شرایطی را به وجود بیاورند که بستر اولیه و ایجاد فضای غرور و اینکه برای پرچم جمهوری اسلامی مبارزه کنند در بازیکنان تیم امید به وجود آید. بعد از این می توانیم به دنبال برنامه ریزی برای تیم امید باشیم تا در فرصتی 100 تا 120 روزه که پس از دیدار با عراق تا مرحله سوم انتخابی المپیک خواهیم داشت، تیم امید را به خوبی تدارک ببینیم.

وی در خصوص شناخت خود و دیگر اعضای کادر فنی تیم فوتبال امید ایران از ترکیب اصلی این تیم گفت: ما تقریبا ترکیب اصلی خود را 90 درصد به دست آورده‌ایم. 10 درصد دیگر هم منتظریم ببینیم چه اتفاقاتی تا پیش از بازی رقم می‌خورد. آرزوی ما این است که هیچ بازیکنی مصدوم نشود اما اگر بازیکنی خدای ناکرده آسیب دید دست به جابجایی در ترکیب می زنیم.

نگرانی از بابت خط دفاع و دروازه نداریم

منصوریان در خصوص شرایط خط دفاعی و دروازه بانان تیم فوتبال امید کشورمان نیز گفت: ما سه دروازه بان آماده داریم و در خط دفاع نیز از چهار مدافع آماده بهره می بریم. با این شرایط احساس کمبود نمی کنیم و با آنها هر روز تمرین تاکتیکی، گروهی و هماهنگی می کنیم تا بدون آنها هارمونی به وجود آید. خوشبختانه بازیکنان تدافعی ما با حضور در تیم‌های لیگ برتری از بعد تجربی کمبودی ندارند.

«آیا درون دروازه به انتخاب اصلی رسیده‌اید؟» ، منصوریان در پاسخ به این پرسش ، گفت: ما تا لحظه آخر و شنبه بعدازظهر در این رابطه به جمع بندی می رسیم. البته تا روز جمعه ترکیب اصلی را پیدا می کنیم که کرده‌ایم. البته سعی می کنیم تا لحظه آخر ترکیب را به بازیکنان نگوییم تا رقابت در تیم زنده بماند.

وی با اشاره به سکوهای خالی ورزشگاه آزادی در روز دیدار دوستانه تیم‌های فوتبال امید ایران و سوریه گفت: در آن بازی 100 تماشاگر به ورزشگاه آمده بودند! مردم ما هر موقع احساس کنند تیم کشورشان نیاز به کمک دارد با سرعت خود را به ورزشگاه می رسانند. در بازی با سوریه من زیاد از مردم توقع نداشتم. با توجه به برگزاری دیدار فینال جام حذفی بیشتر نگاه مردم به آن بازی بود و طبیعی بود برای تماشای یک دیدار دوستانه به ورزشگاه نیایند.

منصوریان خاطرنشان کرد: اگر بازی ما را بصورت زنده نشان می دادند این روحیه‌ای به بازیکنان می داد و آنها را برای دیدار حساس با عراق از نظر روحی تقویت می کرد که به همین خاطر من به عدم پخش زنده بازی اعتراض کردم.

وی با اطمینان تاکید کرد: شک ندارم هر نتیجه ای که در بازی رفت عراق - ایران در مرحله انتخابی المپیک رقم بخورد برای دیدار برگشت ما با این تیم ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر خواهد شد و ما با یک حمایت حداکثری از تیم امید به میدان می رویم.

«ایران همیشه مدعی بوده و در پیکارهای انتخابی المپیک 2012 لندن هم می تواند یکی از مدعیان سه سهمیه قاره آسیا باشد» ، منصوریان با ذکر این جمله خاطر نشان کرد: دوست دارم یار دوازدهم به معنای واقعی از تیم فوتبال امید ایران حمایت کنند. مردم با حضور گسترده در ورزشگاه و با دعای خیری که در خانه برای ما خواهند داشت، می توانند یار دوازدهم امیدهای ایران باشند.

تیم فوتبال امید کشورمان صبح فردا شنبه برای رویارویی با تیم امید عراق در مرحله دوم انتخابی المپیک عازم اربیل عراق می شود تا روز یکشنبه مقابل این تیم صف آرایی کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها