ایران زمین

ساری ـ مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به کمبود میزان بارش در فصل زراعی جاری، اظهار کرد: امسال هفت هزار و 410 هکتار از اراضی نشاء شده شالیزاری مازندران در معرض خطر خشکسالی قرارگرفته است.
کد خبر: ۴۰۹۶۹۴

عنایت‌الله تورنگ در جلسه ستاد مدیریت بحران مازندران افزود: متاسفانه 3 هزار و 380 هکتار از اراضی شخم و شیار شده مازندران نیز به دلیل کم آبی رها شده است. این میزان اراضی فاقد آب تخت مناسب بوده و از چرخه کشت برنج خارج شدند. وی با بیان این‌که به واسطه کم آبی کشاورزان دارنده 110 هکتار اراضی کشاورزی استان، زمین خود را رهاشده دانسته و قطع امید کردند در عین حال تصریح کرد: بر اثر سیلاب اخیر 30 هکتار از اراضی شالیزاری سوادکوه و بخشی از اراضی شالیزاری منطقه عباس‌آباد در غرب مازندران بشدت خسارت دیده است.

اهواز ـ خبرنگار جام‌جم: به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان، سایت احیای آهوی ایرانی در منطقه شکار ممنوع میش‌داغ دشت آزادگان با صرف 4 میلیارد و 200میلیون ریال از محل اعتبارات استانی احداث شده است.تورج نعمتی تصریح کرد: این سایت در مرکز محیط‌بانی میش‌داغ با زیر بنای150متر مربع احداث و آب مورد نیاز با ایجاد مخزن ذخیره آب، احداث آبشخور و ایجاد بند ذخیره تامین شده است. وی هدف از اجرای این طرح را احیا و تکثیر گونه‌های نادر آهوی ایرانی در فضایی طبیعی عنوان کرد و افزود: با افزایش تعداد گونه‌ها و فراهم شدن شرایط لازم، این گونه آهوی ایرانی در فضای 54 هزار هکتاری رهاسازی می‌شود.

همدان ـ ایسنا: کارشناس گل و گیاه سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به کاهش کشت 3 میلیون بوته‌های کشت گل اطلسی، گفت: امسال 9 میلیون بوته گل اطلسی در استان کاشته شده است. بهروز فروزانفر افزود: گل اطلسی در حوزه گیاهان فصلی، نشایی کشت می‌شود؛ تولید امسال این گل حدود 9 میلیون بوته بوده است. وی با بیان این‌که این گل دارای تنوع رنگ و نگهداری آن، آسان است، تصریح کرد: همدان تا پیش از این یکی از تولیدکنندگان مهم گل اطلسی بوده و نیاز غرب کشور را تامین می‌کرد، اما متاسفانه در حال حاضر شهرداری حمایتی از تولیدکنندگان اطلسی ندارد، بنابراین تولید اطلسی کاهش یافته است.

قم ـ ایسنا: با سپری شدن هشتمین مرحله ممنوعیت تردد اتوبوس‌های فرسوده در محورهای مواصلاتی کشور، نهمین مرحله طرح ممنوعیت تردد اتوبوس‌های فرسوده همزمان با نوسازی ناوگان مسافری استان قم بزودی آغاز می‌شود. مدیر حمل و نقل و پایانه‌های استان قم، افزود: تاکنون 8 مرحله طرح ممنوعیت تردد اتوبوس‌های فرسوده در محورهای مواصلاتی کشور با موفقیت به اجرا درآمده است.

تبریز ـ فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تشکیل پرونده قلعه ضحاک برای ثبت جهانی در یونسکو خبر داد.

تراب محمدی مطالعات طرح جامع قلعه ضحاک و راه‌اندازی موزه در محل قلعه ضحاک با همکاری بخش خصوصی را از اهم اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی استان اعلام کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها