پرسش و پاسخ

چگونه می‌توان ویندوز 7 را بدون از دست دادن تنظیمات به 8 آپگرید کرد؟ در مورد سوال شما، وقتی شما ویندوزی را به نسخه جدیدتر آن آپگرید می‌کنید، یکسری تنظیمات که در همه ویندوزها وجود دارد، ثابت می‌ماند، که بخشی از آنها مربوط به سیستم‌عامل فعلی است. پس نباید انتظار داشته باشید تمامی‌ تنظیمات شما در نسخه آپگرید شده اعمال شود.
کد خبر: ۴۰۹۴۳۵

علیرضا حسن‌نژاد ‌‌ـ‌ تهران: سوال اول: چطور می‌توانم یکی از 2 ویندوز (اکس‌پی) را به شکل صحیح حذف کنم؟ سوال دوم: نام  درایو C من با ظرفیت 5/19 گیگ با نام درایو D با ظرفیت 39 گیگ جا به‌جا شده است طوری که ویندوز 7 را در D نصب کرده بودم، اما اکنون در درایو C نشان داده می‌شود و ویندوز اکس‌پی هم به همین ترتیب است، آیا می‌شود نام این دو درایو را به حالت قبل برگرداند؟

در مورد سوال اول، در مورد حذف ویندوز بستگی دارد به نحوه نصب ویندوزها. اگر شما ابتدا روی درایو C خود یک ویندوز اکس‌پی نصب کردید و سپس به نصب ویندوز 7 اقدام کرده‌اید، درایو C شما به صورت پیشفرض برای یک سری فایل‌ها در نظر گرفته شده است. برای مثال تمامی ‌تنظیمات بوت شما در درایو C شماست و شما باید حواستان به این مساله باشد که اگر فایل‌های بوت را پاک کنید ویندوز 7 شما دیگر بالا نمی‌آید. شما می‌توانید فایل‌های ویندوز قبلی را پاک کنید و به وسیله نرم‌‌افزار EasyBCD فایل بوت لودر خود را تنظیم کنید طوری که دستگاه شما فقط یک ویندوز داشته باشد.

در مورد سوال دوم، مشکل خاصی نیست، این مشکل زمانی پیش می‌آید که شما یک ویندوز اکس‌پی داشته باشید و یک ویندوز 7 یا ویستا (این مورد از ویندوز ویستا به بعد اضافه شده است)، وقتی شما در درایو C خود ویندوز اکس‌پی نصب و ویندوز 7 خود را در یک درایو دیگر نصب می‌کنید، وقتی وارد ویندوز 7 خود می‌شوید درایوی که ویندوز در آن نصب شده است درایو C در نظر می‌گیرد و درایو C شما درایو D می‌شود و بعد باقی درایوها نامگذاری می‌شوند. برای مثال یک هارد داریم به صورت C D E F G، ویندوز اکس‌پی را روی درایو C نصب کرده‌اید و ویندوز 7 خود را روی درایو E ، وقتی وارد ویندوز 7 می‌شوید درایوها به این صورت هستند

C: for windows7

D: for windows xp

E: D

F: F

G: G

البته این کار هم دلیل دارد؛ در ویندوز اکس‌پی وقتی درایو C شما برای ویندوز بود اگر ویندوز اکس‌پی دیگری را روی درایو E نصب می‌کردید، همیشه یکسری فایل در درایو C شما بود و اگر آنها را پاک می‌کردید ویندوز شما از کار می‌افتاد، به خاطر این که استدلال بعضی کاربران این بود که درایو C ربطی به درایوE ندارد پس فایل‌های آنها هم ربط ندارد و فایل‌ها را می‌شود پاک کرد.

هنگام خرید لپ‌تاپ(hp) بنا به توصیه فروشنده از ویندوز اورجینالش (home ویستا) ریکاوری گرفتم (با برنامه ریکاوری منیجرخود لپ‌تاپ) که3 تا DVD شد، حال که ویندوز را به xp تغییر داده‌ام چطور می‌توانم با آن DVDها همان ویندوز اصلی(vista) را نصب کنم؟ با تشکر

برای حل این مشکل بهتر است از نرم‌‌‌افزار Recovery Manager استفاده کنید، توضیح این نرم‌‌افزار در این مجال نمی‌گنجد برای آشنایی با نحوه Restore کردن فایل‌ها و ویندوز خود به لینک زیر مراجعه کنید:

http://h30187.www3.hp.com/tutorials/viewHowTo/p/courseId/16608/HP_Backup_and_Recovery_Manager_restore_files.htm

وحید فیضی‌پور ـ ارومیه: مرا در مورد خرید 2 نرم‌‌افزار راهنمایی کنید؛ یکی برای پاک کردن برنامه‌هایی که ناقص پاک شدند و موقع بوت شدن Eror می‌دهند و دومی ‌برای بالا بردن سرعت دانلود... می‌دانم چون مبتدی هستم شاید مشکلاتم هم مثل خودم باشد، اما با این حال از صمیم قلب از شما سپاسگزارم.

در مورد سوال اول می‌توانید از نرم‌‌افزار Uberstaller استفاده کنید، یا نرم‌‌افزار Supper Uninstaller، برای بالا بردن سرعت دانلود نرم‌‌افزاری نیست که درست این کار را انجام دهد، بعضی از نرم‌‌افزارها هستند که با اختلال در خطوط مخابراتی از پهنای باند دیگران ـ که همزمان از یک خط استفاده می‌کنند - کم می‌کنند و به شما می‌دهد و ادمین ISP خیلی راحت می‌تواند ارتباط شما را قطع کند. اما بعضی از نرم‌‌افزارهای دانلود منیجر با پیدا کردن لینک‌های میرور از لینک دانلود شما، فایل را دانلود و برای همین از تمامی‌ ظرفیت پهنای باند شما استفاده می‌کنند. بهترین آنها IDM است یا Download Accelator، البته نرم‌‌افزارهای دیگری هم برای این کار وجود دارند.

علی سینا ‌‌ـ‌ لاهیجان: 3 سوال در مورد لپ‌تاپ داشتم 1‌‌ـ‌ کاربران زیادی را دیدم که بعد از اتصال دوشاخه برق به پریز، باتری را از لپ‌تاپ جدا می‌کنند. استدلال آنها این است که اگر این کار انجام نشود، عمر باتری کوتاه می‌شود. آیا واقعا این کار صحیح است؟ 2‌‌ـ‌ آیا نرم‌‌افزاری وجود دارد که پس از اتصال لپ‌تاپ به برق، باتری را غیر فعال کند تا مدام شارژ نشود؟ مثلا به محض این که برق رفت یا دوشاخه از برق کشیده شد، باتری فعال شود؟ 3‌‌ـ‌ بنا بر شرایط کاری مجبورم لپ‌تاپ خود را به مدت طولانی روشن نگه دارم. آیا لپ‌تاپ این توان را دارد؟ من 2 ماه لپ‌تاپ را روشن نگه داشتم و تا حالا هم مشکلی ایجاد نشده است!

در مورد سوال اول، این کار عمر لپ‌تاپ را زیادتر می‌کند، اما نکته‌ای که وجود دارد این است که اگر برق اتصالی کرد یا دچار نوسان شد، تمام این فشار را باید پاور لپ‌تاپ تحمل کند و به همین خاطر این کار اصلا توصیه نمی‌شود مگر این که مطمئن باشید این اتفاقات نمی‌افتد. اما کم شدن عمر باتری بهتر است تا از دست دادن لپ‌تاپ.

در مورد سوال دوم، وقتی شما لپ‌تاپ خود را با باتری به برق وصل می‌کنید، باتری لپ‌تاپ غیرفعال می‌شود و عملا کاری انجام نمی‌دهد که بخواهد از عمر آن کاسته شود.

در مورد سوال سوم، این بستگی به نوع لپ‌تاپ و سخت‌‌افزارهای آن دارد، بعضی از لپ‌تاپ‌ها این قدرت را دارند که در مدت زمان زیادی پشت سر هم کار کنند، اما از آنجا که معماری لپ‌تاپ بر اساس قابل حمل بودن و مصرف پایین است، بهتر است این کار را انجام ندهید و برای کار خود یک PC جایگزین کنید، چون ممکن است در درازمدت این موضوع مشکل ساز باشد.

علی یاوری ـ ارومیه: من قبلا می‌توانستم به تمام سایت‌ها بروم، اما وقتی که ویندوزم را عوض کردم، به بعضی از سایت‌ها نمی‌توانم بروم و مدام پیغام زیر را دریافت می‌کنم:

certificate error; navigation blocked_windows internet explorer در ضمن ویندوز سیستم من 7 است و گوشه سمت راست پایین این نوشته آمده که نمی‌دانم چه کار باید کنم.

Windows7

Build7600

this copy of windows is not genuine

در مورد سوال اول روی Internet Option کلیک کنید و در تب Advance تیک گزینه Warn about certificate address mismatch را بردارید.

در مورد سوال دوم این به خاطر این است که ویندوز شما از لحاظ مایکروسافت غیرقانونی تلقی شده است. برای حل این مشکل بهتر است ویندوز خود را دوباره کرک کنید یا نرم‌‌افزار RemoveWAT را نصب کنید.

طاهره دورانی: لطفا جدیدترین نسخه نرم‌افزارهای زیر را نام ببرید:

flash\3dmax\photoshop\corel draw

کتاب‌هایی را معرفی کنید که این برنامه‌ها را از مرحله ابتدایی تا پیشرفته و البته با زبانی ساده و قابل فهم آموزش دهد و همین طور نرم‌افزار و کتابی در مورد ویرایش فیلم و طراحی وب‌سایت. جدیدترین نسخه و رایج‌ترین نسخه برنامه‌های زیر در ادارات دولتی را همراه با کتاب‌های آموزشی مربوط به windows\office را هم نام ببرید.

آخرین نسخه نرم‌افزارهای مورد سوالتان، به ترتیب عبارتند از:

CorelDRAW Premium Suite X5

Photoshop CS5

Autodesk 3ds Max 2012

Adobe Flash CS5 Professional 

در مورد کتاب آموزشی، نمی‌توان گفت کدام کتاب بهتر است، این موضوع به نثر کتاب و نحوه توضیح دادن آن و مطالبی را که تحت پوشش قرار می‌دهد بستگی دارد. قطعا یادگیری این برنامه‌ها در یک کتاب گنجانده نمی‌شود، اما با توجه به سطح خودتان و دانشی که دارید باید دنبال کتاب مورد نظر بگردید.

در حال حاضر اکثر ادارات دولتی از ویندوز XP و آفیس ۲۰۰۳ یا ۲۰۰۷ استفاده می‌کنند.

مهدی رشنو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها