ایران زمین

بندرعباس ـ ایسنا: معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان گفت: با تمرکز و کار روی پوشاک سنتی استان، نه تنها باید آن را به جهانیان معرفی کرد، بلکه لازم است این پوشاک به عنوان یک مد نیز به مردم دنیا عرضه شود. گل محمد بامری در حاشیه بازدید از نمایشگاه پوشاک و زیورآلات سنتی هرمزگان ابراز امیدواری کرد که هنرمندان هرمزگانی در پخش لباس طی سال‌های آینده با حضور در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی سبب ترویج مد لباس سنتی این استان شوند.
کد خبر: ۳۸۸۱۷۷

ارومیه ـ ایسنا: رئیس سازمان صنایع و معادن آذربایجان غربی از کشف یک معدن جدید طلا در شهرستان سردشت خبر داد. مهدی داداشی‌زالدین افزود: پروانه استخراج معدن «باریت» در یکی از روستاهای سردشت به یک شرکت خصوصی صادر شده بود که عوامل اجرایی آن در زمان عملیات، متوجه رگه‌هایی از طلا در این معدن شدند و پس از طی مراحل کارشناسی مورد تایید قرار گرفت و حتی پروانه استخراج طلای این معدن به شرکت فوق واگذار شد. وی با اشاره به این‌که براساس بررسی‌های صورت گرفته، 763 هزار تن کان‌ سنگ طلا در این معدن وجود دارد، اظهار کرد: این میزان کان سنگ با عیار 8/1 گرم در تن است و علاوه بر آن نیز 5/101 گرم در تن نقره، در این معدن وجود دارد.

مشهد ـ مهر: مدیر عامل موسسه سازمان اقتصادی رضوی از بهره‌برداری اولین سیلوی تمام هوشمند در کشور خبر داد. مهدی عزیزیان در مراسم افتتاح این سیلوی 30 هزار تنی گندم در مشهد افزود: این سیلو برای دستیابی به بهترین کیفیت آرد در کشور شروع به کار کرده است.

گرگان ـ مهر: مدیر زراعت جهادکشاورزی گلستان گفت: علت تاخیر در سبز شدن گندم و سایر محصولات پاییزی، شرایط نامناسب آب و هوایی سال جاری است که در 40 سال گذشته بی‌سابقه بوده است. حسین محمدی افزود: سطح سبز شده گندم تاکنون به بیش از 230 هزار هکتار رسیده که در مجموع در مقایسه با سال قبل حدود 61 درصد تاخیر در سبز شدن گندم به دلیل خشکسالی اتفاق افتاده است.

خرم آباد ـ خبرنگار جام‌جم: بخش دیگری از حمام اشترینان خرم‌آباد متعلق به دوران قاجاریه مورد مرمت قرار گرفت.

رحم‌دل، مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان لرستان با اعلام این مطلب گفت: در راستای اهداف حفاظتی و مرمتی درخصوص بنای مذکور اقداماتی نظیر برچیدن نمای آجری فرسوده، اجرای لایه رطوبتی، اجرای دیوار آجر فشاری، نماسازی پیرامون حمام، حفر و احداث چاه انجام گرفت.

قشم‌ ـ خبرنگار جام‌جم: مدیرصنایع و شهرک‌های صنعتی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شرایط واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی قشم به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی سهل‌تر می‌شود.

محمد دایی افزود: تسهیلات بانکی و قانونی از جمله عوامل تسهیل و تسریع‌کننده‌ای هستند که برای سرمایه‌گذاری و انجام فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم در نظر گرفته شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها