فروغ صالحی شهرابی / جام جم کاشان

روند کند تعریض جاده برزک ـ کاشان

برزک با تاریخی چند هزار ساله علاوه بر جاذبه‌های فراوان طبیعی، به جهت وجود بناهای تاریخی مانند تپه قلعه برزک از دیرباز مورد توجه بوده است. بناهایی مانند حمام دوره صفوی، آسیاب‌های قدیمی،‌ صنایع دستی و زبان و لهجه دری قدیم از دیگر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این منطقه است.
کد خبر: ۳۹۸۹۷۶

اگر تصمیم گرفتید سری به این شهر سرسبز و زیبا بزنید، بعد از منطقه نابر به سعدآباد و دربند خواهید رسید که اگر حال و حوصله پیاده‌روی داشته باشید از تماشای نقطه به نقطه طبیعت زیبا و چشمه‌های جوشان آن لذت خواهید برد.این شهر با بیش از 54 اثر تاریخی، مناطق و مناظر زیبای طبیعی گردشگری همچون نگینی در دل کویر می‌درخشد.متاسفانه آنچه شهد این همه زیبایی را به کام گردشگران و مسافران این شهر تلخ کرده، راه ارتباطی است که به این منطقه می‌رسد؛ جاده‌ای که به علت قدیمی بودن و فرسودگی هر روز شاهد صحنه‌ای دلخراش و حادثه‌ای ناگوار است.

بخشدار برزک در این باره می‌گوید: این راه بیش از 50 سال قدمت دارد و دارای عرض کم و نقاط حادثه‌خیز فراوانی است. این مسیر راه ارتباطی کاشان به شهرها و استان‌های متعددی است و ده‌ها روستا و شهر حول این محور قرار دارند و اهالی مجبورند روزانه از این مسیر تردد کنند. از طرفی وجود کارخانه‌های صنعتی مثل سیمان کویر، معادن سنگ، گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و... ترافیک را در این مسیر در حد قابل توجهی افزایش داده و لذا هر روز شاهد تصادفات و سوانح جاده‌ای و کشته و زخمی شدن هموطنان هستیم.

علی‌محمد قاضی با بیان این که رئیس‌جمهور در سفر استانی خود به کاشان، ساخت و ترمیم این پروژه را به تصویب رساند، می‌افزاید: اجرای این پروژه از آن پس در چند نقطه از محور شروع شد ولی به علت تزریق قطره‌چکانی اعتبارات استانی، پیشرفت فیزیکی پروژه روند مطلوبی نداشته است.

رئیس شورای اسلامی شهر برزک نیز در این خصوص می‌گوید: با توجه به اهمیت این محور در رابطه با ترانزیت کالا، حمل و نقل مسافر و حضور گردشگر در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد (فصل گل و گلاب)‌ و پرتردد بودن جاده کاشان ـ برزک و همچنین کم‌عرض بودن این جاده بارها و بارها شاهد تصادفات منجر به فوت، جرح و خسارت‌های مالی فراوان در این مسیر بودیم و متاسفانه تاخیر در تعریض این محور مساوی با از دست دادن جان ده‌ها نفر از هموطنان و ایراد خسارات مالی قابل توجه به مردم و بدنه دولت خواهد بود.

محمد عسلی با بیان این که تعریض این محور در حدفاصل گلزار شهدای گمنام تا روستای خنچه طی چند سال اخیر توانسته از تلفات مالی و جانی در این مسیر بکاهد، گفت: در حال حاضر تعریض این جاده به موازات جاده قدیمی است و همچنان برخی پیچ‌ها و فراز و نشیب‌های خطرساز در این تعریض اصلاح نشده که این موضوع باعث شده کار با روند مطلوب و استانداردی دنبال نشود. وی با اشاره به پل جدیدالتاسیس معروف به پل سعدآباد که نظر هر بیننده‌ای را به لحاظ خطرساز بودن به خود جلب می‌کند، می‌افزاید: لازم است با اعزام اکیپ بازرسی و اعمال نظارت جدی، نواقص و معایب موجود در ادامه عملیات مرتفع شود. همچنین با توجه به این که تمامی واحدهای خدماتی و رفاهی بجز راهدارخانه در این محور وجود دارد و با توجه به دوره برفگیری طولانی و شدید این محور در زمستان، اختصاص یافتن قطعه زمینی به منظور ساخت راهدارخانه ضروری به نظر می‌رسد.

تعریض جاده

معاون استاندار و فرماندار کاشان نیز در زمینه تعریض جاده برزک ـ کاشان گفت: تعریض این محور از 2 نقطه شروع شده است، سه‌راهی ورکان ـ کاشان که در یک مرحله عملیاتی آغاز شده و همچنین از سه‌راهی سوک چم که قسمتی از جاده آسفالت شده است.

حسینعلی حاجی افزود: اخیرا 800 میلیون تومان از اعتبارات امور آب مربوط به سد خنچه که در این مسیر واقع شده در تعریض این محور به راه و ترابری اختصاص داده شده است.وی اظهار کرد: جاده برزک ـ کاشان از 3 نقطه در حال تعریض است و با اعتبارات ملی و استانی که به این پروژه داده می‌شود، امیدواریم با اختصاص اعتبارات کافی به این محور، هر چه سریع‌تر این پروژه به اتمام برسد تا دیگر شاهد تصادفات و کشته شدن افراد نباشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها