کد خبر: ۳۹۸۸۶۹

عاقبت هم یک روز شال و کلاه کرد و صبح زود از آبادی بیرون زد.اما طراری زبردست او را زیر نظر داشت. دزد وقتی مطمئن شد که از آبادی دور شده‌اند، قدم تند کرد و خود را به صاحب قوچ رساند. سلامی کرد و گفت: ای برادر آیا همسفر نمی‌خواهی؟ مقصدت کجاست؟

آنچه خواندید آغاز داستان «چاه» یکی از سه داستان کتابی به نام «روزی روزگاری دوستی» است.دو داستان دیگر کتاب هم «سپاس جان» و «رنگ دوستی» نام دارند.

هر سه این داستان‌ها گزیده‌ای از داستان‌های مثنوی معنوی هستند که علی‌اکبر والایی آنها را باز پرداخت کرده است.کتاب برای گروه سنی «ج» نوشته شده، تصویر‌گر آن رضا مکتبی و طراحش شاپور حاتمی است.

موسسه فرهنگی منادی تربیت، این کتاب را با قیمت 2500 تومان در اختیار بچه‌ها و خانواده‌ها قرار داده است.

راز چکاوک

راز چکاوک راز آشکاری است؛ رازی که همه از آن باخبرند ولی گویا از درکش عاجز مانده‌اند؛ همان چیزی که چکاوک مفهومش را دریافته است.راز چکاوک، دیدن زیبایی‌های جهان و زندگی و وجود حکمتی در کارهای این دنیاست.

همان چیزی که پرندگان و حیوانات جنگل آن را درنیافتند؛ اما با همه وجود احساسش می‌کردند.

همان رازی که چکاوک را شاد و پر از انرژی کرده بود و بلوط کهنسال پس از سال‌ها زندگی حسش می‌کرد.این راز را نسرین گلدار نوشته و بنفشه احمدزاده تصویر‌گرش بوده است.

هر چند کتاب برای گروه سنی« ب» مناسب تشخیص داده شده اما خوب است همه افراد خانواده آن را بخوانند. ناشر کتاب هم انتشارات منادی تربیت و قیمتش 1000 تومان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها