هشدار رهبر انقلاب را جدی بگیریم

در بیشتر کشورها، گروه‌ها و افراد افراطی وجود دارند که براساس عقاید و دیدگاه‌های خود معتقدند با برخی از موارد باید به تندی رفتار کرد. گرچه این گروه‌ها در هر کجای دنیا که باشند، جایگاه مردمی ندارند؛ اما عملکرد آنها فضای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور را مخدوش می‌کند.
کد خبر: ۳۹۰۷۹۳

در کشور ما نیز گروه‌هایی هستند که عملکرد تندی دارند. شاید به گمان خودشان رفتار و عملکرد آنها نزدیک به صلاح باشد و تصور می‌کنند کار صحیحی انجام می‌دهند؛ اما همین تصور، زمامداران حکومت اسلامی را به زحمت می‌اندازد.

از این‌گونه رفتارهای افراطی و تند از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، بسیار دیده شده که البته مورد مذمت قرار گرفته است. برخوردهایی نیز برای جلوگیری از این‌گونه اقدامات شده اما متاسفانه این‌گونه تفکرات همچنان وجود دارد. این افراد با نام اسلام و حمایت از انقلاب و ارزش‌های آن دست به این کار می‌زنند و همین باعث می‌شود تا دافعه نظام بیشتر از جاذبه آن نمود داشته باشد و مورد سوءاستفاده قرار گیرد؛ در صورتی که ماهیت نظام اسلامی این نیست.

به همین خاطر است که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار اعضای خبرگان با ایشان نسبت به موضوع هتک‌حرمت و بی‌احترامی هشدار می‌دهند. ایشان در سخنانشان برای این‌که افراد را جذب کنند و آنها را از این کار منع کنند، آنها را جوانان بااخلاص، مومن و خوب توصیف می‌کنند و می‌فرمایند؛ «آنها تصور می‌کنند این‌گونه اقدامات وظیفه است؛ اما این رفتارها، دقیقا خلاف و عکس وظیفه است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی این موضوع می‌فرمایند: «رفتارهای غیراخلاقی و توهین‌آمیز، مخالف مصلحت انقلاب و کشور است، موجب اختلاف و دودستگی می‌شود و به شکوه و عظمت نظام اسلامی ضربه می‌زند و به جوانان نصیحت می‌کنم کاملا از آن خودداری کنند.»

ایشان حتی در 2 سال گذشته پس از اتفاقات ریاست جمهوری دهم، بارها در سخنانشان بر جذب حداکثری و دفع حداقلی تاکید کرده‌اند و بر این موضوع اصرار داشته‌اند. اکنون که باز هم به خاطر شرایط پیش آمده، ایشان برای چندمین بار بر این موضوع تاکید می‌کنند، لازم است افراد و گروه‌هایی که خطاب رهبر انقلاب به آنهاست، به خود آیند و در عقاید و عملکرد خود تجدیدنظر نمایند. این دوستان گرچه درد دین دارند و انقلاب، اما باید بدانند که با بی‌احترامی، رفتارهای غیراخلاقی، توهین‌آمیز، فحش و ناسزا نمی‌توان کسی را جذب کرد یا اصلاح نمود.

به یاد داشته باشیم که امیر مومنان علی(ع) نیز به دست فردی به شهادت رسید که به گمان خود مسلمان‌تر از علی بود. افراط ابن ملجم به مانند از آن سوی بام افتادن بود.

هشدار رهبر معظم انقلاب را جدی بگیریم و با تمکین به این هشدار ولایت‌پذیری خود را ثابت کنیم.

محمد صفری
جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها