خبر سلامتی

شیر مانع سرطان می شود

یافته‌های اخیر مرکز جامع مطالعات سرطان سومباردی دانشگاه جورگتون ایالت واشنگتن آمریکا نشان می‌دهد، مصرف شیر مانع فعالیت عوامل کلیدی موثر بر توسعه و رشد بافت‌های سرطانی مانند سرطان سینه در زنان می‌شود. به گزارش پایگاه توسعه علمی آموزشی تغذیه و سلامت نتایج این بررسی نشان داد شیر به عنوان یک عامل دفاعی و حمایتی در برابر بیشتر بیماری‌ها همچون سرطان‌های سینه و روده نیز عمل می کند.
کد خبر: ۳۹۷۲۱۷

بنابر این گزارش دخترانی که در دوره قبل از بلوغ به میزان فراوانی شیر می‌نوشند، کمتر در معرض بروز و رشد جوانه‌های غدد سرطان سینه قرار می‌گیرند.

دکتر عزیزالله کمال‌زاده، فوق تخصص متابولیسم گفت: نتایج این پژوهش نتایج به دست آمده توسط پژوهش‌های دیگر را در مورد تاثیر مصرف شیر بر کاهش سرطان تایید می‌کند. به طور مثال نتایج به دست آمده از پژوهش دانشگاه اوتاگو نیوزیلند نشان می‌دهد، کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌کنند، 40 درصد کمتر از دیگران در بزرگسالی به سرطان دستگاه گوارش و روده دچار می‌شوند. / جام جم

بیماران ریوی در انتخاب شغل دقت کنند

یک فوق تخصص بیماری‌های ریه با بیان این‌که آسم یک بیماری تنفسی است که به علت انسداد راه تنفسی ایجاد می‌شود، گفت: 20 تا 30 درصد مبتلایان به آسم شغلی را افرادی که ارتباط زیادی با حیوانات آزمایشگاهی دارند تشکیل می‌دهند. دکتر ام‌البنین پاک‌نژاد با بیان این که احتمال بروز آسم در کارهایی نظیر پنبه‌زنی، ریسندگی و کار با مواد شیمیایی بیشتر است، افزود: این بیماری تنفسی به 2دسته آسم آلرژیک و آسم ناشی از مواد محرک تقسیم می‌شود. وی اظهار کرد: بیشترین نوع آسم شغلی، آسم ناشی از مواد محرک است که در آن راه هوایی با استنشاق دی‌اکسید گوگرد، آمونیاک و دود ناشی از وسایل بنزین سوز مسدود می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این‌که افراد با توجه به نوع شغلی که دارند در یکی از 2 گروه یاد شده قرار می‌گیرند گفت: کار در استخر و تماس با کلر یا کار در محیط‌های آلوده به باکتری و قارچ نیز خطرآمیز است. وی افزود: آسم شغلی در کشورهای صنعتی از شیوع بالایی برخوردار است و این موضوع اهمیت تلاش در بهبود بهداشت محیط کار را نشان می‌دهد.

این فوق تخصص ریه خاطر نشان کرد: افرادی که از قبل سابقه حساسیت، آسم فامیلی یا مصرف سیگار را دارند بیشتر در معرض خطر هستند و قبل از انتخاب شغل باید با پزشک خود مشورت کنند./ ایسنا

زرشک، مفید برای قلب

یک متخصص قلب و عروق گفت: عصاره میوه زرشک چون مقادیر زیادی ویتامین C دارد، موجب افزایش فعالیت سیستم ایمنی، تحریک جذب آهن و مانع بروز بیماری اسکوربرت می‌شود.

دکتر طوبی کاظمی تصریح کرد: بیماری‌های قلبی ـ عروقی امروزه به‌یک مشکل جدی در جوامع بشری تبدیل شده و داروهای زیادی نیز برای درمان این بیماری‌ها ساخته شده است، اما این داروها دارای عوارض جانبی زیادی است. وی ادامه داد: میوه زرشک طبیعتی سرد و خشک دارد و در طب سنتی به کار می‌رود. این متخصص قلب و عروق اضافه کرد: زرشک دارای اثرات مفید برای قلب است و خاصیت ضدآریتمی، اثر ضد پرفشاری خون و کاهش‌دهنده مقاومت عروقی دارد./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها