تلفیق شعر، موسیقی، بازی و نمایش

راز جنگل شفا

این انیمیشن ها با هدف طرح آموزش های مختلف برای کودکان و نوجوانان تهیه می شود

شب‌های شیرین به رنگ انیمیشن درآمد

شب‌های شیرین، راز جنگل شفا، شعر برای کودکان و داستان‌های ایرانی برای کودکان برخی از مجموعه‌های انیمیشن هستند که به سفارش مرکز صبا در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.
کد خبر: ۴۰۹۲۸۱

ترویج فرهنگ قصه‌خوانی

«شب‌های شیرین» مجموعه انیمیشنی است که در 65 قسمت 10 دقیقه‌ای با هدف ترویج فرهنگ قصه‌خوانی برای کودکان مقطع قبل از دبستان و دبستان ساخته شده است. در این مجموعه به ساده‌ترین شیوه، مفاهیم و قصه‌هایی با زبان کودکان بیان می‌شود. داستان‌های این مجموعه برگرفته شده از نوشته های محمد میرکیانی است. همچنین در این مجموعه به برخی از مسائل کودکان مثل جا‌به‌جا پوشیدن کفش، کوچک شدن لباس، سلام کردن، کمک کردن در کار منزل و... پرداخته شده است. این مجموعه که با تکنیک اجرایی سه‌بعدی ساخته شده به کارگردانی فرخ یکدانه و فرانک زحلی و به مدیریت تولید رضا تقدسی در موسسه حور به تهیه‌کنندگی شهاب کسرایی تولید شده است و هم‌اکنون در نوبت پخش قرار دارد.

آشنایی با طب سنتی ایرانی

همچنین مجموعه «راز جنگل شفا» در 52 قسمت 12 دقیقه‌ای با هدف ترویج فرهنگ آشنایی مخاطب با داروهای گیاهی و طب سنتی ایرانی برای مقطع راهنمایی و دبیرستان ساخته شده است. این مجموعه به شیوه روایی فانتزی با محور قرار دادن کاراکترهای مادربزرگ، پوریا، گرگ و مار سعی در معرفی خواص گیاهان دارویی دارد. مثلا پوریا وقتی برای جمع‌آوری گیاهان دارویی به جنگل می‌رود در برخورد با گرگ با استفاده از خواص گیاهان دارویی بر گرگ غلبه می‌کند. کارشناسی علمی مجموعه با هدایت و نظارت سیاوش شاه‌محمدی بوده و عوامل تولید عبارتند ازکارگردان ابراهیم ساکتی، نویسندگان رضا تقدسی و فرخ یکدانه و تهیه‌کننده شهاب کسرایی.

انیمیشنی از شعر و ترانه

مجموعه «شعر برای کودکان» نیز در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای و با تکنیک سه‌بعدی در حال ساخت است. مخاطب این مجموعه، گروه‌های سنی پیش از دبستان و دبستانی است. اساس این کار با استفاده از شعرها و سروده‌های افسانه شعبان‌نژاد طراحی شده و زمان تحویل این مجموعه تا پایان امسال است و هم‌اکنون 13 قسمت این سریال آماده پخش است. داستان هر قسمت براساس یک یا چند شعر و سروده مرتبط با هم است.

داستان‌های جذاب برای کودکان

مجموعه «داستان‌های ایرانی برای کودکان» هم در 26 قسمت 10 دقیقه‌ای برای گروه سنی پیش از دبستان و دبستان با استفاده از مجموعه قصه‌های افسانه شعبان‌نژاد طراحی شده است. این داستان‌ها که بسیار جذاب و شیرین روایت شده است، می‌تواند علاوه بر پر کردن اوقات فراغت کودکان، آنها را به موضوعات مختلف آشنا سازد. این مجموعه هم‌اکنون در مرحله دوبلاژ به مدیریت غلامعلی افشاریه قرار دارد. کارگردانی این مجموعه نیز به عهده فرانک زحلی و تکنیک اجرایی آن سه‌بعدی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها