سازمان هواشناسی اعلام کرد:

کاهش گرد و خاک در غرب کشور

سازمان هواشناسی اعلام کرد: گرد و خاک موجود در نوار غربی کشور طی امروز و فردا به تدریج رقیق می شود ولی طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه مجدداً در برخی نقاط استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان و سپس بوشهر باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.
کد خبر: ۴۰۷۸۱۹

به گزارش مهر، بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی طی امروز و فردا در برخی مناطق نوار شمالی به ویژه شمال غرب در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، وزش باد رگبار پراکنده و رعد و برق پیش بینی می شود.

روز پنجشنبه علاوه بر نوار شمالی در دامنه های جنوبی البرز و غرب کشور رشد ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق رخ خواهد داد.

همچنین در 24 ساعت آینده از غلظت گرد و خاک در مناطق غربی کشور کاسته خواهد شد ولی مجدداً طی روز های پنجشنبه، جمعه و شنبه بر غلظت گرد و خاک در مناطق غربی و جنوب غرب کشور افزوده خواهد شد.

بررسی نقشه های پیش یابی نشان می دهد که طی روزهای سه شنبه تا شنبه به سبب عبور امواج کوتاه از تراز میانی جو، شرایط برای ناپایداری هوا به صورت رشد ابر، رگبار های موقتی گاهی با وزش باد و رعد و برق در نوار شمالی و با شدت بیشتر در شمال غرب کشور فراهم است.

این وضعیت در روز های پنجشنبه و جمعه در برخی نقاط استانهای واقع در غرب، مرکز، دامنه های جنوبی و شمالی البرز، تهران و شمال شرق نیز پیش بینی می شود. در این دو روز آب گرفتگی و سیلاب در برخی نقاط استانهای آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل دور از انتظار نیست.

همچنین طی روز های پنجشنبه، جمعه و شنبه دمای هوا در استان های واقع در نوار شمالی بین 3 تا 5 درجه کاهش می یابد و طی این مدت خلیج فارس نیز به سبب افزایش سرعت وزش باد مواج خواهد بود.

بر اساس این گزارش گرد و خاک موجود در نوار غربی کشور به تدریج رقیق می شود ولی طی روزهای پنج شنبه، جمعه و شنبه مجدداً در برخی نقاط استانهای کرمانشاه، ایلام و خوزستان و سپس بوشهر باد و گرد و خاک پیش بینی می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها