سردار احمدی ‌مقدم خبر داد:

کاهش مرگ و میر در تصادفات

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مقایسه آمار کشته‌های تصادفات در سال 84 و سال 89 گفت: با وجود افزایش خودروها آمار تلفات جاده‌ای طی این مدت کاهش 20 درصدی داشته است.
کد خبر: ۴۰۶۷۲۲

به گزارش فارس، سردار اسماعیل احمدی ‌مقدم صبح امروز در حاشیه مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان یزد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: بحث هدفمندی یارانه‌ها، کاهش مصرف سوخت، قوانین جدید راهنمایی و رانندگی، بهبود فرهنگ رانندگی و... سبب شده آمار تلفات حاصل از تصادفات کاهش یابد.

وی افزود: با وجود افزایش خودروها، تصادفات نسبت به گذشته کاهش یافته ضمن اینکه شدت تصادفات و تعداد تلفات نیز کاهش یافته است.

سردار احمدی‌مقدم با ارائه آماری مقایسه‌ای عنوان داشت: در حالی که در سال 84 بیش از 6میلیون خودرو در کشور وجود داشت و حداکثر 4 میلیون از این خودروها بیمه بودند، سالانه شاهد کشته شدن 28 هزار نفر در جاده‌ها بودیم اما اکنون بیش از 13 میلیون خودرو در کشور داریم که تقریبا همه آنها بیمه هستند اما آمار کشته‌های تصادفات 20 درصد کاهش یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوان تا پایان امسال تعداد کشته‌ها 10 درصد دیگر کاهش پیدا کند و این رقم به کمتر از 20 هزار نفر برسد. اگر این اتفاق بیفتد، نرخ ریسک بیمه متناسب با افزایش دیه افزایش پیدا نخواهد کرد.

فرمانده کل نیروی انتظامی با اشاره به افزایش نرخ بیمه‌ها و صحبت‌هایی در مورد افزایش نرخ دیه خاطرنشان کرد: البته بیمه‌ها نیز فرمول‌هایی دارند که پرداخت دیه را بر اساس آن محاسبه می‌کنند اما به نظر می‌رسد دوستان در بیمه‌ها باید یک مقدار از حاشیه سودهای خود عبور کنند.

وی با بیان اینکه بازدارندگی یک ویژگی بیمه و دیه است، افزود: شاید وقتی قدرت ریسک بالا برود، بازدارندگی در رانندگی ایجاد شود.

سردار احمدی‌مقدم یادآور شد: اصل حدود الهی بر بازدارندگی است و از طرفی خانواده‌هایی که اعضای خود را بر اثر تصادفات از دست می دهند، باید امکان ادامه حیات داشته باشند و بتوانند خود را به لحاظ اقتصادی تأمین کنند.

فرمانده کل نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: اجرای احکام الهی به نفع جامعه است و تلاش می‌کنیم که هزینه آن را کمتر بر دوش بیمه‌گذار و مردم قرار دهیم.

سردار احمدی‌مقدم برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی استان یزد به این استان سفر کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها