ماهشهر ـ ایرنا: مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: مرحله نخست احداث بزرگ‌ترین پایانه غلات کشور با مشارکت بخش خصوصی خارجی و داخلی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) آغاز شد. ابراهیم ایدنی افزود: ساخت سیلوی 100 هزار تنی نگهداری و ترانزیت انواع غلات مهم‌ترین بخش مرحله نخست این پروژه است. وی از اتمام مرحله نخست این پروژه در مدت 2 سال خبر داد و گفت: با آغاز مرحله نخست ساخت این پایانه، بندر امام خمینی(ره)، نخستین بندر میان بنادر سراسر کشور به شمار می‌رود که در آن اپراتور خارجی شروع به فعالیت کرده است.
کد خبر: ۳۹۵۵۲۵

رشت ـ ایرنا: استاندارگیلان بر کیفیت‌بخشی طرح‌های سالم‌سازی سواحل دریای خزر تاکید کرد و گفت: 829 میلیارد تومان طی 5 سال برای طرح‌های سالم‌سازی 3 استان گیلان، مازندران و گلستان پیشنهاد شده است که تصویب این اعتبار توسط هیات دولت می‌تواند مشکلات طرح‌های سالم‌سازی را حل کند.

مهدی سعادتی افزود: شکل‌گیری سازمان توسعه عمران سواحل دریای خزر در استان‌های شمالی به عنوان سازمان متولی ساماندهی سواحل می‌تواند به ارتقای کیفیت و سلامت طرح‌های گردشگری این استان‌ها بینجامد.

سمنان ـ ایسنا: معاون مرکز بهداشت شهرستان دامغان گفت: با فرارسیدن فصل بهار و تابستان و گزش پشه و شیوع بیماری سالک، رعایت بهداشت فردی و محیطی بیش از پیش لازم است. منصوریان افزود: مهم‌ترین عامل بیماری سالک که از سال 78 در بیش از 20 روستای جنوب و شرق دامغان و روستاهای غرب امیرآباد شیوع پیدا کرده بود، وجود مخزن موش و سگ آلوده و پشه خاکی است که در صورت رعایت‌نکردن موارد بهداشتی همه‌گیر می‌شود.

وی گفت: براساس آخرین آمار 250 نفر از روستاییان شهرستان دامغان مبتلا به این بیماری شدند که در مراکز بهداشتی ـ درمانی این شهرستان درمان شده‌اند.

قم ـ فارس:‌ مدیرعامل سازمان قطار شهری قم از مطالعه فاز سوم پروژه مونوریل از شهرک پردیسان تا ایستگاه انشعاب برای اتصال به خط‌آهن سراسری ایران در آینده نزدیک خبر داد.اردشیر احمدی با اشاره به پیشرفت عملیات اجرایی پروژه مونوریل قم افزود: پروژه مونوریل در حال حاضر با حضور بیش از 500 نفر کارشناس و عوامل اجرایی در حال اجرا بوده و مطالعات فاز دوم آن از مصلی تا شهرک پردیسان به زودی پایان می‌یابد.

وی از مطالعه فاز سوم پروژه مونوریل از شهرک پردیسان تا ایستگاه انشعاب برای اتصال به خط‌آهن سراسری ایران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این پروژه براساس نمودار پیشرفت تاکنون 36 درصد پیشرفت کار داشته و احداث 5 ایستگاه آن شروع شده که 3 ایستگاه از این تعداد در مرحله احداث سقف اول است.

سمنان ـ ایسنا: مدیرکل راه‌آهن شمال شرق کشور گفت: عملیات ساخت روگذر شمس‌آباد دامغان که از سال86 آغاز شده بود با بیش از یک میلیارد تومان اعتبار و پس از انجام آخرین مراحل تعهد شده افتتاح شد.

محمدصادق برزنونی افزود: چندین پروژه تبدیل گذر همسطح به غیرهمسطح در این اداره کل وجود دارد که کار ساخت آنها شروع شده ولی متاسفانه پس از انجام درصدی از کار تقریبا متوقف شده است. وی با بیان این که پروژه‌های کارخانه قند شاهرود و گذر سعدآباد از جمله این پروژه‌های ناتمام است، تصریح کرد: مهم‌ترین عوامل ادامه‌نیافتن ساخت این گذرگاه‌ها، بحث تملک اراضی یا واگذاری اراضی در تصرف در محدوده اجرای این پروژه‌هاست.

اهواز ـ فارس: مدیرکل امور عشایر خوزستان از آغاز کوچ بهاره عشایر به مناطق سردسیر کشور خبر داد و گفت: همه‌ساله با گرم‌شدن هوا، 23 هزار خانوار عشایر از خوزستان به استان‌های همجوار ییلاق می‌کنند.کریم حاجی‌پور افزود: همه‌ساله با گرم‌شدن هوا، 23 هزار خانوار عشایر از استان به استان‌های همجوار اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویر‌احمد، همدان، کرمانشاه، ایلام و چهارمحال و بختیاری کوچ کرده و به همراه 2 میلیون و 400 هزار واحد دامی خود یک دوره 4 ماهه را در مناطق ییلاقی این استان‌ها سپری می‌کنند. وی افزود: عشایر از ایل‌راه‌های منار، دلا، شلا، کوه‌سفید به استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان، از ایل‌راه‌های تله‌زنگ پل زال به لرستان و از مسیرهای رامهرمز و بهبهان به کهگیلویه و بویراحمد و فارس کوچ می‌کنند.

تبریز ـ خبرنگار جام‌جم: ‌مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی از ورود برخی پنیرهای تقلبی به بازار استان از دیگر استان‌های کشور به نام پنیر لیقوان خبر داد.ایاز برنو افزود: پنیر لیقوان از نظر کیفیت و عطر در دنیا منحصر به فرد و بی‌نظیر بوده و سالانه حدود 3 تا 4 هزار تن در این روستا تولید و به سراسر کشور توزیع می‌شود.‌مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان، اعطای 10 پروانه بهره‌برداری به تولیدکنندگان پنیر لیقوان، گواهی بهداشتی و مستقر کردن یک کارشناس فنی را از فعالیت‌های مهم مدیریت صنایع کشاورزی استان برای پنیر لیقوان تبریز دانست.

ایلام - مهر : مسوولان طرح ساخت سد و نیروگاه سیمره از صدور مجوز آبگیری مرحله‌ای این سد توسط سازمان میراث فرهنگی تا تراز 650 خبر دادند و اعلام کردند عملیات کاوش گروه‌های باستان‌شناسی در این مرحله پایان یافته است. طرح ساخت سد و نیروگاه سیمره روی رودخانه سیمره واقع در حد فاصل استان ایلام و لرستان در دست اجراست و هدف اصلی آن، تولید انرژی برق آبی است. همزمان با آغاز احداث این سد، یکی از اصلی‌ترین نگرانی‌هایی که ساخت این پروژه بزرگ عمرانی ایجاد کرد، زیر آب رفتن آثار و محوطه‌های تاریخی فراوان حوضه رودخانه سیمره بود.

در این ارتباط محمد رهبری، مدیر طرح سد و نیروگاه سیمره گفت: با اتمام مطالعات باستان‌شناسی، مجوز آبگیری مرحله‌ای سد سیمره از سوی سازمان میراث فرهنگی صادر شد. همچنین مدت زمان آبگیری سد سیمره حداقل در شرایط معمول 2 سال به طول می‌انجامد.

نوشهر ـ ایرنا، رئیس سازمان چای کشور گفت: در سال جاری برای بهزراعی باغ‌های چای شمال کشور 150 میلیارد ریال وام و تسهیلات کم‌بهره در نظر گرفته شد. علی محرر افزود: برای هرس کف بر به ازای هر هکتار 18 میلیون ریال و هرس کمر بر هفت میلیون ریال و برای تغذیه باغات چای سه میلیون ریال پرداخت می‌شود. وی گفت: هرس بوته چای به منظور جوان‌سازی و اسکلت‌بندی ساختار این بوته و نیز تولید باکیفیت‌تر برگ سبز چای صورت می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها