سال‌های اولیه زندگی کودک بهترین زمان برای درمان انحرافات و تنبلی چشم آنها محسوب می‌شود

انحراف و تنبلی چشم کودکان را جدی بگیرید

انحراف و تنبلی چشم کودکان از جمله بیماری‌هایی است که در صورت بی‌توجهی والدین و عدم درمان مناسب در سال‌های اول زندگی کودک می‌تواند مشکلات بینایی شدیدتری برای وی در سنین بالاتر ایجاد کند. دکتر علی میرزاجانی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: به‌رغم اجرای طرح غربالگری بینایی‌سنجی برای کودکان قبل از ورود به دبستان، یکی از مهم‌ترین عللی که باعث می‌شود شاهد عدم درمان انحرافات و تنبلی چشم در کودکان در دوران تحصیل باشیم، بی‌توجهی والدین به اهمیت و نقش درمان در سال‌های اولیه زندگی کودک و عدم پیگیری لازم جهت درمان کامل این بیماری‌هاست.
کد خبر: ۳۹۷۴۰۵

وی سال‌های اولیه زندگی کودک را در نتیجه‌بخش‌بودن درمان انحرافات و تنبلی چشم بسیار حیاتی عنوان کرد و افزود: درمان انحرافات و تنبلی چشم می‌بایست در اسرع وقت و بلافاصله پس از تشخیص در کودکان آغاز شود و به تعویق انداختن درمان برای کودکان برای هر یک سال، شانس بهبود کامل آنها را در آینده کمتر خواهد کرد.

دکتر میرزاجانی یکی از راه‌های درمان نارسایی‌های بینایی در کودکان را استفاده از عینک مناسب عنوان کرد و گفت: والدین لازم است با صبوری در ارتباط با درمان فرزندان خود از ایجاد مشکلات و خطرات شدیدتر بینایی برای آنان در آینده جلوگیری کنند. وی همچنین به برگزاری چهاردهمین کنگره سراسری اپتومتری ایران از 18 تا 20 خرداد اشاره کرد و گفت: در جریان این کنگره سراسری، آخرین دستاوردها در زمینه تشخیص و درمان انحرافات و تنبلی چشم کودکان مورد بحث و بررسی استادان دانشگاه‌های سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها