فناوری دیجیتال

کد خبر: ۴۰۶۷۱۸

کیبورد مجازی قابل تنظیم

خیلی جالب است که در میان این همه کیبورد مجازی لمسی تولید شده، حتی یکی از آنها هم این قابلیت را ندارد که بتوان زاویه کلیدها و تنظیمات کلی آن را تغییر داد. این کیبورد کانسپت از سوی فوجیتسو این مشکل را رفع می‌کند و می‌تواند کلیدهای جدید و ترکیبی نیز به سیستم‌عامل اضافه کند.

 

 

 

 

 

 

 

موز یواس‌بی؟ چرا که نه!

این موز یواس‌بی قابلیت حمل 32 گیگابایت داده را دارد. شوخی کردیم! این وسیله تنها برای تفریح عرضه شده است و به اصطلاح یک تفریح گیگی به شمار می‌آید. با کمک یک کابل یواس‌بی 8000 تومانی می‌توان هر چیزی را به یک حافظه قابل‌حمل تبدیل کرد و آن موقع چشمان درشت‌شده همکاران و دوستان را دید که از آنها می‌خواهید از موز شما داده بردارند!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اولین رایانه کوانتوم خانگی

رایانه‌ای به نام D-Wave One نخستین رایانه کوانتومی‌خانگی لقب گرفت. هنوز قیمت این رایانه کوانتومی‌مشخص نشده است، اما احتمالا قیمت گرانی داشته باشد. پردازنده آن از 128 کیوبیت استفاده می‌کند، یک کیوبیت درست همانند یک بیت معمولی است (که بین صفر و یک در حال تغییر است) بجز آن که یک کیوبیت هم می‌تواند صفر باشد، هم یک باشد و هم در آن واحد هر دو یا هیچ‌کدام! از این رایانه‌ها برای حل مسائل پیچیده از جمله پردازش تصاویر نیز استفاده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رقیب ژاپنی آیفون هم آمد

چند شرکت ژاپنی تا به حال تلاش کرده‌اند با آیفون به رقابت بپردازند، اما به نظر می‌رسد این بار نائوتو فوکاساوا با طراحی گوشی‌ای به نام اینفوبار به جنگ آیفون خواهد رفت. این گوشی که بر مبنای آندروید جینجربرد کار می‌کند، از قدرت این سیستم‌عامل در جهت یک رابط کاربری جدید استفاده می‌کند و امیدوار است رقیب آیفون در ژاپن شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

باریک‌ترین لپ‌تاپ Core i7 دنیا

این لپ‌تاپ لنووو تینک‌پد X1 نام دارد و باریک‌ترین لپ‌تاپی است که پردازنده Core i7 را در قلب خود دارد. ضخامت این لپ‌تاپ تنها 67‌/‌0 اینچ است و قیمت آن حدود 1400دلار برآورد شده است. از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ می‌توان به صفحه ضدخش و سیستم صوتی دالبی آن اشاره کرد.

 

 

 

 

 

 

دیسک سخت واقعا بی‌سیم

سری GoFlex Satellite دیسک‌های سخت قابل حمل سیگیت با کمک یک باتری داخلی می‌تواند 500 گیگابایت داده را به هر دستگاهی منتقل کند، بدون آن که حتی پای یک سیم در میان باشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

توگوشی‌های بادشونده

توگوشی‌ها، صرف نظر از ویژگی‌هایی چون قطع‌کردن نویز بیرونی و کیفیت صدای بهتر، یک عیب دارند که باعث می‌شود مدام آنها را بیشتر در گوش خود فرو کنیم تا صدای بیرون را قطع کرده و همچنین کیفیت بهتری داشته باشیم. این توگوشی‌ها وقتی در گوش می‌رود خود را باد می‌کند. تقریبا با قطع‌کردن صدای بیرون، صدای در حد 50 دسی‌بل نیز با بهترین کیفیت دریافت می‌شود، ضمن آن که به گوش‌ها نیز آسیبی نخواهد رسید.

 

 

 

 

 

 

 

ویندوز8 بدون نرم‌افزارهای قبلی

آیا شنیده‌اید که مایکروسافت قرار است ویندوز8 را روی پردازنده‌های با معماری ARM عرضه کند؟ اگر نه، بهتر است اضافه کنیم که این پردازنده موبایل است و معماری کاملا متفاوتی با اینتل x86 دارد. حالا مشخص شده است بسیاری از نرم‌افزارهای قدیمی‌ ویندوز (یعنی ویندوز 7 و قبل آن) در ویندوز8 اجرا نخواهد شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها