نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه بودجه سال 1390 کل کشور را تصویب کردند.کلیات لایحه بودجه 90 با 149 رأی مثبت، 61 رأی منفی و 9 رأی ممتنع به تصویب رسید.
کد خبر: ۳۹۸۳۳۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، بررسی لایحه بودجه سال 90 از ساعت 8 و 30 دقیقه امروز با حضور اکثریت نمایندگان، معاون رئیس جمهور در امور مجلس و معاون معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در صحن علنی مجلس آغاز شد.

بر اساس آیین نامه داخلی مجلس، در ابتدا، محمدمهدی مفتح مخبر کمیسیون تلفیق گزارشی از روند بررسی بودجه در این کمیسیون ارائه کرد و سپس 20 نفر از مخالفان و موافقان کلیات لایحه بودجه که به قید قرعه انتخاب شده بودند، به بیان استدلال‌های خود پرداختند.

مخالفان کلیات لایحه بودجه 1390 عبارت بودند از: احمد توکلی (نماینده تهران و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات)، محمدرضا خباز (نماینده کاشمر و عضو کمیسیون اقتصادی)، سیدمحمدجواد ابطحی (نماینده خمینی شهر و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی)، عوض حیدرپور (نماینده شهرضا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی)، علیرضا محجوب (نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی)، امین شعبانی (نماینده سنندج و عضو کمیسیون عمران)، نصرالله کمالیان (نماینده قوچان و عضو کمیسیون عمران)، سیداحمد لطفی آشتیانی (نماینده اراک و عضو کمیسیون صنایع و معادن)، حسینعلی شهریاری (نماینده زاهدان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان) و مصطفی کواکبیان (نماینده سمنان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی).

موافقان کلیات لایحه بودجه نیز عبارت بودند از: غلامرضا مصباحی مقدم (نماینده تهران و عضو کمیسیون اقتصادی)، اسدالله عباسی (نماینده رودسر و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات)، سید ناصر موسوی لارگانی (نماینده فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی)، امیدوار رضایی میرقائد (نماینده مسجد سلیمان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان)،‌ شهباز حسن‌پور بیگلری (نماینده سیرجان و عضو کمیسیون اقتصادی)،‌ هادی قوامی (نماینده اسفراین و عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات)، حسن کامران دستجردی (نماینده اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی)، علی اکبر آقایی (نماینده سلماس و عضو کمیسیون عمران)، سید محمدحسن ابوترابی فرد (نماینده قزوین و عضو کمیسیون اصل 90) و نیره اخوان بی‌طرف (نماینده اصفهان و عضو کمیسیون قضایی و حقوقی).

در ادامه و پیش از رأی گیری، نماینده دولت و مخبر کمیسیون تلفیق به دفاع از لایحه بودجه پرداختند و در نهایت کلیات لایحه بودجه به رأی گذاشته شد.

پس از تصویب کلیات لایحه بودجه، نمایندگان وارد بررسی ردیف های درآمدی و تصویب سقف درآمدهای بودجه سال 1390 کل کشور می شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها