سفر اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور به نیویورک با توجه به تغییرات ایجاد شده در برنامه های دبیر کل سازمان ملل متحد لغو شد.
کد خبر: ۳۹۲۰۳۵

به گزارش فارس، محمد حسن صالحی مرام معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس جمهوری مدعی شد: با توجه به تغییرات ایجاد شده در برنامه های دبیر کل سازمان ملل متحد، سفر رئیس دفتر رئیس جمهور به نیویورک به زمان دیگری موکول شده است.

پیش از این اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: با توجه به اینکه سال پیش سازمان ملل نوروز را به عنوان روز جهانی اعلام کرد، طبعاً ما به عنوان کشور اصلی که نوروز جزء تاریخ کشورمان به حساب می‌آید، مسئول هستیم که در جهت بزرگداشت این روز در مقیاس بین‌المللی اقدام کنیم. چراکه قبلا نوروز را فقط در کشورمان جشن می‌گرفتیم اما پس از آنکه بحث نوروز به عنوان میراث جهانی مطرح شد، به کمک کشورهای دیگر که قبلا از نظر سیاسی در حوزه ایران بودند و در حوزه ایران فرهنگی حضور دارند، این جشن‌ها توسعه پیدا کرد. که همانند سال‌های گذشته این جشن در سال آینده نیز برگزار می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین با اشاره به ثبت عید نوروز در سازمان ملل به عنوان روز جهانی تاکید کرد که باید از این فرصت بزرگی که برای ایران پدید آمده و موقعیت جمهوری اسلامی ایران را در دنیا ارتقا می‌دهد، استفاده کنیم چراکه فرصتی‌ است تا اندیشه‌ها و آرمان‌های ملت ایران را مطرح کنیم.

رحیم مشایی با بیان اینکه از طریق وزارت خارجه و نمایندگی‌مان در سازمان ملل اقدام کرده‌ایم و برنامه‌ای در آمریکا تدارک دیده شده است، افزود: به مناسبت روز جهانی نوروز از ما دعوت شده که در این برنامه شرکت کنیم که این برنامه در سازمان ملل و با حضور چند کشور دیگر انجام می‌شود.

درهمین حال صالحی مرام با بیان اینکه جشن نوروز ایرانیان مقیم آمریکا برقرار است و با حضور نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و نمایندگان دبیرخانه شورای عالی ایرانیان برگزار خواهد شد، افزود: قرار بود اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر و مشاور رییس جمهوری برای شرکت در جشن نوروز در سازمان ملل به نیویورک سفر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها