نمایندگان با اصلاح موادی از قانون مدنی موافقت کردند که براساس آن زوجین از تمام اموال یکدیگر ارث خواهند برد.
کد خبر: ۴۰۶۹۹

به گزارش خبرنگار ما ، طرح اصلاح موادی از قانون مدنی مصوب نمایندگان به اصلاح مواد 946 و 949 قانون مدنی و حذف مواد 947 و 941 مربوط می شود. همچنین با تصویب نمایندگان ، در صورت نبودن هیچ وارث دیگری بغیر از زوج یا زوجه ، هرکدام تمام ترکه همسر متوفی خود را ارث می برند.

ارجاع لایحه تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی
به مجمع تشخیص مصلحت نظام

از سوی دیگر ، به منظور حل اختلاف مجلس و شورای نگهبان ، لایحه تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. کمیسیون اقتصادی مجلس ، پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان ، اصلاحاتی برای تامین نظر آن شورا اعمال کرد که نمایندگان مجلس با این اصلاحات موافقت نکردند.

اصلاح لایحه قانون نحوه بازنشستگی جانبازان معلولان
و کارگران مشاغل سخت و زیان آور

همچنین روز گذشته ، کلیات لایحه اصلاح قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی معلولان عادی و شاغلان مشاغل سخت و زیان آور تصویب شد. براساس این اصلاحیه ، تمامی کارگران مشمول قانون کار ، مشمول این قانون خواهند شد.

اصلاح لایحه ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی

لایحه ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی اعاده شده از سوی شورای نگهبان نیز دیروز برای تامین نظر این شورا اصلاح شد. با تصویب نمایندگان تبصره 2 ماده 3 این لایحه به این شکل اصلاح شد: دولت مکلف است ظرف مدت 2 سال از تاریخ ابلاغ این قانون ، امکان تحت پوشش بیمه قرارگرفتن اقشار مختلف جامعه از جمله روستاییان ، عشایر و شاغلان فصلی را فراهم کند.

لایحه تنظیم بازار غیرمتشکل پولی اصلاح شد

لایحه تنظیم بازار غیرمتشکل پولی ، از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح شد. براساس یکی از تغییرات اعمال شده ، آیین نامه ناظر بر تاسیس ، فعالیت و نظارت بر اشخاص حقیقی یا حقوقی که در این زمینه فعالیت می کنند و مسوولیت مدیران و سهامداران عمده ، انحلال ، تسویه ونحوه لغو مجوزهای تاسیس آنها با توجه به قوانین پولی و بانکی کشور و عملیات بانکی بدون ربا، با تایید شورای پول و اعتبار به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

تاسیس سازمان شیلات کشور

همچنین دیروز ، کلیات تاسیس سازمان شیلات ایران به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید. به موجب تبصره این لایحه ، تفکیک وظایف حاکمیتی و تصدیگری از وظایف قانونی براساس پیشنهاد مشترک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها