کشف مومیایی در اسکنر فرودگاه

یک مومیایی و سه جمجمه متعلق به اقوام پیش از اینکا در پرو که در حال انتقال غیرقانونی به اروپا بودند، توسط پلیس گمرک آرژانتین شناسایی و ضبط شدند.
کد خبر: ۴۰۶۰۵۷

به گزارش فارس،‌ پلیس گمرک آرژانتین از کشف و ضبط سه جمجمه و یک مومیایی متعلق به تمدن‌های پیش از اینکای پرو در مرز مشترک دو کشور خبر داد که در قالب محصولات سرامیکی در حال انتقال غیر قانونی به اروپا برای فروش در بازارهای سیاه بودند.

کارشناسان اعلام کردند این آثار به احتمال فراوان متعلق به اقوامی از منطقه «آند» موسوم به مردمان «پاراکس» هستند که در حدود سال‌های 500 تا 200 پیش از میلاد در این منطقه زندگی می‌کرده‌اند.

پلیس گمرک آرژانتین اعلام کرد: جمجمه‌ها که هنوز از مو و دندان برخوردار بوده و مومیایی که درون سرامیک قرار داشته و دورتادور آن را پارچه‌ای گرانقیمت پوشانده بود از شهر «لاپاز» بولیوی به آدرسی در شهر «رکولتا» در نزدیکی «بوینس آیرس» ارسال می‌شدند.

به گفته باستان‌شناسان آرژانتینی، حفره‌ای در یکی از جمجمه‌ها ایجاد شده بود که به احتمال زیاد روشی مرسوم برای درمان زخم‌های ایجاد شده در نبرد بوده و قسمت‌هایی از دو جمجمه دیگر نیز از بین رفته بود که به نظر برای انجام مراسم مذهبی مورد استفاده قرار گرفته بودند.

رئیس پلیس گمرک آرژانتین گفت: این آثار باستانی در صفحه اسکن فرودگاه مشاهده شدند. آثاری که در قالب محصولات سرامیکی در حال خروج از کشور برای فروش به موزه‌ها و کلکسیون‌های خصوصی قرار داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها